۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷

حاشيه‌های لحظه به لحظه دربی 77

استقلال و پرسپوليس از ساعت 18 و 50 دقيقه امروز به مصاف يکديگر خواهند رفت. حاشیه های دربی 77 را با هم مرور می کنیم.
کد خبر : ۱۳۱۷۳۷
تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و استقلال در چارچوب هفته هشتم ليگ برتر از ساعت 18 و 50 دقيقه امروز در ورزشگاه آزادي به مصاف يکديگر خواهند رفت. حدود 2 هزار نفر از هواداران اين دو تيم از بعد از ظهر دیروز با حضور در خرگوش‌دره در محلي که چادرهاي مخصوص براي هواداران در نظر گرفته حضور پيدا کردند.

حاشیه های دربی 77 را با هم مرور می کنیم.

ساعت 22:03 دیروز
*ماشين‌هاي پليس نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي نيز در اطراف خرگوش‌دره و ورزشگاه آزادي گشت مي‌زنند و امور نظم را بر عهده دارند.

*فروش پرچم‌هاي قرمز و آبي از همين الآن در ورزشگاه آزادي آغاز شده به طوريکه پرچم‌فروشان کنار خيابان ايستاده‌اند و پرچم‌هاي خود را مي‌فروشند.

*برخي از دوربين‌هاي تلويزيوني نيز امشب به اردوگاه سرخابي‌ها آمده‌اند و گزارش‌هايي را از هواداراني که از شمال، جنوب و شرق و حتي غرب کشور آمده‌اند، تهيه مي‌کنند.

*فاصله‌‌اي از سوي مأموران شهرداري بين هواداران دو تيم به وجود آمده تا درگيري با توجه به کري‌خواني‌هاي آغاز شده پيش نيايد. البته مأموران مخصوصي نيز در چادرها مستقر هستند و نظم و انضباط محل اسکان هواداران دو تيم را زير نظر دارند.

*فيلم‌هاي سينمايي در تلويزيون‌هايي که در چادرها نصب شده براي علاقه‌مندان فيلم‌هايي را به تصوير مي‌کشد که همين موضوع باعث شده تا هواداران در چادرهاي خود حوصله‌هايشان سر نرود.

*پيراهن فرهاد مجيدي بر تن برخي از هواداران استقلال و همچنين پيراهن بازيکناني مانند صادقيان، سيد صالحي و حتي شماره 8 پرسپوليس بر تن برخي هواداران پرسپوليس ديده مي‌شود.

*برخي از مسئولان فدراسيون فوتبال با اعلام برخي از افرادي که در چادرها مستقر هستند امروز سري به هواداران در چادرها زدند و با آنها دقايقي به گفت‌وگو پرداختند.

*تشويق ايمون زايد مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس که در يک دربي سه بار دروازه استقلال را باز کرد توسط هواداران پرسپوليس و شعارهايي که هواداران استقلال براي مجيدي ساخته بودند کري بين هواداران دو تيم در خرگوش دره بود. گفتني است مأموران نيروي انتظامي در اطراف خرگوش دره مستقر هستند و اجازه اين موضوع را که هواداران خارج از چارچوب در نظر گرفته شده بروند، نمي‌دهند.

ساعت 23:34 دیروز
*پرسپوليسي‌ها روي سرهاي خود مدل شماره 6 را زدند و استقلالي‌ها نيز طوري مدل موي خود را زده‌اند که عدد 4 در کنار موهاي‌شان ديده مي‌شود.

*همچنين هواداران پرسپوليس و استقلال درگيري‌هاي لفظي کوچکي نيز با يکديگر داشتند که با پادرمياني نيروي انتظامي خاتمه يافت.

*برخي از افراد سودجو که اصلاً به دنبال ديدن فوتبال هم نيستند از چادرهاي هواداران سرخابي امشب استفاده کردند که اين موضوع در نوع خود جالب بود البته نيروي انتظامي سعي مي‌کند و بارها اعلام کرده که ساعت 12 شب هواداران به استراحت و خوابيدن بپردازند که معلوم نيست با شور و هيجاني که وجود دارد آيا اين اتفاق خواهد افتاد يا خير.

ساعت 11:01
*برخلاف شايعاتي که شنيده مي‌شد و طي آن اعلام مي‌کردند که خسرو حيدري در اردوي استقلال حضور داشته اين بازيکن ديروز در هتل المپيک و اردوي تيمش نبود اما هاشم‌بيک‌زاده با وجود اينکه بيني خود را جراحي کرده است در اردو حضور داشت اما قطعا به ديدار امروز نمي‌رسد.

* درهاي ورزشگاه آزادي ساعت 7 صبح باز شد و بليت‌فروشي بازي کم‌کم آغاز شده است.

* يک اتوبوس که براي اورژانس است در ورزشگاه حاضر شده تا در صورت نياز به هواداران خدمات رساني کند.

* خبري از بازار سياه تا به اين لحظه وجود ندارد اما افرادي هستند که به صورت مشکوک در کنار ورزشگاه قدم مي‌زنند اين در حالي است که مأموران نيروي انتظامي کنترل بسيار شديدي دارند و اجازه نمي‌دهند بازار سياه شکل بگيرد.

* از بردن وسايل اضافي مثل آب معدني، ظروف مختلف به داخل ورزشگاه جلوگيري مي‌شود.

* بوفه ورزشگاه از ساعات ابتدايي روز فعال است اما آنقدر محصولات غذايي گران به فروش مي‌رسد که صداي هواداران هر دو تيم به نشانه اعتراض در آمده است.

