۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳

میزان آرای قالیباف در برابر هاشمی

سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه امیدوار هستم سایه بحث‌های حاشیه‌ای از سر شورای شهر برداشته شود، گفت: آرای قالیباف در برابر هاشمی ۱۷ به ۱۴ بود.
کد خبر : ۱۳۳۱۶۳
صراط: رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص شروع به کار شورای اسلامی شهر تهران گفت: به امید خدا در فضای اعتدال و همدلی، شورای شهر تهران با سرعت هرچه تمام حرکت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال چرا آرای اعضای شورای در رای به انتخاب شهردار تهران مشخص بود، گفت: چون رای‌ها محدود بود، طبیعی است که رای‌دهنده نیز مشخص باشد.

تقی‌پور در خصوص اظهار‌نظر برخی چهره‌های اصلاح طلب در محکوم کردن رای الهه راستگو از اعضای شورای شهر به محمدباقر قالیباف نیز گفت: به نظر من اینگونه اظهارنظرها صحیح نیست، چرا که اعضای شورای شهر تهران باید استقلال رای داشته باشند و امیدوار هستم که هرچه زودتر بحث‌های حاشیه‌ای از سر شورای شهر برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: رای قالیباف در مقابل هاشمی 17 برابر 14 بود و 17 رای در آرای 31 نفره رای بالایی است و همه موظف هستند که به این قانون و انتخاب احترام بگذارند.

وی افزود: همانگونه که در انتخابات ریاست‌جمهوری مردم با نیمی از آرا می‌توانند رئیس‌جمهور را انتخاب کنند، در انتخاب شهردار شهر نیز وضعیت به همین‌گونه است.

ما نمی‌گوییم که رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور فلان شهر و شهرستان است؛ می‌گوییم رئیس‌جمهور کشور است و شهردار هم شهردار همه تهرانی‌هاست.

منبع: تسنیم