۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹

چمران:شورانبایدسیاسی‌کاری‌داشته‌باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی شورا رأی‌گیر با فشار و اجبار همراه نبود، گفت: همه افراد باید آزادی عمل داشته باشند،‌ اگر قرار باشد فردی به دلیل رأیی که داده مورد مواخذه قرار گیرد فضای دموکراتیک چه می‌شود؟
کد خبر : ۱۳۲۳۳۸
صراط:  مهدی چمران اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند نه یک گروه یا افراد خاص بنابراین بر اساس وجدان و احساس خود باید رأی بدهند؛ اگر قرار باشد فردی به دلیل رأیی که داده مورد مأخذه قرار گیرد فضای دموکراتیک چه می‌شود؟

وی ادامه داد: هر فردی باید این آزادی عمل را داشته باشد که بتواند به فرد مورد نظرش رأی بدهد اگر اجباری در این زمینه وجود داشته باشد که دیگر آزادی وجود ندارد و فضا مانند زمان قبل از انقلاب می‌شود. بنابراین وجود چنین فضاهایی را در شورای شهر درست نمی‌دانم و معتقد هستم فضا باید کاملا دموکراتیک باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در دوره گذشته همه شاهد بودند که در هیچ یک از رأی‌گیری‌ها فشار و اجباری وجود نداشت و در کمال آزادی مخالفت یا موافقت خود را بیان می‌کردند این در حالی است که کار در شورای شهر باید از مسائل سیاسی مجزا باشد و شورا نباید سیاسی کاری داشته باشد.

منبع: تسنیم