۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰

مجوزارشادبراي‌خواننده‌لس‌آنجلسي

کد خبر : ۱۳۲۲۰
در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوري اسلامي آمده است: بالاخره نخستين آهنگ داخلي حبيب محبيان پس از انقلاب اسلامي ايران منتشر شد.
اين روزنامه نوشت: وي در مصاحبه‌اي که سال گذشته داشته ديدگاهش را اين طور بيان مي‌کند: "مسجد بايد باشد اما مشروبخواري هم باشد. بايد مردم آزاد باشند که حرف‌شان را بزنند". همين گزارش مي‌افزايد: او به هر حال جزو معدود خواننده‌هايي بود که کار سياسي عليه نظام نخوانده بود و خودش يا اقوام درجه يکش جزو گروه‌هاي ضدانقلاب همچون منافقين و سلطنت‌طلبان نبودند و به همين دليل دولت ريسک کرد و از آمدن وي به ايران حمايت هم کرد و مقابل انتقادات ايستاد.

*حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي، رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد، در پاسخ به واکنش بعضي مداحان نسبت به بخشنامه مرکز رسيدگي به امور مساجد گفت: مساجد به دليل احترام و قداستي که دارند بايد تابع شرايطي باشند. ما تاکيد کرديم در روز عاشورا مقابل مساجد گوسفند ذبح نشود، چرا که ممکن است افراد بدون توجه با لباس‌هايي که آغشته به خون گوسفندها است وارد مسجد شوند. تاکيد شده است در مساجد در هنگام بيان مطلب و نوحه‌خواني از منابع خوب استفاده گردد و از کتب معتبر همچون آثار شهيد مطهري استفاده گردد و جلوي ترويج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود. وي در مصاحبه با ايلنا بااشاره به عريان‌شدن آقايان در مراسم سينه‌زني گفت: به دليل اينکه بانوان در مساجد حضور دارند و ممکن است به قداست مجلس ضربه وارد شود اين عمل ممنوع شده است. رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد بااشاره به واکنش شديد تعدادي از مداحان نسبت به اين شرايط يادآور شد: اين عکس‌العمل اصلا براي من مفهوم نشد، چرا که ما براي مداح خوب احترام قائل هستيم و تبليغات آنها گاهي اوقات از تبليغات ما هم اثرگذارتر است. وي افزود: مداحان عواطف را تحريک مي‌کنند و با دين و اهل بيت مرتبط مي‌کنند. لذا ارزشمند است که از ذکر سخنان بي‌مبنا در روضه‌خواني و عريان‌شدن در مقابل زن‌ها و قمه‌زني خودداري شود.