۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
ساعت 11 دیشب در اتوبان قم-تهران

ترکیدن لاستیک اتوبوس 44 نفر را در آتش سوزاند+تصاویر دلخراش

بر اثر برخورد دو اتوبوس در اتوبان قم، 44 نفر از هموطنان‌مان جان باختند. علت حادثه ترکیدگی لاستیک و انحراف یکی از اتوبوس‌ها عنوان شد و شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد مقصر شناخته شده است.
کد خبر : ۱۳۲۴۵۳
صراط - بر اثر انحراف یک دستگاه اتوبوس اصفهان _تهران در ساعت 11:30 دقیقه دیشب، در محدوده پاسگاه کوشک نصرت اتوبان قم و برخورد با یک اتوبوس تهران -یزد و یک تاکسی در مسیر مقابل، متاسفانه 44 نفر از هموطنان‌مان در آتش‌سوزی تصادف جان باختند.

به گزارش صراط، هنوز برخی از اجساد این تصادف به درستی شناسایی نشده اند.

در حادثعه مذکور، اين دو دستگاه اتوبوس مسافربري هنگام برخورد با يكديگر دچار حريق شده و برخي از مسافرين توانسته‌اند با شكستن شيشه اتوبوس ها خود را به بيرون پرتاب كنند.

بر پايه اين گزارش، اتوبوسي كه از مسير كاشان به تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ريل وسط بزرگراه به سمت مخالف منحرف شده كه با يكدستگاه اتوبوس ديگر كه از تهران راهي يزد بود، برخورد كرد.

بر اثر اين برخورد، هر دو اتوبوس دچار آتش سوزي شدند ، عوامل راهداري، آتش نشاني ،اورژانس، پليس راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي در محل حادثه حاضر شدند و عوامل آتش نشاني آتش سوزي را مهار كردند.

بر اساس اين گزارش، مسير تهران - قم بر اثر اين سانحه برای مدتی مسدود شد. بسته شدن اين مسير موجب ترافيك و ازدحام صدها خودرو در اين مسير شد و همین امر، رسیدن آمبولانس ها را نیز با مشکل مواجه کرد.

جزئیات حادثه

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات درباره جزییات حادثه گفته است: شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از 40 تن از هموطنان جان خود را از دست داده و 39 نفر نیز مجروح شدند.

به گفته او، 8 نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و 6 دستگاه خودروی عملیاتی شامل 18 نفر امدادگر نیز وظیفه این عملیات را برعهده داشتند.

آمار کشته‌ها

در حالی که سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر را علت حادثه را ترکیدن لاستیک اتوبوس و منحرف شدن و برخورد با اتوبوس دیگر و آمار کشته‌ها را 44 نفر دانسته، سازمان پزشکی قانونی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که 43 نفر در در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
به نظر می رسد آمار ژزشکی قانونی پیش از جان باختن نفر چهل و چهارم بوده است.

اسامی مجروحان حادثه

مجروحان تصادف شامگاه دوشنبه در قم به سه بيمارستان شهيد بهشتي، علي ابن ابيطالب(ع) و نكويي انتقال داده شدند.

پزشکي قانوني قم اعلام کرده است: در حال حاضر کار معاينه اجساد براي مشخص شدن هويت ادامه دارد.
 
بنا بر اين گزارش همچنين به علت شدت سانحه تصادف و سوختگي اجساد بايد از طريق آزمايش‌های خاص شناسايي شوند.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری قم اسامي مجروحان انتقال داده شده به بيمارستان شهيد بهشتي به شرح زير است:
فاطمه قربان زاده 34 ساله
محمد اعرابي 23 ساله
محمد اكبري 34 ساله
سمانه بروقي 25 ساله
زهرا بروقي 2 ساله
فاطمه رمضاني 58 ساله
سيد حسين حسيني 27 ساله
علي پور مصطفوي 30 ساله
مريم تقي نژاد 34 ساله
نرگس عرب زده 9 ساله
نسرين عرب زاده 2 ساله
محمد بناپور 61 ساله
محمدعلي فروزان 78 ساله

اسامي مجروحان انتقال داده شده به بيمارستان علي ابن ابيطالب قم:
علي موسي زاده 21 ساله
سيد حسن روحانيون 34 ساله
زهره خان محمدي 46 ساله
محمدحسين احمدي 50 ساله
محمد كريم زاده اردكاني 27 ساله

اسامي مجروحان انتقال داده شده به بيمارستان نكويي قم:
حسين رحيمي 35 ساله
هادي برقي 14 ساله
ياسر توكلي 24 ساله
مريم افشاري 28 ساله
مازيار بيرامي 26 ساله
مرتضي ياري 37 ساله
محمدحسين برزگري 39 ساله
اميرحسين زارع 6 ساله
سجاد شوندي 18 ساله
سيد محمد موسوي 22 ساله
مريم بلوري 35 ساله
عبدالكاظم محمديان 53 ساله
نازنين زهرا رحيمي 3 ساله
حامد طاوسي 30 ساله
محمد طحان 52 ساله
علي برقي 55 ساله
رضا نجف پور 27 ساله
معصومه برقي 50 ساله
سيد محمدجواد حسني 32 ساله
مريم كرمي 30 ساله
حسن پورمعصومي 27 ساله
حسين مروتي 43 ساله
هوشنگ عربي 23 ساله
پرنياز پورسعيد 26 ساله
آرزو بلوري 3 ساله

