۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸

رییس سابق باز هم درد دل کرد

رئیس سابق دانشگاه علامه با بیان اینکه نباید فتنه جایگاهی در حوزه اجرایی کشور داشته باشد، گفت: جرم ما همین کارهایی مثل اسلامی‌سازی بود که ما را برداشتند
کد خبر : ۱۳۱۹۱۲
صراط: حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در حاشیه مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی که صبح امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ادامه روند اسلامی سازی در دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت:‌ جرم ما همین کارهایی مثل اسلامی‌سازی بود که ما را برداشتند و باید ببینیم که آیا در آینده این راه را ادامه می‌دهند یا به شخص من حساسیت داشتند. اگر راه را ادامه دادند و یا بحث تفکیک و جداسازی کلاس‌ها و حجاب و حیای دانشجویان را رعایت کردند، نشان می‌دهد من مشکل داشتم و اینها مشکل نداشتند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با نتایج تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: من 100 درصد مثبت ارزیابی می‌کنم، زیرا 4 سال روی این مسئله کار علمی صورت گرفت و از سال 89 این کار با یک شیب ملایمی انجام دادیم و بعد ما ابتدا دروس عمومی را تفکیک کردیم و وقتی که از آن جواب گرفتیم در دفترچه‌های کنکور ظرفیت‌های خود را بر اساس ظرفیت نرمال و حق مساوی دختران و پسران در نظر گرفتیم و الان سال چهارم است که همه کلاس‌ها جدا شده و آثار مثبتی نیز داشت.

شریعتی در مورد نتایج تفکیک جنسیتی در دانشگاه گفت: پس از تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها مشکلات کمیته‌های انضباطی صفر شد، درگیری‌های روانی‌-عاطفی در دانشگاه به حداقل ممکن رسید و امنیت روحی و روانی برای دانشجویان و به ویژه دختران ایجاد شد. همچنین رشد معدل دانشجویان داشتیم و مشاهده شد پس از این طرح قبولی دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا بالا و آمار مشروطی‌های ما کم شد، مثلا از 1200 نفر به 600 نفر رسید و علاوه بر این پس از تفکیک رضایت خاطر دانشجویان دختر، خانواده‌ها و اساتید را نیز طرح تفکیک کلاس‌ها به همراه داشت.

رئیس سابق دانشگاه علامه در پاسخ به این سوال که یکی از انتقادات به تفکیک جنسیتی مربوط به تفکیک دانشجویان مقطع ارشد علی‌رغم پایین بودن تعداد آنهاست، گفت: این مسئله اصلا هزینه‌زا نبود، زیرا اگر قرار باشد هزینه بالا رود باید درآمدهای ما پائین بیاید ولی در حال حاضر من تنها دانشگاهی را مدیریت می‌کنم و اعلام می‌کنم که تمام حق‌التدریس‌ها،‌ اضافه‌کارها، حق‌الرساله‌های خود را پرداخت کرده و همه تنگناهای بودجه سال گذشته را پشت سر گذاشتیم با وجود آنکه مشکلات بودجه را داشتیم و همچنین استخدام‌های خود را نیز انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های فوق لیسانس معمولاً بین 7 تا 15 نفر تشکیل می‌شود و کلاس‌های ما در حال حاضر با 7 تا 16 نفر دانشجو تشکیل می‌شد و کلاس دانشجویان روزانه و شبانه در یکدیگر ادغام می‌شود لذا ما کلاس زیر 7 نفر در مقطع ارشد نداریم.

شریعتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از اصلاح‌طلبان می‌گویند آقای روحانی مستأجر چهار ساله پاستور است و باید به مطالبات آنها تن بدهد، اظهار داشت: بله همین طور است و این دولت برای آنها است حالا به نام آقای روحانی ثبت شده است و لی بالاخره میخواهند کاری کنند که در آینده دولت را در اختیار خودشان بگیرند.

رئیس سابق دانشگاه علامه من قبول ندارم که آقای روحانی در یک دوره 4 ساله رئیس جمهور خواد ماند، تصریح کرد: اگر آقای روحانی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری و جایگاهی که میان اقشار دینی جامعه دارد عمل کند مستاجر نخواهد بود زیرا اصلاح‌طلبان خیال می‌کنند که در بین مردم جایگاه دارند.

وی در مورد توصیه‌ای به نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: من توصیه‌ای نمی‌توانم داشته باشم و آنها باید بر اساس وظیفه دینی و الهی خود عمل کنند و من نمی‌توانم به آنها توصیه‌ای داشته باشم.

شریعتی در مورد حضور کسانی که در فتنه نقش داشتند و اکنون تصدی وزرات علوم را بر عهده دارند، اظهار داشت: تکلیف موضوع فتنه را مقام معظم رهبری مشخص کرده است و آنها باید پاسخگوی عالی‌ترین مقام سیاسی و معنوی کشور باشند و نباید فتنه جایگاهی در حوزه اجرایی کشور داشته باشد.

منبع: تسنیم