۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
با برگزاری اجلاس IOC؛

کشتی در المپیک ماندنی شد

در شب دوم از یکصدوبیست‌و‌پنجمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک اعضای این نهاد رای به ماندن رشته کشتی در جمع بازی‌های المپیک 2020 و 2024 دادند.
کد خبر : ۱۳۲۱۵۵
صراط: اعضای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که از روز شنبه در بوئینس آیرس آرژانتین گردهم آمده‌اند در حال نهایی کردن تصمیماتی هستند که مسیر حرکت المپیک را در یک دهه آینده شکل خواهد داد.

پس از اینکه بامداد شنبه توکیوی ژاپن موفق شد رقبای خود یعنی دو شهر مادرید و استانبول را کنار بزند و میزبانی المپیک 2020 را به دست آورد؛ در شب دوم از یکصدوبیست‌و‌پنجمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک این بار اعضای IOC رای به ماندن کشتی در جمع دیگر رشته‌های المپیک 2020 و 2024 دادند.

در این رای‌گیری قرار بود تنها یکی از 3 رشته ورزشی کشتی، اسکواش و بیسبال/ سافت‌بال در بازی‌های المپیک 2020 و 2024باقی بماند که در نهایت کشتی برنده این رقابت شد.

 در ماه فوریه 2013 بود که اعضای کمیته بین‌المللی المپیک پیشنهاد حذف رشته کشتی از فهرست بازی‌های المپیک دادند. قبول اینکه نام کشتی که از سال 1900 در تمام دوره‌های المپیک حضور داشته از این بازی‌ها خط بخورد، برای بزرگان این رشته سخت بود و به همین دلیل ایران، روسیه و آمریکا با هم متحد شدند تا رشته محبوب‌شان را در این بازی‌ها حفظ کنند.

فدراسیون بین‌المللی کشتی بلافاصله نناد لالوویچ را جانشین رافائل مارتینتی کرد و با تغییراتی که در این رشته ورزشی به وجود آورد تلاش کرد کشتی را جذاب‌تر و البته قابل فهم‌تر از گذشته کند.

در تاریخ 10 سپتامبر 2013 (19 شهریور) هم قرار است رئیس جدید کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شود تا برای 8 سال ریاست این نهاد را به عهده داشته باشد. رئیس جدید حتی می‌تواند 4 سال دیگر هم ریاست IOC را بر عهده داشته باشد. ژاک روگ، رئیس فعلی این نهاد پس از 12 سال از این حرفه کنار خواهد رفت.

6 نامزد احراز پست ریاست IOC عبارتند از توماس باخ آلمانی، سر میانگ سنگاپوری، ریچارد کریون پورتوریکویی، سرگی بوبکا اوکراینی، وو چینگ کو تایوانی و دنیس اوسوالد سوئیسی. به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین توماس باخ، نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و کریون و سرمیانگ باشد.
منبع: تسنیم