۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

فرهاد دانشجو: به من گفته‌انداستعفادهم

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه مدیران در صدور حکم عزل وی اخلاق را مد نظر قرار ندادند گفت :روز چهارشنبه اعلام می کند که استعفا نمی دهد.
کد خبر : ۱۳۳۶۶۸
صراط: فرهاد دانشجو در نشست خبری خود به خبرنگاران گفت: به من گفته شده بود که برای حفظ آبروی خود استعفا دهم در غیر این صورت من را عزل می کنند ولی نکته اصلی این است که عزل من فقط به دلیل تغییر فضای سیاسی کشور است و مدیرانی که پای حکم عزل من را امضا کرده اند اخلاق انصاف را رعایت نکردند.

وی افزود: من برای رسیدن به جایگاه هم بسیار تلاش کرده ام و صبح روزی که رئیس دانشگاه آزاد شدم به دفتر آقای هاشمی رفسنجانی رفتم و گفتم که احساس تکلیف می کنم و اگر شما مخالف هستید من این سمت را برعهده نمی گیرم ولی ایشان فرمودند: که هیچ مخالفتی ندارند و به حرمت امام راحل و به دلیل شان حاج حسن خمینی هم پرسیدم که اگر ایشان هم مخالف باشند این سمت را نمی پذیرم ولی آقای هاشمی گفتند که ایشان هم مخالفتی ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این مطالب گفت: من برای عزل شدن مشکلی ندارم فقط دوست داشتم حکم عزل من را رئیس هیئت امنا امضا کند چراکه مدیرانی که این کار را کرده اند اخلاق مدارانه عمل نکرده اند و تنها حرف من این است که فضای دانشگاه ها را ملتهب نکنند و اگر می خواهند عزل کنند بی حرمتی نکنند و تهمت نزنند.


به گفته دانشجو بسیاری از وزرای علوم و روسای دانشگاه آزاد نیز عمر مدیریتی کوتاهی داشته اند ولی این دلیل نمی شود که زحمات نادیده گرفته شود و با بی حرمتی و توهین به حرمت علمی این کار را بکنند.

*روند معیوب جذب هیئت علمی در دوره مدیریت من سامان گرفت

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: در نامه ای که از سوی بازرسی دفتر رئیس جمهور به دفتر من ارسال شد و در آن دلیل عزل من بیان شده بود یکی از آن موارد جذب هیئت علمی با مدرک کارشناسی ارشد بود.

وی گفت: دلیل جذب هیئت علمی با مدرک کارشناسی ارشد وجود دوره کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی است و در دانشگاهی که دوره کاردانی وجود داشته باشد باید از اساتید با مدرک کارشناسی ارشد استفاده کرد.

دانشجو تصریح کرد: 65 درصد از اعضای هیئت علمی در دوره مدیریت سابق دانشگاه آزاد اسلامی مدرک کارشناسی ارشد داشته اند ولی کسی به آنها ایراد نگرفت که چرا این اقدام را انجام می دهند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه تصریح کرد: روند معیوب جذب هیئت علمی در دوره مدیریت من سامان گرفت و ما طی فراخوانی که داشتیم اعضای هیئت علمی با مدرک دکتری را جذب کردیم و جلوی جذب هیئت علمی با مدرک کارشناسی ارشد را گرفتیم و خیلی جالب است که چرا عملکرد گذشته هیچکدام از مدیران سابق خلاف نبوده ولی اقدامات دوره ما بسیار مطرح است.

*اوضاع دانشگاه آزاد خوب است

دانشجو با اشاره به توفیقات بدست آمده در دوره مدیریت خود توسط این دانشگاه گفت: قرار است در روز چهارشنبه جلسه ای تشکیل شود که برخی از دوستان در هیئت امنای دانشگاه گفته اند که در این جلسه قرار نیست مطلبی تحت عنوان عزل من مطرح شود برخی از دوستان به من گفته اند که عزل می شوم ولی این حق هیئت امناست که سوال و جواب کنند و اگر قانع نشدند، رئیس را عزل کنند ولی باید انصاف و اخلاق را رعایت کنند چطور می شود که تا 4 هفته پیش همه چیز خوب بوده ولی الان به یکباره همه چیز خراب شده باشد؟!

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه شرکت کنندگان در جلسه 4شنبه دلایل عزل من را چه می دانند تصریح کرد: دلایل عزل من قانع کننده نیست و من روز چهارشنبه اعلام می کنم که استعفا نمی دهم چراکه حجتی برای این کار ندارم.

دانشجو با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در سال گذشته رتبه اول تولید علمی کشور را به خود اختصاص داده افزود: وقتی همه چیز در دانشگاه آزاد خوب است من دلیل و حجتی برای استعفا نمی بینم حق اعضای هیئت امناست که سوال و جواب کنند ولی من برای همه اتهامات وارده به خود پاسخ قانع کننده دارم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به زحمات کارمندان خود در مدت مدیریت خود تاکید کرد: همکاران من بسیار خوب در یک سال و نیم گذشته تلاش کرده اند و من به همه همکاران خود عشق می ورزم و دلیلی نمی بینم که پشت آنها را خالی کنم و استعفا دهم