۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

مسئولان 10 برابر بودجه‌ فرهنگی را جای دیگری هزینه می‌کنند

هیچ وقت یک تشکل مردمی نباید تکیه خود را بر مسئولان و نهادها بگذارد چون میز مسئولان برای آنها مهمتر است و 10 برابر بودجه‌ای که باید برای کار فرهنگی ثبت کنند در جای دیگری هزینه می‌کنند.
کد خبر : ۱۳۳۴۴۹
صراط: امام جمعه مشهد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز به درستی معرفی نشده است، گفت: هیچ وقت یک تشکل مردمی نباید تکیه خود را بر مسئولان و نهادی بگذارد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دیدار با اعضای ستاد مردمی یادواره شهید بابانظر در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: نهاد مردمی به معنای کار کردن با تکیه بر قدرت مردم است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر فعالیتی با حمایت و پشتیبانی مسئولان صورت گیرد دیگر مردمی نیست،‌گفت: شما در ستاد شهید بابانظر با فعالیت فرهنگی که از ماندگاری بیشتری در جامعه برخوردار است کار ارزشمندی انجام می‌دهید.

وی  تصریح کرد: هیچ وقت یک تشکل مردمی نباید تکیه خود را بر مسئولان و نهادها بگذارد چون میز مسئولان برای آنها مهمتر است و 10 برابر بودجه‌ای که باید برای کار فرهنگی ثبت کنند در جای دیگری هزینه می‌کنند.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه در حال حاضر کمک به افراد بی‌سرپرست توسط هزاران موسسه خیریه و اردوهای جهادی توسط بسیاری از نهادهای کشوری صورت می‌گیرد، بیان کرد: در این راستا پیشنهاد می‌کنم تشکل‌های مردمی از انجام کارهای تکراری بپرهیزند چون این امر تنها سطح کیفیت را پایین آورده و تاثیرگذاری کمتری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در حال حاضر مسائل فرهنگی نسل آینده را می‌سازد و باید با توجه به این موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل‌های آینده جریان داد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در جامعه ما هنوز فرهنگ ایثار و شهادت به درستی معرفی نشده است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه ایثار و شهادت به معنای صرف شدن کامل در دین است، خاطر نشان کرد: ایثار و شهادت به معنای این است که انسان هوای نفسانی و موقعیت و منافع مادی و اقتصادی خود را در حاشیه گذاشته و محور اصلی زندگی خود را دین قرار دهد که این امر باید در آرمان‌های جوانان امروز قرار گیرد.

وی افزود: فرهنگ شهادت یعنی در کانون آرمان‌ها و ایده‌های یک جوان، دین محور اصلی قرار بگیرد و این جوان برای بقای آن تلاش کند.

امام جمعه مشهد در ارتباط با دیدار با خانواده شهدا اظهار کرد: طبیعی است اگر دیداری توسط استاندار و یا سایر مسئولان با خانواده شهدا قرار است صورت گیرد باید برنامه‌ریزی آن توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود.
منبع: تسنیم