۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹

دیدار معاون ظریف با وزیرامورخارجه سوریه

یک منبع آگاه در سفارت ایران در روسیه از دیدار ظهر امروز حسین امیرعبداللهیان با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در روسیه خبر داد و گفت: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سوریه در خصوص پیشنهاد روسیه برای حل بحران تسلیحاتی سوریه گفتگو کردند و ولید معلم موافقت خود را با طرح پیشنهادی روسیه اعلام کرد.
کد خبر : ۱۳۲۵۰۵
یک منبع آگاه در سفارت ایران در روسیه  درباره سفر حسین امیرعبداللهیان معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه کشورمان به روسیه با اشاره به اینکه این سفر به منظور رایزنی در خصوص بحران سوریه صورت گرفته است بیان کرد: امیر عبداللهیان دیروز وارد روسیه شد و امشب نیز این کشور را ترک خواهد کرد.

وی افزود: امیر عبداللهیان روز گذشته با آقای باگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه دیدار داشت.

این منبع آگاه ادامه داد: امروز نیز امیرعبداللهیان ملاقاتی با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه که در روسیه به  سر می برد داشت  و در این دیدار امیرعبداللهیان و معلم درباره پیشنهاد روسیه در خصوص حل و فصل تسلیحات شیمیایی در سوریه گفتگو کردند و مسایل مورد همکاری ایران و سوریه در این باره مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان این که معلم در دیدار با امیرعبداللهیان اعلام کرد با طرح پیشنهادی روسیه موافق است خاطرنشان کرد: در مجموع امیرعبداللهیان در این سفر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران تاکید داشت و اینکه ما معتقدیم دولت سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی نقشی نداشته است و این که ایران و سوریه با یکدیگر اتفاق نظر دارند و ما با هر گونه حمله نظامی از سوی آمریکا به سوریه مخالف هستیم.

این منبع آگاه گفت:  امیرعبداللهیان بعدازظهر امروز یک کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های روسیه نیز خواهد داشت.

منبع: مهر