۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۰
حمله شدید دبیر سیاسی کارگزران به حزب کارگزراران

محمد هاشمی: امام با احزاب دولت ساخته مخالف بودند

اين حزب عملاً دولت را به يك شركت سهامي تبديل كردند و بعدها با همراهي مدعيان اصلاح طلبي و حزب مشاركت، بر دولت اصلاحات نيز سايه افكندند...
کد خبر : ۱۳۳۹۵
صراط - دبير سياسي حزب كارگزاران با احزاب دولت ساخته مخالفت كرد و گفت: امام بارها بر ضرورت مردمي بودن احزاب تأكيد مي كردند و احزاب دولت ساخته را مطرود مي ساختند.

محمد هاشمي در گفت وگو با روزنامه مردم سالاري همچنين اظهار داشت: در انديشه سياسي امام خميني، تحزب جداي از حزب بازي است، ايشان به صراحت مي فرمايند كه در ظرف يك سال كمتر، 200 گروه در يك مملكت پيدا شد و 200 حزب اظهار وجود كردند، هرچه گروه ها زيادتر مي شدند، اختلافات زيادتر مي شد، اصل حزب بازي را به نظر من در صدر مشروطيت، انگليسي ها حزب را در ايران درست كردند؛ حزب بازي را براي همين درست كردند كه نگذارند اين ملت با هم آشتي كنند. اين سخن امام البته در طرد حزب بازي است و تكثر احزاب به صورت منطقي را مورد تاييد قرار مي دادند.

محمد هاشمي در عين حال از توقيف روزنامه حزب كارگزاران و بازداشت سه، چهار نفر از اعضاي اصلي حزب پس از انتخابات سال گذشته انتقاد كرد.

انتقاد محمد هاشمي از احزاب دولت ساخته در حالي است كه «كارگزاران» اولين و شاخص ترين حزب دولت ساخته به شمار مي رود كه توسط شماري از اعضاي متنفذ دولت سازندگي راه اندازي شد و در تداوم مسير به برخي سوءاستفاده هاي گسترده سياسي و اقتصادي منجر شد. اين حزب عملاً دولت را به يك شركت سهامي تبديل كردند و بعدها با همراهي مدعيان اصلاح طلبي و حزب مشاركت، بر دولت اصلاحات نيز سايه افكندند. برخي اعضاي اين حزب نظير مهاجراني هم اكنون در خدمت سرويس جاسوسي انگليس قرار گرفته اند و در جريان آشوب و فتنه سال گذشته علناً در خدمت بيگانگان نقش آفريني مي كردند. كارگزاران در انتخابات رياست جمهوري 88 طبق يك پروژه به دو بخش حامي موسوي و كروبي تقسيم شدند و عناصر افراطي آن به جريان هاي افراطي و ساختارشكن باني آشوب پيوستند. به عبارت ديگر عملكرد غالب كارگزاران، مصداق بارز «حزب بازي» از جنس ايجاد اختلاف ميان ملت و خدشه در منافع ملي است.

سخنگوي اين حزب- حسين مرعشي- كه در جريان آشوب ها بازداشت شد چند سال پيش علناً از كارگزاران به عنوان حزبي ليبرال- دموكرات كه معتقد است اسلام نظام سياسي و حقوقي و اقتصادي ندارد، ياد كرده بود.
نظرات بینندگان
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۰۷ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
آقاي محمد هاشمي بهرماني
امام با احزاب دولت ساخته مخالف بودند به خاطر اينكه برخي جريانات بي ريشه به خاطر قدرت دولت يك شبه نام حزب بر خود نگذارند. آيا عملكرد شما در شغل فعلي در دفتر رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام همين طور است؟ آيا شما مدير يك شبه نداريد؟ بس كنيد تو را به خدا احزاب دولت ساخته و مدير ريس ساخته چه فرقي مي كند؟ جفتش غلط و اشتباه است.
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
حضر امام خمینی از همان اعوان انقلاب اسلامی مخالف تحزب و حزب بازی بودند و دلیل واضح وروشن آن نیز تعطیلی حزب جمهوری اسلامی بود که از ناحیه آن برای آینده نظام اسلامی احساس خطر کردند يك جز بازی از اول کار هاشمی و دارو دسته او بود چراکه این آدم از همان ابتدا دنبال این بازیها بود
نکته دوم اینکه تحزب مخالف روح تشیع است چراکه در نظام ولایت فقیه تحزب و تبعیت از حزب درحقیقت پذیرش ولایت مضاعف است امری که در نظام سیاسی- دینی به هیچ وجه مقبولیت و مشروعیت ندارد
كربلائي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
بنام خدا
حتی با کارگزاران هم ؟؟؟