۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

ابلاغ برنامه‌های 100روزه وزارت کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه از ابلاغ برنامه‌های 100روزه از سوی وزیر خبر داد و گفت: نظارت بر تسهیلات اشتغال در دستور کار شورای عالی اشتغال قرار دارد.
کد خبر : ۱۳۳۲۸۶
صراط: علی‌اکبر لبافی با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال و نیز برنامه‌های 100 روزه اظهار داشت: این برنامه‌ها در ستاد و گروه‌ کارشناسی مطرح و بررسی شد که در مجموع در حوزه معاونت‌های مختلف این برنامه‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: در نهایت این برنامه‌ها به صورت کتابچه تهیه و از سوی وزیر به همه معاونین و مدیران ستادی وزارتخانه ابلاغ شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تطبیق برنامه‌های فعلی با رویکرد جدید از دیگر برنامه‌ها بوده است، گفت: این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف است و در صورتی که اشکالاتی داشته باشد، موضوعات و مباحث مختلف بررسی خواهد شد تا موانع رفع شود.

لبافی در خصوص برنامه‌های 100 روزه در حوزه اشتغال تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌‌های خالی، تکمیل ظرفیت‌های موجود، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در نظر گرفتن اولویت‌های کار ویژه‌ها از جمله این رویکردها است.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه مباحث باید در راستای بهبود فضای کسب و کار در کشور باشد تا بتوان با استفاده از پر کردن خلأهای موجود، اشتغال را توسعه داد.

وی در پاسخ به این سؤال که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تغییر اسم برخی مشاغل و «شیک» کردن آنها سخن گفته است، عنوان کرد: اکنون در کشور فرهنگ کار به گونه‌ای است که ذکر عناوینی مانند کارگر ساده برای افراد تحصیل‌کرده دور از انتظار تلقی می‌شود و همچنین باید مدنظر داشت که همه مشاغلی همچون دکتر، خلبان، دندانپزشک و نظایر آن طبق تعریف قانون کار، کارگر تلقی می‌شوند. علی‌رغم اینکه کارگر بودن شغل شریفی است، اما نیاز دارد تا از لحاظ عرف عناوین زیباتر در نظر گرفته شود تا در ذهن اینگونه تداعی نشود که کارگران صرفاً با بیل و کلنگ در ارتباط هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در جامعه باید به لحاظ فرهنگی بررسی شود که چه میزان از بیکاری‌های موجود در کشور به این‌گونه عناوین برمی‌گردد و در عین حال باید براساس ویژگی‌های مشاغل نامگذاری شود تا بتوان متقاضیان کار را جذب مشاغل کرد.

لبافی در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی تسهیلات مشاغل خانگی خرج عمل زیبایی صورت و نیز جراحی‌های نظایر آن می‌شود، بیان داشت: بحث نظارت یکی از مهمترین موضوعات در زمینه پرداخت تسهیلات به اشتغال است که همیشه مدنظر بوده و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این موضوع نیز بسیار درست است و باید از طریق دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود و همچنین در جلسه بعدی شورای عالی اشتغال به آن پرداخته خواهد شد.
منبع: فارس