* يک ساندويچ معمولي و بي کيفيت بيش از 6 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

* مبلغان ديني مثل يکي دو سال اخير در ديدارهاي مهم بين تماشاگران حاضر مي‌شوند و با آنها صحبت مي‌کنند.

* برخي هواداران در چمن‌هاي بيرون ورزشگاه استراحت مي‌کنند.

* حدود 20 هزار نفر تا بدين لحظه در ورزشگاه حضور پيدا کردند که تعداد پرسپوليسي‌ها بيشتر از هواداران استقلال است.

*جايگاه‌هايي که مخصوص فروش بليت الکترونيکي است کاملا تا اين لحظه خالي است و اجازه ندادند فردي وارد آن شود. اين جايگاه ها مخصوص کساني است که بليت الکترونيکي دريافت کردند و اجازه نمي دهند به هيچ وجه فردي بدون داشتن اين بليت ها وارد آن شوند.

*چمن ورزشگاه در حال مرتب شدن و خط کشي است تا براي بازي کاملا آماده شود.

ساعت 11:24
*در حالي که صبح امروز خبرنگاران قصد حضور در ورزشگاه آزادي را داشتند از ورود آنها از در تونل ورزشگاه ممانعت به عمل آمد تا جايي که يگان ويژه مستقر در مجموعه ورزشي آزادي اعلام کرد خبرنگاران تنها از در VIP مي توانند وارد مجموعه شوند. اين مسئله در حالي عنوان شد که وقتي نمايندگان رسانه ها قصد دارند از در VIP وارد شوند با مشکل فاصله زياد تا جايگاه خبرنگاران مواجه شده و مجبور هستند مسافت زيادي را طي کنند. متاسفانه در سال هاي اخير با وجود تاکيد زياد بر حل اين مشکلات باز هم شاهد بروز چنين اتفاقاتي هستيم. از سوي ديگر مسئولان کنترل تماشاگران که اصلا با کار خبرنگاران آشنايي ندارند بعد از بازرسي بدني کامل آنها، بردن کامپيوتر دستي و لپ تاپ به داخل مجموعه را چيزي عجيب مي دانند و در اين خصوص هم خبرنگاران را مواخذه مي کنند. اين در حالي است که بارها اين مشکلات مطرح شده اما هيچ کس پاسخگو نيست.

* نکته عجيب و تاسف برانگير ديگري که در استاديوم آزادي به چشم مي خورد آوردن قليان توسط برخي از تماشاگران است. تعدادي از هواداران که از شهرستان به تهران آمده اند در چمن هاي روبه روي بوفه ورزشگاه نشسته و قليان مي کشند که اين موضوع جاي تاسف دارد.

* تماشاگران حاضر در ورزشگاه براي فرار از آفتاب خود را زير سکوها پنهان کرده اند.

* هواداران تيم پرسپوليس در مقاطع مختلف عليه عليرضا نيکبخت شعار داده و به وي توهين کردند که اين موضوع با واکنش و سوت هاي تماشاگران استقلال توام شد. مسئولان برگزاري بازي براي جلوگري از درگيري لفظي هواداران دو تيم آهنگ هايي از محمد عليزاده و محسن يگانه پخش مي کنند.

* ترافيک در اطراف مجموعه ورزشي آزادي روان است و تماشاگران فعلا بدون مشکل به استاديوم مي آيند.

ساعت 11:55
*هواداران تيم استقلال در حمايت از ناصر حجازي پرچمي را به استاديوم آوردند و اسطوره اين باشگاه را تشويق کردند.

* ميلاد ميداودي يکي از چهره هايي است که با وجود عدم حضور در استقلال مورد توجه تماشاگران اين تيم است. برخي تماشاگران با پيراهن اين بازيکن به ورزشگاه آمده و با اشاره به گل او در يکي از دربي هاي گذشته اين بازيکن را تشويق مي کنند.

* ووووزلا يکي از محبوب ترين ابزار تشويق در بين تماشاگران است. اين وسيله که در جام جهاني گذشته در آفريقاي جنوبي پرفروش ترين وسيه تشويق بود امروز در دستان تماشاگران ديده مي شود.

*طرفداران تيم پرسپوليس در حمايت از تيم خود شمارش معکوس عدد 6 را انجام مي دهند عليه فرهاد مجيدي شعار مي دهند. از سوي ديگر استقلالي ها با اشاره به 4 پيروزي پي در پي آبي پوشان مقابل پرسپوليس به سرخها کنايه مي زنند.

* هواداران تيم پرسپوليس در حمايت از تيم خود در اقدامي جالب علي کريمي را هم مورد تشويق قرار دادند. برخي از هواداران پرسپوليس با پيراهن شماره 8 کريمي در جايگاه ها نشسته اند.

* مسئولان برگزاري بازي براي جلوگيري از هرگونه درگيري در طبقه دوم در بين تماشاگران فاصله ايجاد کردند.

* در حال حاضر نزديک به 30 هزار نفر در ورزشگاه آزادي حضور دارند.

ساعت 12:30
*تعدادي از تماشاگران که در طبقه دوم حضور دارند در راهروها مشغول استراحت هستند.

*حدود هفت هزار بليت الکترونيکي براي بازي امروز فروخته شده که جايگاه آنها محفوظ است و تا کنون ماموران کنترل، اجازه حضور هيچ تماشاگر ديگري را به اين جايگاه ها نمي دهند.

* هواداران تيم استقلال با اشاره به درگيري هاي به وجود آمده بين پايان رافت و پرويز برومند شعارهايي را سر مي دهند.

*مسئولان کنترل تماشاگران تمامي وسايل اضافه آنها را در چادري جمع کرده و با ارائه فيش خواستار تحويل گرفتن آنها بعد از برگزاري بازي هستند.

*شهبازي يکي از مسئولان سازمان ليگ حرفه اي فوتبال ايران از ساعات ابتدايي صبح در ورزشگاه آزادي حضور دارد.

* طرفداران تيم استقلال در واکنش به شعارهاي پرسپوليسي ها عيله نيکبخت واحدي و مجيدي عليه علي پروين شعار مي دهند.

* هواداران تيم استقلال از غيبت خسرو حيدري بسيار ناراحت بوده و برخي از آنها وقتي صحبت هاي قلعه نويي در برنامه ورزش و مردم را از طريق موبايل هاي خود تماشا کردند فردين عابديني را تشويق مي کردند.

* هواداران استقلال و پرسپوليس در حالي که به تشويق تيم خود مي پردازند در برخي از مواقع عليه هم فحاشي مي کنند که اين مسئله باعث شد تا سرو صدا در استاديوم آزادي بيشتر شود.گوينده ورزشگاه نيز از تماشاگران خواست احترام يکديگر را حفظ کنند. گوينده ورزشگاه اعلام کرد: از شما خواهش مي کنم از الفاظ رکيک استفاده نکنيد. وي در پايان توضيحاتش به تماشاگران گفت: اگر شما هواداران در استاديوم نباشيد ورزشگاه مثل گورستان مي ماند! الفاظ رکيک براي شما اممتياز منفي دارد و شما هم براي ما همم عزيز هستيد.

ساعت 14:24
* خودروهاي مختلفي با پرچم‌هاي آبي و قرمز در اتوبان تهران و کرج به سمت ورزشگاه آزادي در حال حرکت هستند تا بازي را از نزديک تماشا کنند.

* بر تن هواداران استقلال در بيرون ورزشگاه پيراهن شماره 7 فرهاد مجيدي و پيراهن شماره 8 که نامي بر روي آن نوشته نشده بر تن پرسپوليسي‌ها ديده مي‌شود.

* با توجه به گرماي شديد ظهر امروز تعدادي از هواداران با استفاده از سايه درختان در حال استراحت در اطراف ورزشگاه آزادي هستند.

* مهدي تاج رئيس سازمان ليگ با يک خودروي شخصي در حال بررسي وضعيت هواداران در مقابل در غربي ورزشگاه آزادي است.

* عليرغم اينکه حدود يک سال پيش کلنگ يک مسجد در در غربي ورزشگاه آزادي به زمين زده شد اما هنوز اين مسجد حتي ستون‌هايش نصب نشده است و اين در شرايطي است که هواداران با شنيدن اذان ظهر به افق تهران در چمن‌هاي داغ و خيس و حتي موزائيک‌هاي داغ در حال خواندن نماز هستند.

* عليرغم اينکه بليت 15 هزار توماني که مخصوص جايگاه است به صورت الکترونيکي فروخته شده اما برخي‌ها بليت‌هاي 15 هزار توماني را مقابل پارکينگ‌هاي درب غربي در حال فروش است و اين در شرايطي است که مشخص نيست اين بليت‌ها از کجا تهيه و در اختيار هواداران قرار گرفته است.

* جولان موتورسواران سرخابي در اطراف ورزشگاه آزادي مخصوصا سمت در غربي جالب توجه است.

* دادگاهي ويژه در قسمت پشت تونل ورزشگاه آزادي شروع به کار کرده و به تخلفات هواداران رسيدگي مي‌شود. در حال حاضر حدود 15 هوادار در اين دادگاه سيار حضور دارند و به تخلفات آنها با جديت رسيدگي مي‌کنند.

* حمام آب سرد هم به دليل گرماي شديد ورزشگاه آزادي بر روي برخي از چمن‌ها توسط هواداران ديده مي‌شود که همين موضوع سوژه اصلي دوربين‌هاي تلويزيوني شده است.

* حدود ساعت 12 و 20 دقيقه بليت‌هاي طبقه اول ورزشگاه آزادي به پايان رسيد و در حال حاضر فقط بليت‌هاي طبقه دوم به فروش مي‌رسد.

*ماموران شهرداري اجازه فروش هيچگونه ساندويچ غيربهداشتي را نمي‌دهند. آنها حدود 10 دستفروش را دستگير کردند که ساندويچ‌هاي غيربهداشتي مي‌فروختند.

*يکي دو کارت خبرنگاران هم به علت تقلبي بودن ضبط شد و ماموران در حال پيگيري اين موضوع هستند که کارت از کجا صادر شده است.

*ليدرهاي پرسپوليس و استقلال در بيرون در غربي ورزشگاه آزادي با يکديگر جلسه گذاشتند و هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌دهند.

*بروشورهاي فرهنگي در خارج از ورزشگاه بين هواداران پخش مي‌شود. همچنين چند روحاني بين هوادارن حضور دارند و به آنها مشاوره مي‌دهند.

*دستگاهي که در خصوص بليت فروشي الکترونيکي تعبيه شده بود حدود 15-10 دقيقه خراب شد اما پس از برطرف کردن مشکل آن بار ديگر راه‌اندازي شد.

