۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
دومین واکنش به اظهارات روحانی

قانون حجاب مدت‌هاست خاک می‌خورد

اجرای قانون عفاف و حجاب در کوچه، بازار و در کنار دریا مشکل و سخت است اما محال نیست؛ اجرای این قانون در بیمارستان، ادارات و دانشگاه‌ها آسانتر است.
کد خبر : ۱۳۴۰۲۳
"گروه فرهنگی صراط" - آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به اظهارات اخیر حسن روحانی در خصوص موضوع حجاب واکنش نشان داد.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، آیت الله جنتی گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدت‌هاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.

او افزود: "رئیس جمهور نیز در جلسه شورای فرهنگی گفتند که حجاب و عفاف پیگیری شود اما بدون افراط و تفریط باشد. ما هم می‌گوییم پیگیری کنید تا فقط در حد حرف نباشد و مامورین را بگمارید تا پیگیری کنند و ببینند که عفاف و حجاب کجا عمل می شود و در کجا اجرا نمی‌شود."

اشاره خطیب موقت نماز جمعه تهران به بخشی از اظهارات دو روز پیش روحانی در جلسه هیات دولت است که ضمن صدور دستور بررسی نحوه اجرای قانون و موضوع عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی، پلیس را به "رویکرد اخلاقی و رعایت کرامت انسانی" و دوری از هر گونه "افراط و تفریط" در برخورد با بدحجابان فراخوانده بود.

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به اینکه "عفاف و حجاب را از جیره خواران باید شروع کرد چرا که آنان ناچارند طبق بخشنامه عمل کنند"، تصریح کر: "اجرای قانون عفاف و حجاب در کوچه، بازار و در کنار دریا مشکل و سخت است اما محال نیست؛ اجرای این قانون در بیمارستان، ادارات و دانشگاه‌ها آسانتر است."

به گفته او، "دانشجو در دانشگاه به دنبال نمره است و هرچه استاد بگوید، گوش خواهد داد. اگر استاد به دانشجو بگوید برای دادن نمره، حجاب و عفاف خود را رعایت کن، دانشجو این کار را انجام میدهد چراکه برایش هزینه ای ندارد. خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه خیلی ها به ما می گویند دانشجو با حجاب وارد دانشگاه می شود اما بعد از مدتی تغییر می کند، افزود: اگر کسی را جلوی درب بگذارند و بگویند اگر حجابتان را رعایت نکنید در نمره‌تان اثر خواهیم داد، مسلما به آن عمل خواهد کرد."

روز گذشته نیز فرمانده ناجا در اولین واکنش به اظهارات حسن روحانی، از تنها ماندن نیروی انتظامی در موضوع حجاب گلایه کرد و گفت: "همراهی‌ها در این زمینه خوب نبود و صدا و سیما می‌تواند موثرتر وارد شود."

احمدی مقدم افزود" "اگر دستگاه‌های دیگر میدان را ترک کنند، اقدام نیروی انتظامی با اتکا به روش‌های برخوردی و مقابله‌ای اقدامی درست نیست."

گفتنی است نزدیک به 30 دستگاه دولتی وجود دارند که به طور مستقیم و در راستای اجرای فرهنگ عفاف و حجاب وظایفی برعهده آنها گذاشته شده است.

نظرات بینندگان
سیدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
۱۵۳
۴۸۴
سلام ،به نظرمن بایدکارابتدائی روازمدارس ودانشکاهاشروع کرد.مانباید بگذاریم بدحجابی به خیابانهابکشد که نیروی انتظامی وارد شودمااصل رورهاکردیم وروی جزئیات بحث می کنیم.خداشاهده اگرهمه دستگاهایک دفعه وارد شوند درکوتاه مدت این مشکل حل می شود.
ايرانى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
۴۲۷
۵
اين همه مدت با تهديد و زور چه چيز تغيير كرد، آيا زمانه برخورد فرهنگى و كارشناسانه تر نرسيده؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
۴۶۱
۱۷۲
اینقدر به مردم سخت نگیرید تحمل مردم یه اندازه ای داره