مقصر حادثه از زبان رئیس پلیس راهور ناجا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

سردار دکتر اسکندر مومنی که شب گذشته و ساعاتی پس از رخداد حادثه در صحنه حاضر بود در حاشیه آن افزود: حوالی ساعت 23 شامگاه دوشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر 28 اتوبان قم – تهران بعد از مجتمع مهتاب به علت ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی افزود: در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال تردد بود با مشاهده اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما متاسفانه هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در این حادثه 44 تن کشته و 39 تن مجروح شدند که حال اکثر مجروحان مساعد گزارش شده و تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

وی علت این حادثه بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و علت تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به دلیل ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

او از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه حادثه حاضر هستند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود.


وضعيت عمومي 44 مجروح مساعد است

اسماعيل زارعي كوشا فرماندار قم با حضور در بيمارستان‌هايي كه مجروحان تصادف شب گذشته اتوبان قم – تهران به آنها منتقل شده‌اند، از نزديك در جريان رسيدگي و درمان مصدومان قرار گرفت.

وي ضمن دلجويي از مجروحان حادثه بر لزوم رسيدگي به وضعيت درماني آنها تاكيد كرد و دستورات لازم را براي پيگيري امور درماني آنها صادر كرد.

زارعي كوشا اظهار كرد: خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده وضعيت عمومي 44 مجروح اين حادثه رضايت بخش است و يك نفر از آنها تحت عمل جراحي قرار گرفته است. يك نفر ديگر دچار شكستگي جمجمه شده كه در حال مداوا است.

وي ادامه داد: دستگاه‌هاي خدمات رسان قم بلافاصله بعد از وقوع اين حادثه در صحنه حاضر شدند و ستاد مديريت بحران استان نيز براي بررسي بيشتر و هماهنگي در ارائه خدمات تشكيل جلسه داد.

به گفته فرماندار قم تدابير لازم براي اسكان بازماندگان اين حادثه و شناسايي كشته شدگان توسط پزشكي قانوني انديشيده شده است.

پایگاه خبری صراط، این حادثه دلخراش را به ملت ایران و خانواده‌های حادثه‌دیدگان تسلیت می‌گوید.








































































































































نظرات بینندگان
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۱۱۹
۱۹
وای خدا!
قلبم به درد اومد!
خدا به عزیزاشون صبر بده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۳۰۶
۳۲۸
روحانی مچکریم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی به روحانی داشت!!!!!!!!
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
چه ربطی داشت .........
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
ربط داره دیگه .چرا مدرسه اتیش میگیره به وزیر ربط داره این ربط نداره
اهل حرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۱۰۵
۱۲
خب چرا قبل از حرکت ماشین چک نمیشه؟؟؟؟
حامد
|
United States of America
|
۱۵:۱۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۶۹
۱۶
خدا صبر بده به خانواده هاشون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۱۴۶
۱۰
تصور اینکه چند تا بچه دو سه ساله تو آتیش سوختن برام عذاب آوره.
من به شخصه سال هاست که از سفرهای بین شهری با اتوبوس دوری می کنم و اولویت اولم با قطاره. اگه پول داشته باشم با هواپیما و در موارد کمی با وسیله خودم.
راستش زمانی که چند سال پیش از دوره آموزشی خدمت به تهران برمیگشتیم راننده ما خودشو رسما به اتوبوس جلویی میچسبوند! قسم میخورم در حالی که حداقل صد تا سرعت داشت ولی کمتر از یک متر با پشت اتوبوس جلویی فاصله داشت. من که جلو نشسته بودم رفتم یه تذکر شدید بهش دادم و اصلا کار به دعوا کشید اما تا خود تهران طرف رعایت کرد. حرف من اینه که اگه خود مسافرها به راننده های بی احتیاط تذکر بدن از خیلی از تصادفات جلوگیری میشه. البته عوامل غیر انسانی همیشه هستن و ظاهرا کاری از دست ما برنمیاد اما حداقل تذکر که میتونیم بدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۱۰۰
۱۳
چرا باید لاستیک اتوبوس بترکه!؟ پس مامورین پلیس چه طوری ایمنی خودرو را بررسی میکنن؟ اینهمه کشته برای ترکیدن لاستیک!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حالت خوبه بررسی لاستیک با پلیس ؟
محمد
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۱۷۱
۱۱
خداون رحمتشان کنه.خدا به بازماندگانشان صبر بده. باشد که دیگر از این اتفاقات در هیچ جای دنیا نبینیم.انشاء الله
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۳۲۴
۱۴۷
.. لاستيكاش چيني بودن احتمالا ... اگه واقعا اينطور باشه همه بي مسئوليت هايي كه براي سود خودشون ايرانو از 84 تا 92 كردن انبار كالاهاي چيني غيراستاندارد و بنجل در اين حادثه دخيلند ... شك نكنيد تو اون دنيا بدجور بايد جوابگوي تك تك اين خانواده ها باشين ... اينا همش از بركات پاك ترين دولن تاريخه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ....
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
۵۰
۱۰
خدا رحمتشون کنه .اتفاق عجیبی بوده .خدا به خانواده هاشون صبر بده.