۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳

آنچه‌ابوترابی‌درمعارفه‌رئیس‌بنیادشهیدگفت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید از کسانی که کارنامه درخشان خود را در عرصه دفاع مقدس خلق کرده‌اند در عرصه مدیریت کشور نیز بهره برده و آنها را بشناسند حضور آنها یعنی حضور ایثار و ارمان‌های امام و اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی
کد خبر : ۱۳۴۵۹۷
صراط:  در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی فراکسیون ایثارگران ، معاونین وزرا و جمعی از جانبازان و خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: ایشان مظهر اخلاص، ایمان، عمل صالح و وفاداری به امام و اندیشه و راه رهبر معظم وفرزانه انقلاب بوده و هستند در دوران حضورشان در این نهاد مقدس همیشه به عنوان پناهگاهی امین و دلسوز برای خانواده بزرگ ایثارگران کشور بوده‌اند. امیدوارم ایشان که نماد یک روحانی خدوم و صادق هستند همیشه به دعا امام سرباز شایسته برای آن بزرگوار باشند. از زحمات اقای زریبافان تشکر می‌کنم از مدیرانی که در این دوران با صداقت خدمات ارزشمندی داشته‌اند همانطور که در حکم عزت بخش رهبر انقلاب آمده بود حضور حجت الاسلام شهیدی با عنوان یک روحانی کارآزموده و با تجربه ومورد اعتماد رهبر انقلاب می‌تواند راه را برای یک حرکت موثر و برداشتن گام‌های بلند در حوزه کلیدی خاندان ایثارگران کشور که نقش مهمی در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی کشور خواهند داشت هموار نمایند. برای این برادر بزرگوار قطعا از تمامی تجارب ارزشمند گذشته به شایستگی بهره خواهند برد و از تمامی مدیران کارآزموده استفاده خواهند کرد ارزوی توفیق دارم بدون تردید گام بلندی در این عرصه برداشته می‌شود.

وی افزود: ایثارگران به معنای واقعی کلمه شناسنامه انقلاب اسلامی هستند و انقلاب دستاورد تلاش آن‌ها است و در سایه مجاهدت آن‌ها شجره طیبه‌ای است که از میوه‌های شیرینش دنیای بشریت بهره خواهند گرفت. امیدوارم نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران بتواند در تدوین چهره نورانی این خاندان بزرگ نقش اساسی خود را ایفا کند. ایثارگران تبلور ایمان ، عمل صالح ، جهاد و ایثارند و باید این ارزش‌ها در انقلاب اسلامی آنگونه که شایسته است ارج نهاده و تجلیل یابد. ما در این فضا می‌توانیم تنفس کرده و حیات اسلامی خود را داشته باشیم بدون تردید یکی از قدم ‌های بلندتری که می‌تواند این راه را هموار کند فراهم آوردن زمینه ظهور مدیر ، مدبر و کارآزموده ای در عرصه مدیریت کشور است و این مدیر می‌تواند یک تکیه گاه عظیم باشد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: باید از کسانی که کارنامه درخشان خود را در عرصه دفاع مقدس خلق کرده‌اند در عرصه مدیریت کشور نیز بهره برده و آنها را بشناسند حضور آنها یعنی حضور ایثار و ارمان‌های امام و اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار این کار مهم پرده برداری از خاطرات ارزشمند این جامعه بزرگ کار ماندگار و راهگشا است باید این بنیاد کلیدی و امیدبخش از همه ظرفیت خود استفاده کند تا فرهنگ ما فرهنگ ایثار، جبهه و جنگ و اسارت باشد فرهنگی که در اسارت تجلی یافت و دشمن را خوار و تسلیم نمود این فرهنگ باید فرهنگ مسلط کشور باشد.ما با این عرصه بلند فاصله معنادار داریم. همه مسئولین و ایثارگران برای تبدیل نمودن فرهنگ مسلط در کشور به همان فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ جامعه ایثارگران یاری دهند.

وی افزود: ایثارگران خادم ملت ایران هستند قطعا مدیران نمی‌توانند گوشه ای از خدمات آنان را ارج نهند دوستان من در مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر تاکید دارند مجلسی که بیش از یک سوم از اعضای آن از این افراد هستند و آماده خدمتگزاری به ایثارگران  هستند.دولت هم همیشه عزم جدی برای خدمت رسانی به آنها را داشته است و خدمت به این جامعه عزت بخش را بر خود تکلیف قطعی می‌داند.

منبع: تسنیم