۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲

فرزندسيماني است في‌مابين‌دو قطعه آجر

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، با عنوان این مطلب که از همان ابتدا با سیاستهای تنظیم خانواده مخالف بودم، اظهارداشت: فرزندآوری، یکی از توصیه های دین مبین اسلام است.
کد خبر : ۱۳۲۵۲۸
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در ديدار مدیرکل مرکز سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، با استفاده به آيات و روايات مربوط به توسعه و تحكيم بنيان خانواده، آمادگي خود را براي انجام هرگونه همكاري فرهنگي جهت بازگشت به سبك زندگي سالم بر مبناي الگوي اسلامي و ايراني اعلام كرد.

وي در ادامه با بيان اين مطلب كه "از همان ابتدا با سياستهاي تنظيم خانواده مخالف بودم"، گفت: اين مخالفت را با صراحت بيان كرده‌ام.

وي در اين رابطه با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم با بيان اين كه «اي بشر آن گاه كه شما عده‌اي قليل بوديد ما به شما موهبت خود را ارزاني داشتيم و عده شما را افزايش داديم» گفت: با توجه به نص صريح قرآن كريم درخصوص افزايش جمعيت چطور مي‌توانيم در راستاي كاهش نسل بشر با هر عنوان و اسمي اقدام كنيم.

داشتن فرزند در كاهش آمار طلاق موثر است

قرائتي در ادامه با بيان اينكه فرزندآوري و فرزندپروري يكي از توصيه‌هاي دين مبين اسلام است، افزود: فرزند در يك خانواده همچون سيماني است في‌مابين دو قطعه آجر در يك ساختمان، كه مي‌تواند زن و شوهر را در طول مسير زندگي به طور محكم و ناگسستني به يكديگر نزديك كند و حتي مي‌تواند در ميزان كاهش آمار طلاق زوجين جوان بسيار موثر باشد.

وي درخصوص چگونگي تحقق منويات مقام معظم رهبري در راستاي تغيير سياست‌هاي جمعيتي كشور گفت: بايد از تغيير شيوه زندگي مردم كه بيشتر به سمت تجمل‌گرايي و غرب‌زدگي در حركت است جلوگيري كرده و مشكل دور شدن خانواده‌ها به ويژه نسل جوان از شيوه زندگي سالم گذشتگان را مورد توجه قرار دهيم و به طور جدي در جهت حل آن تلاش كنيم.

قرائتي گفت: بالا رفتن توقعات و توجه به زرق و برق‌ها در بين جوانان موجب شده كه تصور كنند براي فرزندآوري نيازهاي مادي مقدم است.

وي به مسئولين و دست‌اندركاران به ويژه كساني كه در امر فرهنگ‌سازي كشور در زمينه اصلاح شيوه زندگي نسل فعلي كار مي‌كنند، توصيه كرد به گونه‌اي اقدام نمايند تا فرزندآوري به بهانه اقتصادي و مالي مغفول نماند
منبع: مهر
برچسب ها: آجر سیمان طلاق صراط