*هواداراني که قصد ورود به ورزشگاه را دارند در 3 مرحله مورد جست‌وجو و بازرسي قرار مي‌گيرند تا از ورود وسايل غيرقانوني جلوگيري شود. تاکنون حدود 10 کيسه بزرگ از وسايل غيرمجاز توسط ماموران ضبط و نگهداري شده است.

ساعت 15:06
*ماموران چند نفر از افراد سودجو را که بليت‌هاي تقلبي را به فروش رسانده‌اند دستگير کرده‌اند.

*حدود 100 هوادار استقلال با پوشيدن پيراهني که روي آن عکس ناصر حجازي است از در غربي وارد ورزشگاه آزادي شدند همچنين عکس‌هايي از ايمون‌ زائد توسط يک خودرو بين هواداران پرسپوليس پخش شد که زيرش نوشته شده در 10 دقيقه استقلال را به آتش کشيديم.

*در حال حاضر هواداران دو تيم قرمز و آبي در مقابل در غربي و شرقي ورزشگاه آزادي روي چمن‌ها در حال استراحت هستند تا خود را براي بازي آماده کنند.

*رنگ‌آميزي صورت هواداران سرخابي به صورت رايگان در اطراف در غربي و حتي شرقي ديده مي‌شود. اين در شرايطي است که استقلالي‌ها روي صورت خود شماره 4 و پرسپوليسي‌ها روي صورت خود عدد 6 را نوشته‌اند.

*در مقابل در غربي ورزشگاه آزادي ليدرهاي دو تيم استقلال و پرسپوليس با يکديگر جلسه‌اي را با نيروي انتظامي برگزار کرده‌اند که در بين آنها عرب‌سرخي فرمانده يگان ويژه دقايقي را با اين ليدرها به گفت‌وگو پرداخت.

*ليدرهاي تيم فوتبال پرسپوليس پيراهن‌هايي را بر تن کرده‌اند که روي آن نام خليج هميشه فارس نوشته شده است.

*سردار عرب‌سرخي مسئول حفاظت ورزشگاه آزادي در دربي امروز جلسه‌اي 10 دقيقه‌اي را با ليدرهاي دو تيم برگزار کردند.

ساعت 15:10
*اکنون که حدود 4 ساعت به بازي باقي مانده بيش از 45 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي حضور دارند.

* برخي از هواداران پرسپوليس که کارت هواداري اين باشگاه را خريداري کرده بودند مدعي هستند که مسئولان باشگاه اعلام کرده بودند که با اين کارت مي‌توان رايگان به ورزشگاه بيايند که اين طور نبوده است و آنها بايد بليت مي‌خريدند.

*برخي افراد که بليت الکترونيک خريده‌اند زودتر به ورزشگاه آمد‌ه‌اند چون نگران بودند که نتوانند به موقع وارد ورزشگاه شوند.

ساعت 15:33
*مسئولان برگزاري بازي اقدام به پخش موسيقي براي تماشاگران کرده که اين مسئله با اعتراض آنها رو به رو شده است. صداي موسيقي به حدي زياد است که باعث اعتراض هواداران دو تيم شده و آنها بي اعتنا به پخش موزيک تيم هاي خود را تشويق مي کنند.

*هواداران تيم استقلال پرچم معروف و 50 متري خود را به استاديوم آورده اند. از سوي ديگر پرسپوليسي ها هم يک پرچم بزرگ را در جايگاه ويژه خود پهن کرده اند که البته توسط ماموران نيروي انتظامي جمع شد.

*مهدي تاج از ساعت 12 در ورزشگاه حضور دارد.

*تماشاگراني که بليت الکترونيکي خريداري کرده اند وقتي به ورزشگاه رسيدند و متوجه شدند جايگاه آنها خالي و محفوظ است ناراحت بودند. آنها به يکديگر مي گفتند کاش 15 دقيقه قبل از بازي مي آمديم!

* مهدي حب درويش رکورددار روپايي در دنيا به همراه تعدادي از نوجوانان در ورزشگاه آزادي حاضر شد و دور تا دور زمين را با توپهاي مختلف روپايي زد.

*ماموران کنترل بليت از تماشاگران براي نشستن در جايگاه هايشان شناسنامه يا کارت ملي مي خواهند و آنها را با اين روش در جايگاه ها مستقر مي کنند.

* طرفداران تيم پرسپوليس عليه سرمربي استقلال شعار داده و در مقابل استقلالي ها عليه رويانيان شعار مي دهند.

* دربين کري هاي طرفداران استقلال و پرسپوليس آبي ها از قاضي حمايت کردند و پرسپوليسي ها از سيد صالحي. به محض اينکه شعارهاي تماشاگران شدت پيدا مي کند مسئولان دوباره اقدام به پخش موزيک مي کنند.

ساعت 15:49
*تقريبا وضعيت بيرون ورزشگاه به طوري است که ازدحام هواداران هر لحظه مخصوصا افرادي که بليت‌هاي الکترونيکي دارند به سمت ورزشگاه بيشتر مي‌شود.

*تابلوهايي براي افرادي که از بليت الکترونيکي استفاده مي‌کنند در طول مسير ورزشگاه آزادي نصب شده تا آنها با خواندن اين تابلوها راحت بتوانند به ورزشگاه بيايند.

* در مقابل در غربي ورزشگاه با توجه به اينکه ماموران نيروي انتظامي از ساعت‌ها قبل از بازي در ورزشگاه حضور دارند چند تن از ماموران دچار گرمازدگي شدند و ماموران اورژانس نيز به صورت سرپايي به دنبال رفع مشکلات آنها هستند.

* آمبولانس‌هاي هلال احمر نيز در اطراف ورزشگاه مستقر هستند و به هواداراني که دچار مشکلاتي هستند سرويس دهي مي‌کنند.

* ليدرهاي باشگاه پرسپوليس فشفه‌هايي که جديدا از هند خريداري کردند مي‌خواهند به ورزشگاه آزادي بياورند و در همين باره به دنبال مجوز از نيروي انتظامي هستند البته تا اين لحظه اين مجوز به آنها داده نشده است.

* سقف‌هاي ترک خورده ورزشگاه آزادي که هر روز از ديروز بدتر مي‌شود سوژه اصلي دوربين‌هاي تلويزيوني است نکته جالب اينکه اين سقف‌ها اطرافشان بسيار خيس و کلا از بين رفته که چند جاي ترک خورده آن در نزديکي جايگاه خبرنگاران است.

* دادگاه ويژه‌اي که در مقابل تونل ورودي ورزشگاه آزادي مستقر شده بسيار شلوغ است و حدود 50 هوادار متخلف به وضعيتشان در آنجا رسيدگي مي‌شود.

* از آوردن هر گونه وسايل پرتابي مانند ظروف يک بار مصرف که در آن آب است جلوگيري مي‌شود و به هواداران توصيه مي‌شود که از آب‌هايي که داخل مشماي فريزر و يا جعبه‌هاي سانديس است استفاده شود.

* بيرون ورزشگاه نيز مشکلاتي بين هواداران در مقابل در غربي پيش آمد که با پا درمياني نيروي انتظامي اين مشکلات حل شد.

* پوسترهاي بزرگي از علي دايي در دست هواداران تيم فوتبال پرسپوليس که در حال ورود به ورزشگاه هستند است که روي آنها نوشته شده با تو در دربي نگران نيستيم.


ساعت 16:21

*در حالي که سه ساعت تا آغاز دربي 77 باقي مانده است يک گروه سرود که ناشنوا بودند، به اجراي مراسم پرداختند و در پايان مورد تشويق هواداران قرار گرفتند.

*يکي از هواداران از حال رفت که بلافاصله توسط پزشکان حاضر در ورزشگاه مورد درمان قرار گرفت.

*کاورهاي متحدالشکلي بين عکاسان و تصويربردان توزيع شد.

* هواداران سپوليس نارنجک دست دست سازي را در پيست تارتان پرتاب کردند.

* طبقه اول جايگاه تماشاگران پرسپوليس پرکرد و اين درحالي است که جايگاه استقلالي ها حدود دو هزار هوادار جا دارد.

* هوادران پرسپوليس با شعار « به احترام سردار 6 تايي ها خبردار» براي رقيب خود کري خواندند.

* کوچولوهاي استقلال و پرسپوليس مثل سالهاي گذشته وارد زمين شدند و با يکديگر رقابت مي کنند. جالب اينجا است که هر دو تيم ابتدا با کاورهاي با رنگ اصلي سفيد وارد ميدان شدند و رگه هاي از قرمز و آبي روي پيراهن هاي آنها ديده شد ولي بلافاصله پيراهن هاي اصلي خود را به تن کردند.

* هر دو تيم به محض ورود به زمين مورد تشويق قرار گرفتند.

*مهدي حب درويش نوجواني را همراه خود آورده بود که به همراه او روپايي مي زد.

ساعت 16:55

در حالي که حدود 2ساعت تا آغاز دربي 77 باقي مانده است نورافکن‌هاي ورزشگاه آزادي دوبار خاموش و روشن شد تا مسئولان از سالم بودن آنها مطمئن شوند.

*اکثر سکوهاي ورزشگاه آزادي پر شده است و تقريباً حدود 2 هزار ظرفيت باقي‌مانده است تا ظرفيت ورزشگاه تکميل شود.

* درحالي که مسئولان اسپانسر مسابقه درحال آماده کردن تابلوهاي تبليغاتي بودند، بهروان به آنها ايراد گرفت که اين ايراد موجب به وجود آمدن درگيري لفظي بين آنها شد.

* اسکوربرد ورزشگاه با نوشتن جمله‌هايي از هواداران حاضر درخواست کرد تا توهين و فحاشي نکنند؛ مسئولان اعلام کردند که اين هفته، هفته بازي جوانمردانه است.

ساعت 16:56

*در حالي که بازي استقلال و پرسپوليس ساعت18:50 آغاز مي شود فقط دو هزار بليت طبقه دوم براي فروش باقي مانده است.

*هوادارني که از اين پس قصد آمدن به ورزشگاه آزادي را دارند از اين کار منصرف شوند زيرا ظرفيت ورزشگاه در حال تکميل است.

*در حال حاضر جايگاه پرسپوليسي ها کاملا پر شده و در طبقه دوم جايگاه استقلالي ها صندلي هاي خالي ديده مي شود.

ساعت 16:57

*دربي کوچولوها همانند هرسال پيش از دربي پايتخت برگزار شد که اين بازي در پايان با حساب 3 بر 2 به سود پرسپوليس به پايان رسيد.

*هواداران پرسپوليس پس از گل هايي که کوچولوها به ثمر رساندند به شدت خوشحالي کردند.

* کوچولوهاي استقلال يک گل به ثمر رساندند که داور آن را آفسايد اعلام کرد.

* گلزن کوچولوهاي پرسپوليس به سبک محسن خليلي خوشحالي کرد.

