۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
جانشین پلیس راه استان زنجان خبر داد

واژگونی یک پیکان در زنجان

جانشین پلیس راه استان زنجان از واژگونی یک دستگاه پیکان در زنجان خبر داد.
کد خبر : ۱۳۳۰۳۶
صراط: جانشین پلیس راه استان زنجان از واژگونی یک دستگاه پیکان در زنجان خبر داد.

علی‌اصغر شیرمحمدی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علل واژگونی خودرو‌ها عدم توجه به جلو رانندگان و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه است.

وی در ادامه با اشاره به وقوع یک مورد واژگونی در محور فرعی «حسن‌ابدال» تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده علت این واژگونی عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان اذعان داشت: این وسیله نقلیه به علت ناتوانی راننده در کنترل آن به ته دره سقوط کرده و راننده در پی این حادثه فوت شده است.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان به ویژه در ایامی که جاده‌ها پرتردد هستند، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده عدم توجه به جلو با 30 درصد مهم‌ترین علت وقوع تصادفات رانندگی است.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه از دیگر عوامل موثر در حوادث رانندگی سرعت بیش از حد وسیله نقلیه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده است، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود به منظور تامین امنیت جانی خود و سرنشینان خودرو از حرکت‌های خطرآفرین و مارپیچ در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی با تاکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی افزود: در بسیاری از موارد، عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی موجب بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از نظر زمان نیز اغلب تصادفات در بین 6 صبح تا 12 ظهر رخ داده است که این امر نشان می‌دهد رانندگان باید در هنگام سفر استراحت لازم را داشته و در شرایط خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.
منبع: فارس