۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

همکاری مطبوعاتی ورسانه ای‌ایران وعمان

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالمنعم ‌بن‌ منصورالحسنی وزیر اطلاع‌رسانی عمان در زمینه همکاری‌های رسانه‌ای و تبادل برنامه میان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و عمان یادداشت تفاهم امضا کردند.
کد خبر : ۱۳۲۲۹۰

صراط: در این مراسم که طی آن تفاهمنامه فرهنگی میان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی سلطنت عمان امضاء شد ابتدا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با تاکید بر گسترش روابط ایران و عمان در زمینه فرهنگی گفت: عبدالمنعم بن‌منصور الحسنی وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت عمان طی سفر سه روزه‌ای که به تهران داشتند و در طول 2 روز گذشته در زمینه همکاری مطبوعاتی و رسانه‌ای با ما به گفت‌وگو نشستند در این زمینه توافقات خوبی صورت گرفت که منتهی به امضای یادداشت تفاهمی در زمینه‌های اطلاع‌رسانی شد.

در این سفر وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت عمان از مراکز فرهنگی و هنری بازدید کردند و با بخشی از امکانات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند.

جنتی ادامه داد: با توجه به حسن همجواری که از دیرزمان میان ایران و عمان وجود داشت زمینه روابط خوب سیاسی و همچنین روابط اقتصادی سبب رفت و آمدهایی میان مقامات دو کشور شد. در همین راستا دو کشور در زمینه اطلاع‌رسانی و همکاری رسانه‌های توافقات خوبی با یکدیگر برقرار کردند.

وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی برای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای میان دو کشور باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا در آینده ملاقاتهای بیشتری با وزیر اطلاع‌رسانی و همچنین وزیر فرهنگ کشور عمان داشته باشیم و بتوانیم در سایر بخش‌های فرهنگی به توافق برسیم.

در ادامه این مراسم عبدالمنعم‌بن‌منصور‌الحسنی ضمن تشکر از علی جنتی برای دعوت جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: روابط بین ایران و عمان روابطی دامنه‌دار و تاریخی است و در این سفر کوتاه تا حدودی دیدار و گفت‌وگو در زمینه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در این سفر تعدادی از مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را مورد بازدید قراردادیم و موفق شدیم برخی از مراکز فرهنگی ایران را از نزدیک ببینیم و با رؤسای ادارات مختلف گفت‌وگو کنیم.

وزیر اطلاع‌رسانی سلطنت‌عمان ادامه داد: در این سفر توانستیم همکاری‌های قبلی را تقویت کنیم بویژه در زمینه رسانه‌ای. از طرف خود و اعضای هیئت همراهم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران بخاطر استقبال و همکاری‌های خوبی که داشتند تشکر می‌کنیم و امیدواریم در مسقط و یا تهران برنامه‌های مشترک دیگری نیز در زمینه گسترش همکاری‌ها داشته باشیم.

در ادامه مراسم امضاء این تفاهم‌نامه، علی جنتی درباره جزئیات این یادداشت تفاهم در حوزه‌های مختلف همکاری بویژه همکاری در حوزه تلویزیون صورت گرفت. طی ملاقات با مهندس ضرغامی رئیس صدا و سیما گفت‌وگوهایی صورت گرفت و بین رادیو و تلویزیون عمان و ایران در زمینه‌های مشترک تامین فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای تلویزیون عمان قابل استفاده باشد توافق‌هایی صورت گرفت. همچنین همکاری‌هایی در زمینه فنی در این راستا اتفاق افتاد.

جنتی تاکید کرد: میان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و خبرگزاری عمان در زمینه‌های خبری توافقاتی صورت گرفت تا همکاری‌های مطبوعاتی در حوزه رسانه‌‌ای صورت گیرد. همچنین قرار شد تا عمان در جشنواره مطبوعات جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کند، علاوه بر این سفر روزنامه‌نگاران دو کشور به کشور متقابل مورد تاکید است. همچنین برگزاری هفته‌های مطبوعاتی برای آشنایی متقابل مطبوعات دو کشور اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران عمان از سوی جمهوری اسلامی ایران خبرداد و گفت: قرار شده است تا دوره‌های آموزشی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای خبرنگاران عمانی برگزار شود.

همچنین عبدالمنعم‌بن‌منصورالحسنی وزیر اطلاع رسانی سلطنت عمان در پاسخ به این سوال که نقش رسانه‌های گروهی در تعمیق روابط متقابل ایران و عمان را چگونه می‌بینید، گفت: روابط بین ایران و عمان از سالهای قبل شروع شده و بین صدا و سیمای ایران و عمان و خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری عمان به نتایج خوبی برای تعمیق روابط رسیده‌ایم.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند