۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵

آخرین نظرسنجی گالوپ درمورددولت اوباما

نرخ بی‌اعتمادی مردمی به توان‌مندی‌های دولت آمریکا برای حل معضلات داخلی و بین‌المللی به بیشترین میزان خود در تاریخ معاصر این کشور رسید.
کد خبر : ۱۳۳۴۰۹

صراط: بر اساس یکی از آخرین نظرسنجی‌های موسسه مشهور گالوپ، اعتماد آمریکایی‌ها به دولت این کشور در خصوص توانایی‌هایش در حل مشکلات در سطوح داخلی و بین‌المللی به کمترین سطح خود رسیده است.

بنابراین گزارش، میزان اعتماد آمریکایی‌ها به دولت خود در حل مشکلات بین‌المللی به 49 درصد رسیده است و این در حالی است که در اواخر دوران زمام‌داری جورج دابلیو بوش، یعنی در سال 2007، 51 درصد از آمریکایی‌ها به توان‌مندی دولت خود در مدیریت مسائل و مشکلات بین‌المللی اعتماد داشتند. در سال 2003، میزان اعتماد به توانایی‌های دولت آمریکا در حل مسائل و مشکلات بین‌المللی در حدود 83 درصد بود اما با حمله ایالات متحده به عراق شروع به نزول کرد تا به 51 درصد در سال 2007 رسید.

از آن پس این آمار رو به رشد بوده و تا 66 درصد هم رسید اما در حال حاضر تنها 49 درصد آمریکایی‌ها به توانایی دولت خود در مدیریت بحران‌های بین‌المللی اعتماد دارند. این بی‌اعتمادی در تاریخ معاصر ایالات متحده یک رکورد محسوب می‌شود.

از سوی دیگر دولت باراک اوباما در عرصه بی‌اعتمادی مردمی به توانایی‌هایش در مدیریت مشکلات داخلی هم رکورد ثبت کرده است.

تنها 42 درصد از آمریکایی‌ها به توانایی دولت خود در مدیریت مشکلات داخلی ایمان دارند و این در حالی است که در سال 2011 این آمار 43 درصد بود.

نظرسنجی گالوپ از تاریخ 5 تا 8 سپتامبر جاری انجام شده است.

منبع: فارس