۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

اژه ای:دعا میکنم کسی دیگر سخنگو شود

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه لیست اموال اعضای هیئت دولت اطلاع‌رسانی نمی‌شود، گفت: قانون می‌گوید قوه قضائیه باید مراقب رشد نامتعارف اموال اعضای هیئت دولت باشد ولی وظیفه اطلاع‌رسانی آن را ندارد.
کد خبر : ۱۳۲۲۹۲

صراط:  غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه چرا لیست اموال اعضای هیئت دولت اعلام نمی‌شود، گفت: وظیفه ما اعلام لیست اموال این افراد نیست.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی قوه قضائیه آن است که اموال اعضای هیئت دولت را بررسی کند تا مشخص شود که این اموال در دوران مسئولیت رشد نامتعارفی نداشته باشد.

اژه‌ای تاکید کرد: در مورد اینکه آیا آن دو نفر باقیمانده از هیئت دولت لیست اموال خود را ارائه داده‌اند یا خیر بی‌اطلاعم، اما بعید می‌دانم که لیست را ارائه ندهند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده پالیزدار و متهمان مشترک این پرونده با پرونده کهریزک، گفت: این پرونده‌ها با هم مشترک نیستند، بخشی از پرونده کهریزک به دلیل اعتراض در دیوان عالی است و بخش دیگری که متهمان مشترک با پرونده پالیزدار دارد، هنوز در دادسراست و به دادگاه فرستاده نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سؤال که در چالش میان بقایی و ترکان به لحاظ حقوقی حق با کدامیک است، گفت: ما اینجا در مقام قضاوت ننشسته‌ایم، دولت حق دارد موارد مربوطه را بررسی کند و اگر به موردی برخورد آن را گزارش دهد.

وی تاکید کرد:‌ از سوی دولت تنها تخلف 16 میلیارد تومانی گزارش شده و گزارش دیگری ارسال نشده است.

اژه‌ای در مورد شخصی به نام آرش صادقی که در برخی منابع از مفقود شدن وی در زندان اوین خبر داده است، گفت: در تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، مشخص شد شخصی به این نام در سال 91 یا 92 وارد زندان اوین نشده است، بلکه در سال 89 یک نفر با این نام دستگیر و به یک سال زندان محکوم شده و دوران محکومیت وی نیز در سال 90 به اتمام رسیده است.

وی در پایان با اشاره به پذیرش مسئولیت مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه از سوی پورمحمدی گفت: پورمحمدی مسئولیت رسانه‌ای قوه را برعهده دارد و به قصد ساماندهی اوضاع اطلاع‌رسانی به قوه آمده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بخش مسئولیت اطلاع‌رسانی به دو صورت روابط عمومی و سخنگویی است که پورمحمدی قصد ندارد سخنگو و یا روابط عمومی باشد.

اژه‌ای تاکید کرد: من از خدا می‌خواهم که سخنگویی به شخص دیگری محول شود.

منبع: فارس