۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
حاشیه‌های یک مراسم

کدخدایی گریه کرد، روحانی مستاجر شد!

مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان «مرد صدق و امانت» صبح امروز در تالار سوره هنری برگزار شد.
کد خبر : ۱۳۱۸۹۰

صراط: مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان «مرد صدق و امانت» صبح امروز در تالار سوره هنری با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی همچون آیت‌الله جنتی، آیت‌الله علم‌الهدی، غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله قرهی، محمدحسین صفارهرندی، عباس سلمی‌نمین و مرتضی طلایی برگزار شد. 

*در این مراسم آیت‌الله جنتی طی سخنانی به جلسه رای اعتماد بهارستان‌نشینان به عباسعلی کدخدایی اشاره و تصریح‌کرد: در مجلس وضعیت طوری شد که آقای کدخدایی با کمبود یک رأی، رأی نیاورد که از قبل مقدمه‌چینی شده بود و اینطور نبود که به صورت طبیعی رای‌گیری شود چرا که مقدمه‌چینی‌ها به گونه‌ای بود که چه کسی رای بیاورد و چه کسی رای نیاورد.

*غلامعلی حدادعادل به عنوان سخنران دیگر این مراسم اظهار داشت: ما خوشحال بودیم که یک نیروی صادق در خدمت شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی است حالا هم خوشحالیم همکاری‌شان با شورا قطع نشده، از اینکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از خدمت و ریاست وی محروم شده باید متاسف باشیم.

*همچنین آیت‌الله یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در پیام ویدئویی به این مراسم با اشاره به اینکه کدخدایی در دوره‌های مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و حتی تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری تصدی مسئولیت سخنگویی را بر عهده داشت، افزود: آقای کدخدایی در زمان سخنگویی دقت می‌کرد و آن مقداری که من هم معتقد بودم یا می‌شنیدم و یا در رسانه‌ها حرف سخنگو تعبیر می‌شود، به نظر ما بسیار خوب، منظم، دقیق، پخته و به عبارت دیگر حساب شده صحبت می‌کرد و آن‌چیزی را می‌گفت که در شورا مطرح شده بود.

*آیت‌الله محمد مؤمن عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیام ویدئویی خود گفت: آقای کدخدایی در 2 دوره‌ای که عضو حقوقدان شورای نگهبان بود، انسان وارسته و شایسته‌ای بود که نسبت به مصوبه مجلس و اصول قانون اساسی دقت نظر را اعمال می‌کرد و بعد از دقت نظر آنچه را که تشخیص می‌داد اعلام  و با دقت و تیزبینی خوبی به این مسائل توجه می‌کرد و رأی می‌داد؛ این ارزش حقوقدانی آقای کدخدایی به عنوان یک حقوقدان بود.

*هنگامی‌که کدخدایی پشت تریبون قرار گرفت یادی از شهدای 8 سال دفاع مقدس کرد و در این حین که آنها را به عنوان کبوتران پر کشیده توصیف کرد بغض کرد و اشک‌هایش جاری شد و این باعث شد برای چند لحظه‌ای یاد و خاطره شهدا فضای سالن را در سکوتی سنگین فرو ببرد.

*در ادامه این مراسم مجری برنامه از آقازاده‌های کدخدایی درخواست کرد که همزمان با اهدای یادبودها روی سن بیایند، آمدن دو پسر کدخدایی نیز به روی سن به سوژه خوبی برای عکاس‌ها تبدیل شد که دائم از آنها می‌خواستند در دوطرف پدر قرار بگیرند.

*همچنین مجری در حالی که حجت‌الاسلام شریعتی را رئیس دانشگاه علامه معرفی کرد و از او خواست برای امضای یادبود اقدام کند شریعتی در جواب به وی گفت که من دیگر رئیس دانشگاه علامه نیستم و مجری هم با گفتن انشاءالله خیر است موضوع را جمع کرد.

رئیس سابق دانشگاه علامه همچنین ضمن انتقاد از حضور برخی خادمان فتنه در بدنه اجرایی کشور با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند این دولت متعلق به آنهاست، گفت: اگر آقای روحانی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری عمل کند مستاجر ۴ ساله نخواهد بود. 

*همچنین رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

منبع: فارس