۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
روزنامه ایران خبر داد:

روحانی پاسخ نامه اوباما را داد

رئيس جمهوري آمريكا در مصاحبه اي با شبكه خبري اي بي سي نيوز گفت: نامه اي خطاب به حسن روحاني رئيس جمهوري ايران نوشته و پاسخ آن را دريافت كرده است اما دوطرف مستقيم با يكديگر صحبت نكرده اند.
کد خبر : ۱۳۳۴۱۹
صراط: رئيس جمهوري آمريكا در مصاحبه اي با شبكه خبري اي بي سي نيوز گفت: نامه اي خطاب به حسن روحاني رئيس جمهوري ايران نوشته و پاسخ آن را دريافت كرده است اما دوطرف مستقيم با يكديگر صحبت نكرده اند.

‌موضوع پيغام‌هاي كاخ سفيد از طريق فرستاده‌هاي ويژه، چندي است مورد توجه رسانه‌هاي خبري داخلي و بين‌المللي قرار گرفته است. برقراري مناسبات دوجانبه ايران و امريكا و مسأله بحران سوريه از جمله مواردي است كه گفته شده رئيس‌جمهور امريكا درباره آن‌ها به ايران پيغام داده است. در همين راستا برخي از رسانه‌هاي عربي و غربي از جمله شبكه خبري العربيه و شبكه غربي اي بي‌سي نيوز در ادامه اين خط خبري اعلام كرده‌اند كه اوباما ارسال نامه به حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهوري ايران را تأييد کرده است.

به نوشته رسانه‌هاي خبري تلاش امريكا براي توافق با ايران و روسيه درخصوص بحران سوريه از محورهاي مهم نامه مكتوب اوباما به رئيس‌جمهور كشورمان بوده است. اين در حالي است كه اوباما پس از نهايي شدن طرح ابتكاري روسيه و ايران ارسال نامه به تهران را تأييد كرده است. محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه در اين باره كه آيا دستگاه سياست خارجي پاسخگوي نامه اوباما بوده يا خير تاكيد كرده كه من به نامه هيچ کس پاسخ نداده‌ام. پيش از اين محمد جواد ظريف، درباره احتمال مذاکره ايران و امريكا در رابطه با سوريه گفته بود كه فعلاً چنين قصدي نيست، پيام‌هايي در رابطه با سوريه رد و بدل شده که اگر نياز باشد به همين شکل عمل مي‌شود. انتشار اخبار پيغام‌هاي كاخ سفيد به ايران كه با سفر چند مهمان خارجي به تهران همراه بود به شائبه فعال شدن كانال‌هاي ديپلماتيك تهران و امريكا قوت بخشيد. سفر پادشاه عمان به تهران كه به عنوان ميانجيگري با سابقه در عرصه ديپلماتيك شناخته مي‌شود در كنار ديدارهاي معاون دبيركل سازمان ملل و فرستاده ويژه نخست‌وزير ژاپن با مقامات مختلف كشورمان، باعث شد تا پيغام غيرمستقيم امريكا به ايران در مركز توجه رسانه‌اي قرار گيرد.

موضوع سوريه مهم‌ترين محوري بود كه گفته شد امريكا درباره آن به ايران پيغام داده است مسأله‌اي كه ظريف هم درهنگام بازگشت از سفر خود از عراق به طور ضمني آن را تأييد كرد.

منبع: ایران
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
۸۰
۵
دلیل علاقه آمریکا برای ارتباط با ایران از اواخر دوره جورج w اینه که اینها فهمیدن شیخ نشینهای پایین همیشه خلیج فارس نهایتا" تا 20 سال دیگه نفت دارن اما ایران حداقل تا 50 سال دیگه برای صادرات نفت داره و بیابانهای ایران دریای اورانیوم هستن ولی تا حالا دولت صداشو در نیاورده.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم