۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰

پاک کردن خاطره احمدی‌نژاد

گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت هدایای ناپدید شده ریاست‌جمهوری همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۱۳۴۳۴۷

صراطروزنامه تهران امروز در ستون "باشگاه سیاسی" امروز دوشنبه خود نوشت:

*هدایای ریاست‌جمهوری چه خواهد شد؟

گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت هدایای ناپدید شده ریاست‌جمهوری همچنان ادامه دارد. سایت شفاف در تحلیلی درباره سرنوشت هدایا نوشت: «گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که ساختمان لادن همان محلی است که هدایا به آنجا منتقل شده‌اند. ساختمانی که این روزها جزو معروف‌ترین و جنجالی‌ترین ساختمان‌های تهران است.»این سایت خبری افزود: «برخی دیگر بر این باورند که قرار است هزینه تاسیس دانشگاه ایرانیان از درآمد حاصل از فروش این هدایا تامین شود، البته پیش از این محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می‌شود کامیونی پر از هدایای دوران ریاست‌جمهوری شما از نهاد ریاست‌جمهوری خارج شده است، لبخند زده و گفته بود: «حرف که زیاد می‌زنند.»در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ناپدید شدن 2 هزار و 283 قلم از آن هدیه‌ها منتشر شد. یکی از سایت‌های خبری 25 مرداد در خبری کوتاه از انتقال 2 هزار و 283 قطعه از هدایای دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد از مجموعه سعدآباد به وسیله هشت کامیون به محلی دیگر خبر داده بود.

*پاک کردن خاطره احمدی‌نژاد

  در تحلیلی از سفر روحانی به نیویورک نوشت: امسال حسن روحانی میانه‌رو، به عنوان رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاضر می‌شود و احتمالا هدف وی پاک کردن خاطره احمدی‌نژاد از ذهن مستمعین است. علی واعظ، تحلیلگر مسائل ایران در گروه بین‌المللی بحران، می‌گوید: هدف بازسازی آسیبی است که احمدی‌نژاد وارد کرد. تهران می‌خواهد نشان دهد که اکنون یک پراگماتیست روی کار است. به گزارش این سایت خبری، حسین موسویان، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای که به گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور، روابط نزدیکی با دولت جدید دارد، می‌گوید: مبنای احمدی‌نژاد بر مقابله بود حال آنکه روحانی ادبیات تحریک برانگیز ندارد و به‌طور حتم جهان را به همکاری،صلح و تعامل دعوت می‌کند.

*چه کسانی همسفر روحانی هستند؟

گرچه هنوز ترکیب تیم روحانی در این سفر قطعی نشده است، اما به نظر می‌رسد با رسیدن ویزاهای درخواستی به جز تعدادی محدود همراهان روحانی مشخص شده‌اند.به نوشته فارس، به جز محمد نهاوندیان که به دلیل داشتن گرین کارت نیازی برای درخواست ویزا ندارد، حسام‌الدین آشنا و بهمن حسین پور معاون تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری، محمد علی نجفی و وزیر نفت نیز جزو همراهان ریاست‌جمهوری در این سفر خواهند بود.

*واکنش جلیلی به تاسیس بنیاد

یک عضو ستاد سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برخی اخبار مبنی بر تشکیل یک اندیشکده از سوی جلیلی به فارس گفته: برخی فعالان سیاسی و دانشجویی به سعید جلیلی پیشنهاد تشکیل بنیادی را داده‌اند اما جلیلی تا زمانی که در شورای امنیت حضور داشت با این پیشنهاد موافقت نکرده بود.

برچسب ها: هدایا سایت صراط