۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
یک مسئولیت ویژه در دولت "تدبیر و امید"

آقای "صادق"، آقای "تکذیب"!

به نظر می رسد مسئولیت تکذیب اخبار دولت بر عهده محمدرضا صادق است. او تا کنون اخباری مربوط به خود، تحولات دولت و حتی اخباری از زبان دیگر دولتی‌ها را تکذیب کرده است.
کد خبر : ۱۳۲۱۰۸
گروه سیاسی صراط - محمدرضا صادق که با آغاز فعالیت دولت یازدهم، به سمت معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور منصوب شده، عمده گفتگوهای خود با رسانه ها را به تکذیب اخبار پیرامون دولت اختصاص داده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، در 2 هفته ای ابتدایی دولت یازدهم که گمانه‌زنی‌ها در خصوص پست‌های مختلف کابینه در رسانه ها بازار داغی داشت، صادق یکی از تنها افرادی بود که برای تایید یا تکذیب اخبار مربوط به این گمانه زنی ها به او مراجعه می شد.

با این وجود، رسانه‌ها معدود اخباری را به یاد دارند که او تایید کرده باشد و قریب به اتفاق گمانه‌زنی‌ها توسط او تکذیب شد.



در این دو عکس، صادق در حال پاسخ دادن به پرسش‌های خبرنگاران و احتمالا مشغول تکذیب اخباری پیرامون دولت است.



محمدرضا صادق پیش از تشکیل اولین جلسه هیات دولت با اعضای جدید "تشکیل معاونت ویژه روحانیت در دولت" را تکذیب کرد.

او پیش از انجام مراسم تحلیف رییس جمهور نیز خبری مبنی بر احتمال حضور خاتمی در مراسم تحلیف و احتمال عدم معرفی وزرا در همان مراسم را که به دلیل تشابه اسمی یک نماینده، به نام او در رسانه ها منشر شده بود تکذیب کرده بود.

صادق در همان روزها از قول دیگران هم خبرهایی را تکذیب می‌کرد. او از قول ترکان خبر مربوط به محتوای پیامکی ترکان در خصوص نمایندگان مجلس را تکذیب کرد.

محمدرضا صادق همچنین انتشار شایعه‌ای در خصوص همکاری خود او (به‌عنوان معاون خبر ایرنا) با سعید امامی‌در انتشار خبر عاملان انفجار حرم امام رضا(ع) را هم تکذیب کرد تا صرفا تکذیب کننده اخبار مربوط به دیگران نباشد!

او همچنین انتصاب مرتضی بانک به دبیری شورای عالی امنیت ملی و نیز انتصاب رحیم عبادی به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، گمانه‌زنی‌ها درباره معاون پارلمانی و بسیاری سمت های دیگر را تکذیب کرد. صادق البته در تکذیب اخبار مربوط به انتصابات یکه‌تاز این عرصه بود. او بارها و بارها اخبار مربوط به انتصاب معاونان رییس جمهور و وزرای پیشنهادی را تکذیب کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور البته این اواخر هم بیکار ننشست و در آستانه انتخاب شهردار تهران، حمایت دولت از فردی خاص را تکذیب کرد.

مسئولیت "تکذیب" اخبار رسانه ها در دولت های پیشین بر عهده فرد خاصی نبوده است. البته در دولت اصلاحات، حمیدرضا آصفی سخنگوی وقت وزارت خارجه وظیفه مشابهی را بر عهده گرفته بود. به نوشته یکی از روزنامه های اصلاح طلب آن روزها، آصفی به طور متوسط هفته‌ای 8 بار تکذیب می‌کرد! او البته در مصاحبه با یکی از بخش‌های خبری سیما، از بیم افزایش میانگین تکذیب‌های هفتگی خود، این موضوع را تکذیب نکرده بود!

با این وجود نمی توان صادق را جانشین آصفی در دولت اصلاحات نامید. چراکه تکذیب های آصفی  به حوزه خاصی از سیاست خارجی و آن هم در مقطعی مشخص مربوط می‌شد اما با گذشت بیش از یک ماه از فعالیت دولت یازدهم، صادق به تنهایی و در همه حوزه های مربوط به دولت، مسئولیت تکذیب اخبار را بر عهده گرفته است!

نظرات بینندگان
یه دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
۳۴
۲۳
دوستان صراط درست نیست راجب استاد دانشگاهتون اینطور صحبت میکنیداااااا
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
۵۷
۳۰
دوستان صراط استاد صادق نمره کم داده بهتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
۲۰
۵۵
آقای دکتر صادق بی نهایت انسان شریفی هستند
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
البته بیشتر نحیفه تا اینکه شریف باشه.
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
۴۸
۴
داش علی من باز اومدم بچه های صراط سلام و خسته نباشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
۲
۳
ایشون تاکنون هیچ پستی در دولت ندارد و در ضمن معاون ارتباطان دفتر رییس جمهور هم هنوز مشخص و منصوب نشده است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
۸۶
۲۵
اعضای دولت دهم اکثرا آقای تکذیب بودند!! یادتان رفته؟؟!!