* بازيکن شماره 11 و 14 استقلال در داخل زمين با يکديگر درگير شدند. پرسپوليسي ها در نيمه دوم دوازده نفره بازي مي کردند که هواداران استقلال با شعار «يک نفر زياديه» به اين کار اعتراض کردند.

* اسکوربورد ورزشگاه هنگام بازي جملات اخلاقي را از بزرگان درج مي کرد.

ساعت 17:23
*گروه دستان گويا که از ناشنوايان تشکيل شده‌اند براي اجراي سرود و آهنگي مختلف در ورزشگاه حاضر شدند. اين کار پيش از اين در ديدار پرسپوليس و سايپا انجام شده بود.

* حب درويش بازيکني که رکورددار روپايي است با هشت نفر از همکارانش در ورزشگاه کارهاي تاکتيکي را انجام مي‌دهند. کودکي به نام محيا هزار روپايي مي‌زند که در سنين خودش رکورددار است.

* يک ساعت مانده به دربي هيچ برنامه‌اي در چمن ورزشگاه برگزار نمي‌شود.

* بازيکنان به همراه 22 کودک آبي و قرمز وارد زمين مي‌شوند و شعار «بازي من جوانمردانه است» را به همراه خواهند داشت.

* جايگاه پرسپوليس پر شده اما استقلالي‌ها حدود 5 هزار نفر باقي مانده است.

* دو دستگاه آمبولانس در ورزشگاه حاضر شد.

ساعت 17:24
*پس از پايان بازي دو تيم کوچولوهاي استقلال و پرسپوليس، گروهي براي معرفي فرهنگ شهرها و استانهاي مختلف کشور اقدام به معرفي سنن آنها کردند. اين مراسم با پخش آهنگ هاي محلي همراه بود.

به گزارش فارس،اسکوربورد ورزشگاه طي پيامي به تماشاگران اين پيا را به آنها نشان داد: « با احترام به تيم حريف از فوتبال لذت ببريد». همچنين مسئولان ورزشگاه هفته بازي جوانمردانه را تبريک گفتند.

*ديدار کوچولوهاي استقلال و پرسپوليس با حاشيه هايي همراه بود. دوربين برنامه 90 قصد داشت بعد از پايان اين ديدار با بازيکنان کوچولوي دو تيم مصاحبه کند اما آنها اجازه مصاحبه را نداشتند.گزارشگر اين برنامه به سختي با يکي از بازيکنان دو تيم صحبت کرد.

* يکي از جانبازان که عکس علي دايي را در دست داشت دور استاديوم را با عکس سرمربي پرسپوليس طي کرد. اين مساله با اعتراض هواداران استقلال رو به رو شد.

*به مناسبت تولد حضرت معصومه(س) مديحه سرايي صورت گرفت.

* در حالي که کتر از 2 ساعت به آغاز بازي باقي مانده است ظرفيت ورزشگاه آزادي تکميل شد. جايگاه پرسپوليسي ها کاملا پر شده و تماشاگران استقلال که در راهرو ها پراکنده هستند در حال مستقر شدن در جايگاه هاي خود هستند.

* اتوبوس استقلال ساعت 17:15 وارد ورزشگاه شد.

ساعت 17:35
* با توجه به اينکه جايگاه هواداران پرسپوليس تکميل شده است، تماشاگراني که بيرون ورزشگاه مانده‌اند براي ورود پرچم‌ها و لباس‌هاي قرمز خود را نابود کردند، اما بازهم با سخت‌گيري‌هاي ماموران انتظامي روبرو مي‌شوند.

* حدود 25 گوني وسايل اضافي از تماشاگران دو تيم جمع آوري شده است که اين گوني‌ها توسط يک کاميون از ورزشگاه خارج شد.

* در‌هاي پارکينگ ضلع غربي ورزشگاه بسته شده است و ماموران ماشين هاي بيرون ورزشگاه را به سمت درهاي شرقي هدايت مي کنند.

* چند هوادار به دليل خوردن ساندويچ‌هايي که بيرون ورزشگاه مي‌فروشند مسموم شدند و در اوژانس در حال مداوا هستند.

*مسئولان اعلام کرده اند که تنها حدود هزار بليت از طبقه دوم باقي مانده است که احتمالا تا دقايقي ديگر هم به پايان خواهد رسيد.

ساعت 17:39
*اتوبوس پرسپوليس ساعت 17 و 50 وارد ورزشگاه شد.

*باتوجه به اينکه اتوبوس استقلال پس از پياده کردن بازيکنان اين تيم در حال خروج از تونل بود دقايقي اتوبوس پرسپوليس پشت اتوبوس استقلال ماند.

*بازيکنان پرسپوليس با تشويق هواداران تيم خود از تونل راهي رختکن شدند.

*علي دايي هنگام پياده شدن از اتوبوس درحال ذکر گفتن بود.

*بازيکنان پرسپوليس با ذکر يک صلوات دسته جمعي از اتوبوس پايين آمدند.

*پدر خانم علي دايي در اتوبوس پرسپوليس بود.

ساعت 18:10
*يکي از خبرنگاران سوئيسي در جايگاه خبرنگاران دربي 77 را به تماشا مي‌نشيند.

*طرفداران هر دو تيم با توجه به نزديک شدن به ساعت بازي به تشويق تيم هاي خود پرداختند.استقلالي ها با پرچمي مشابه پرچم اينترميلان ايتاليا به نوعي کري را با پرسپوليسي ها که پرچم قرمز را باز کرده بودند آغاز کردند.

