۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱

دلار ارزان شد کاغذ گران! + جدول

به رغم ثبات نسبی قیمت هر بند کاغذ طی یک ماه گذشته، از دیروز قیمت هر بند کاغذ تحریر در بازار با افزایش مواجه شد و اکنون بندی ۸۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
کد خبر : ۱۳۴۲۱۹

صراط: برخی‌ها قیمت‌ کاغذ را متناسب با قیمت دلار و ارز دانسته و هرگونه افزایش و کاهش را در این راستا بیان می‌کنند، اما از روز گذشته که دلار کاهش چشمگیر داشت قیمت کاغذ نه تنها کاهش نیافت بلکه به بالاترین قیمت طی یک ماه اخیر رسید.

اکنون قیمت هر بند کاغذ تحریر در بازار بندی 86 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، این در حالی است که حدود دو هفته‌ای بود که کاغذ 83 و یا 83500 تومان را تجربه کرده و تقریبا قیمت‌ها ثابت بود. با این وجود می‌توان گفت قیمت کاغذ در شش ماه اخیر به بالاترین میزان رسیده است.

جدول زیر تازه‌ترین قیمت‌ها را نشان می‌دهد؛

همت عالی مسئولان باید به داد این کالای استراتژیک برسد، بر این اساس خبرگزاری فارس در راستای رسالت خبری این موضوع را روز گذشته از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جویا شد که وزیر در پاسخ به فارس درباره اینکه رهبر انقلاب ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به وزیر ارشاد وقت توصیه اکید درباره کاغذ فرمودند و در دیدار با شاعران غلامعلی حداد عادل هم عنوان کرد که اگر بودجه به مجلس بیاید تصویب می‌کنیم، راهکار و پیشنهاد شما چیست، توضیح داد: بودجه سال 92 که تصویب شده و تمام است، اما کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم به غیر از اینکه هر مقدار که به ما تخصیص داده‌اند از همان میزان حسن استفاده را بکنیم، اما درباره سال آینده طبیعتا ما باید تلاش بکنیم تا به هر اندازه که ممکن است در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اعتبارات بیشتری را از مجلس بگیریم و طبیعتا بخشی هم اختصاص به کمک‌هایی دارد که در زمینه ساخت کتاب، کاغذ و نشریات باید در نظر گرفته شود.

منبع: فارس
برچسب ها: کاغذ بازار صراط