۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
بالاخره صدای محسن هاشمی هم درآمد!

این "برادر و خواهر" هم‌قسم شده بودند از رای اکثریت پیروی کنند!

به نظر می رسد هاشمی نه تنها از رای راستگو بلکه از رای دنیامالی به خود نیز اطمینان داشت و تلویحا به این موضوع اشاره کرده است.
کد خبر : ۱۳۳۰۹۰
"گروه سیاسی صراط" - در حالی که محسن هاشمی در اولین اظهارنظر خود درباره الهه راستگو، رای به هریک از نامزدها را حق او دانسته بود، یک هفته از بعد از شکست در راهیابی به بهشت، اظهارات جدیدی را به زبان آورد و سرانجام به مخالفان "راستگو" پیوست.

به گزارش گروه سیاسی صراط، محسن هاشمی در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله سعیدی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه "رسانه‌های اصلاح‌طلب پس از رأی نیاوردن شما هجمه‌ سنگینی را به خانم راستگو وارد می‌کنند و از آن به‌عنوان تخلف تشکیلاتی یاد می‌کنند"، گفته بود: "ایشان حق داشته است که به هرکسی که می‌خواسته رأی بدهد و بنده هیچ گله‌ای از خانم راستگو ندارم."

در روزهای اخیر اصلاح‌طلبان هجمه‌های فراوانی را متوجه الهه راستگو کرده بودند؛ در این میان هاشمی که سعی داشت موضعی متفاوت اتخاذ کند، یک هفته بیشتر دوانم نیاورد و پس از آن، نه تنها راستگو بلکه یکی دیگر از اصلاح طلبانی را که به او رای نداده بود به باد انتقاد گرفت!

کمتر از یک هفته بعد از انتخاب شهردار تهران، هاشمی به هفته نامه اصلاح‌طلب آسمان از اطمینان خود نسبت به 14 رای اعضای شورا و تلاش برای جمع آوری باقیمانده آرای موردنیاز گفت.

به نظر می رسد هاشمی نه تنها از رای راستگو بلکه از رای دنیامالی به خود نیز اطمینان داشت و تلویحا به این موضوع اشاره کرده است.

به گفته هاشمی، "با این نظر به مرحله نهایی ورود پیدا کردم که 14 رای را داریم. همه افرادی که تا اینجا در جلسات اعضای اصلاح طلب شرکت می کردند، از جمله همین برادر و خواهر( اشاره به دنیا مالی و راستگو)، در جلسه ای هم قسم شده بودند که از رای اکثریت پیروی کنند. پس من 14 رای داشتم. وقت آن رسیده بود که سعی کنیم رای های دیگری را کسب کنیم که این رای ها می توانست از فراکسیون ورزشکاران یا اصولگرایان باشد؛ باید برای مجاب کردن آنها وارد مذاکره می شدیم."

چمران بالاخره کدام طرفی بود؟!

محسن هاشمی، در خصوص جلسه اش با چمران نیز روایت قابل تاملی را مطرح کرد. هاشمی مهدی چمران را اولین نفری عنوان کرد که برای کاندیدا شدنش در شهرداری با وی به گفت و گو نشسته بود؛ گفتگویی که به گفته هاشمی، چمران آن را تکذیب کرد. وی فضای جلسه با چمران را اینگونه توصیف کرد: البته ایشان همان موقع به من گفتند که به دلیل ردصلاحیت فضا برای شما سنگین است... ولی کلا گفتند که شما برای شهرداری مناسب هستید و تجربه خوبی دارید و بالاخره از این هندوانه ها هم زیر بغل ما گذاشتند.

گفتنی است مهدی چمران بعد از انتخاب مجدد به عنوان عضو شورای شهر تهران، با انتخاب مواضعی دوپهلو از حمایت صریح از یکی از نامزدهای شهرداری اجتناب کرده بود و پیامد این مواضع، در اولین جلسه شورای شهر چهارم نیز کرسی ده ساله ریاست شورای شهر را از دست داد.