* طرفداران استقلال با تشويق قلعه نويي و پرسپوليسي ها با تشويق دايي به جذابيت لحظات پيش از دربي اضافه کردند.

*طرفداران دو تيم وقتي فهميدند تيم هايشان وارد مجموعه ورزشي آزادي شده شروع به موج مکزيکي کردند.

*يکي از خبرنگاران خارجي در جايگاه خبرنگاران حضور پيدا کرده است.ماتيوس ارنه از کشور سوئيس در جايگاه خبرنگاران حضور دارد.

* رضا صادقي که پس از مشاهده پله هاي مجموعه آزادي با يکي از نزديکان خود به استاديوم برگشت در جايگاه ويژه مستقر شد.

*اسکوربورد ورشگاه تصاويري از دربي هاي گذشته دو تيم و مربياني مثل مظلومي و قطبي را به تصوير کشيد.نکته جالب اينجا بود که به هنگام پخش گلهاي بازي گذشته تماشاگران به خوشحالي مي پردازند.

* هواداران استقلال به خاطر پخش گلهاي مجيدي شعار معروف دربي 69 را سر دادند. از سوي ديگر طرفداران پرسپوليس با شعار 10 دقيقه 10 نفره به ياد گلهاي زايد اين بازيکنان را بهانه اي براي کري هاي خود قرار دادند.

*مهدي رحمتي و نيلسون اولين بازيکناني بودند که وارد زمين شده و مورد تشويق قرار گرفتند.

ساعت 18:22
*بازيکنان دو تيم استقلال و پرسپوليس ساعت 17:50 براي گرم کردن وارد زمين شدند.

*به محض ورود غلامپور به داخل زمين طرفداران استقلال به وي واکنش نشان داده و شعار بي غيرت سر دادند.

*نکونام، منتظري و نوري بازيکناني بودند که با محمد دايي و مولايي مربي بدنساز سابق استقلال خوش و بش کردند.

*حنيف عران زاده وقتي مورد تشويق طرفداران استقلال قرار گرفت آنها را سورپرايز کرد. وي به سمت آنها رفت و شعاري را که زير پيراهنش نوشته بود را به آنها نشان داد. زير پيراهن عمران زاده نوشته شده بود« فقط استقلال»

*محمدرضا خلعتبري که در بازي امروز نيمکت نشين است به محض ورود به زمين مورد تشويق پرسپوليسي ها قرار گرفت. وي با شماره 99 روي نيمکت نشسته است.

* ميلاد غريبي از فهرست سرخپوشان براي بازي امروز خط خورده است.

*رمضان پور مدير کل حراست وزارت ورزش براي دقايقي با يکي از ليدرهاي استقلال گفت و گو کرد.

* محمد قاضي که در ترکيب استقلال است سوژه استقلالي ها شده است.وي در طول گر کردن با درخواست طرفداران استقلال مبني بر گلزني به پرسپوليس مواجه شد. از سوي ديگر طرفداران پرسپوليس از سيد صالحي درخواست گلزني داشتند.

ساعت 18:39
*روي زمين و مقابل جايگاه‌هاي ويژه 2 پارچه تبليغاتي روي زمين پهن کرده بودند که مدير استاديوم 100 هزار نفري دستور داد آنها را جمع کنند و يا اينکه کابلي مدير مجموعه آزادي اجازه اين کار را بدهد که پس از تماس‌هاي تاج و بهروان اجازه اين کار داده شده است.

*يکي از جانبازان جنگ تحميلي با پرچم قرمز و عکس علي دايي در کنار نيمکت حاضر شده است.

*محمد رويانيان در تماسي با مهدي هاشمي تهيه کننده برنامه فوتبال برتر خواستار گرفتن فيلم دربي و حواشي آن پس از انجام مسابقه شد.

*رئيس کميته داوران در ورود به ورزشگاه دچار اشکال شد و به او اجازه ورود ندادند و چون او را نمي‌شناختند برخورد بدي کردند که پس از وساطت‌ها و بررسي‌هايي که انجام شد اصفهانيان وارد ورزشگاه شد.

*کارلوس کي‌روش ساعت 18 و20 دقيقه وارد ورزشگاه شد به دليل شلوغي و ازدحام مقابل جايگاه کي‌روش با توجه به اينکه دقايقي زودتر رسيده بود منتظر سيموئز و گاسپارت دستيارانش ماند تا با يکديگر وارد ورزشگاه شوند.

*مارکار آقاجانيان هم براي تماشاي دربي به ورزشگاه آمد.

* قاسمي مترجم کي‌روش را به جايگاه وي آي‌پي راه ندادند که اين موضوع ناراحتي سرمربي تيم ملي را درپي داشت.

* هواداران استقلال به شدت عليه سعيد شيريني شعار دادند که او تنها با لبخند جواب آنها را مي‌داد.

* علي دايي با غلامرضا بهروان براي دقايقي خوش و بش کرد.

ساعت 19:00
*يکي از فروشندگان بليت هاي وي آي پي که با قيمت هاي سرسام آور به تماشاگران بليت مي فروخت با يکي از دوربين هاي تلويزيوني روبرو و شناسايي شد. قرار است گزارش اين بليت فروشي در اين هفته پخش شود.

* بيش از يکصد هزار نفر در ورزشگاه آزادي و حتي به صورت ايستاده بازي را تماشا مي کنند.

* محمد رضا خلعتبري با يکي از جانبازاني که کنار نيمکت پرسپوليس حضور داشت عکس يادگاري گرفت.

