۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

وضعیت پیش‌نویس‌بخشنامه‌بودجه‌سال‌93

سخنگوی دولت اعلام کرد:‌ پیش نویس بخشنامه بودجه سال آینده تهیه شده است.
کد خبر : ۱۳۲۲۸۹
صراط:  محمد باقر نوبخت در گفت‌وگویی با بیان این‌که طبق قانون باید پیش از 15 آذر هر سال لایحه بودجه سال بعد به مجلس ارائه شود گفت : مقدمات این کار در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تبدیل می شود، آغاز شده است.

وی افزود: در نخستین گام ستاد بودجه تشکیل و پیش نویس بخشنامه بودجه 93 هم تهیه شده است.

نوبخت گفت: بخشنامه بودجه به دستگاه‌ها می‌گوید چه سیاستی در ارقام منابع و مصارف داشته باشند.

وی افزود:روز چهارشبه شورای اقتصاد به ریاست رئیس جمهور جلسه خواهد داشت و در صورت تصویب یا اصلاح بخشنامه ، همان روز به دستگاه‌ها ارسال می‌شود.

نوبخت گفت:دستگاه ها نیز پیشنهادها و ارقام خود را به ستاد بودجه منعکس خواهند کرد.

سخنگوی دولت درباره لایحه اصلاح بودجه امسال هم گفت : حتما نمایندگان مجلس بعد از تعطیلات با اولویت درباره آن ابرازنظر می‌کنند.

وی افزود: اگر این اصلاحیه با یک ماه تاخیر هم به ما برسد، چارچوب ما برای هزینه کردن مشخص خواهد شد.

نوبخت گفت : همه منابع پیش بینی شده در بودجه 92 دست یافتنی نیست و از هم اکنون باید برای نیمه دوم سال ، حرکتمان را با وضع جدید و تقلیل منابع متناسب کنیم .

سخنگوی دولت همچنین دربخشی از این گفت‌وگو از شناسایی موانع تولید وارائه راهکارهایی برای رفع آنها خبر داد.

محمد باقر نوبخت گفت: رئیس جمهور در هفته دولت در مصاحبه ای عنوان کرد که موانع تولید و راهکارهای آن در مدت 15 روز ارائه می شود که این کار را گروه های مختلف انجام داده اند .

وی افزود‌: در جلسه گذشته هیات دولت نیز مصوبات خوبی دراین زمینه داشتیم.

نوبخت افزود : روزهای آینده رئیس جمهوردر رسانه ملی درباره جزئیات این راهکارها که با نظارت ایشان به تصویب رسیده است صحبت خواهد کرد.

وی درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این‌که آقای محمود عسگری آزاد امروز مسئول پیگیری این موضوع شد، افزود :‌ مقدمات این موضوع در کمیسیون های تخصصی مجلس تصویب شد .

سخنگوی دولت گفت :‌اگر در صحن علنی مجلس نیز با توجه به یک فوریتی بودن آن پیگیری شود ، تا ماه آینده قانون آن در مجلس تصویب می شود و چند هفته بعد نیز ماموریت ها ، ساختار و‌اهداف آن مصوب خواهد شد .

منبع: ایسنا