*امير قلعه نويي به محض ورود به زمين مورد تشويق قرار گرفت. استقلالي ها به شدت مجيدي را هم تشويق کردند.مجيدي بعد از اين اتفاق به سمت هواداران استقلال رفت و دست تکان داد.

*در بين بازيکنان استقلال تنها نظري، ساموئل، منتظري و نوري به سمت دايي نرفتند. مجيدي اولين بازيکني بود که به سمت دايي رفت.

* سيد جلال حسني، غلامرضا رضايي، ميثم حسيني و محمد نوري با قلعه نويي خوش و بش کردند.

* امير قلعه نويي به سمت دايي رفت و با کادر فني پرسپوليس خوش و بش کرد.

* حدود 50 نفر از هواداران دو تيم با بليت وي آي پي مقابل در اين قسمت مانده و به آنها اجازه نشستن نمي دهند.در اين قسمت هم جايي براي نشستن نيست.

* قلعه نويي با بهروان و اصفهانيان خوش و بش کرد.

* طرفداران استقلال در جايگاه با يکديگر درگيري فيزيکي پيدا کردند که نيروي انتظامي چند نفر را دستگير کرد.

ساعت 19:43
*امير قلعه‌نويي در صحنه‌اي به علت اشتباه حنيف عمران‌زاده بر سر او فرياد زد. همچنين سرمربي استقلال در صحنه‌اي به قضاوت داور مسابقه معترض بود که با تذکر فغاني روبه‌رو شد.

* مهدي نظري، مهاجم استقلال در صحنه‌اي از ناحيه سر دچار آسيب‌ديدگي و با شکستگي روبه‌رو شد و در ادامه بازي با سر بانداژ شده حاضر شد.

* هواداران روي چشمان بنگر، نيلسون و سيدمهدي رحمتي نور ليزر مي‌ا‌نداختند.

* پس از اينکه مهدي نظري دچار آسيب‌ديدگي جزيي شد فرهاد مجيدي از روي نيمکت بلند شد و به گرم کردن پرداخت.

* در صحنه‌اي دوربين تلويزيوني روي چهره سعيد شيريني رفت که چشمان او بسته بود. گزارشگر بازي با کنايه خطاب به سرپرست پرسپوليس گفت که مثل اينکه او مي‌خواهد سرمربي تيم ملي شود!

* مهدي فنوني‌زاده پيشکسوت استقلال که قصد حضور در vip را داشت از حضور او جلوگيري کردند. فنوني‌زاده سپس قصد داشت ميان هواداران برود که از اين اتفاق نيز جلوگيري داشت در بازگشت مهدي فنوني‌زاده وقتي مي‌خواست بار ديگر به vip برود اين بار برخورد بسيار بدي با او شد و اين پيشکسوت فوتبال را از آنجا دور کردند.

*در دقيقه 44 سياوش اکبرپور دچار مصدوميت شد و جاي او را فرهاد مجيدي گرفت، مجيدي هنگامي که قصد ورود به زمين را داشت از علي دايي رخصت گرفت.

*هواداران استقلال پس از ورود مجيدي به بازي به شدت او را تشويق کردند.

ساعت 20:33
*هواداران حاضر در ورزشگاه پس از ليزر روي چشمان بازيکنان روي توپ بازي هم ليزر مي‌انداختند!

* در صحنه‌اي که دوربين روي نيمکت پرسپوليس رفت هادي نوروزي در حال خميازه کشيدن بود!

* بازوبند کاپيتاني استقلال در نيمه دوم بر بازوي فرهاد مجيدي بسته شده است. اين بازيکن در دقايق پاياني نيمه اول به جاي اکبرپور مصدوم وارد ميدان شد.

* هنگامي که آرش برهاني قصد ورود به زمين را داشت مورد تشويق هواداران قرار گرفت. برهاني به جاي مهدي نظري به ميدان رفت.

* فريدون اصفهانيان، ناظر داوري اين بازي است که از صحنه‌هايي نت‌برداري مي‌کند.

* هنگامي که خلعتبري قصد ورود به ميدان را داشت به شدت مورد تشويق هواداران سرخ‌پوش قرار گرفت.

* شاهرخ بياني، محمد پنجعلي، دکتر نوروزي، امير عرب و علي اميري در جايگاه حضور دارند.

* در صحنه‌اي خلعتبري روي زمين افتاده بود و جواد نکونام غيرعمد پا روي صورت او گذاشت که اين حرکت باعث شد مهاجم پرسپوليس از درد به خود بپيچد. حرکات خلعتبري با اعتراض قلعه‌نويي و ماجدي به داوري روبرو بود. خلعتبري به شدت از اين حرکت بازيکن استقلال عصباني شده بود.

* سياوش اکبرپور با پاي مصدوم روي نيکمت استقلال نشسته بود.

* ماموران نيروي انتظامي يکي از افرادي که ليزر روي چشم بازيکنان مي انداخت را دستگير کردند.

* پژمان منتظري با گرفتن کارت زرد در اين ديدار 3 اخطاره شد و بازي بعد مقابل ذوب‌آهن را از دست داد.

* در صحنه‌اي در چريان نيمه دوم فرهاد مجيدي بازي جوانمردانه را رعايت کرد که اين موضوع با تشويق قلعه‌نويي روبرو بود.


منبع: ورزش سه
نظرات بینندگان
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
دمشون گرم برا محبوبشون چ کارایی می کنن...
یکی نیست ی کاری واسه امام زمان کنه!!!