۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
آیت الله مکارم شیرازی:

گام‌عملی‌غربی‌ها،نشان‌ صداقتشان است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: سخن گفتن به تنهایی کافی نیست و باید اتفاق علمی بیفتد تا مشخص شود که صداقت در بین است، گام عملی غربی‌ها، نشان صداقتشان است و گرنه مثل همیشه الفاظ فریبنده به کار برده‌اند.
کد خبر : ۱۳۴۶۸۳
صراط: آیت الله ناصر مکارم شیرازی که صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود و در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، ضمن قرائت روایتی از امام هادی (ع)، اظهار کرد: برخی گناه کردن را ناشی از روزهای خاص می‌اندازند و می‌گویند فلان روز نحس و شوم است این در حالی است که روزها و شب‌ها با هم تفاوتی ندارند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: این چنین استدلالی باعث گمراهی انسان می‌شود و نمی‌گذارد متوجه شود که دلیل اصلی مشکلات و گرفتاری‌هایش، ذهن و افکار خود اوست.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: وقتی دچار گرفتاری می‌شویم، باید به عقب برگردیم و کارهای اشتباهی که باعث ایجاد مشکل شده است را بازبینی کنیم تا بتوانیم به سرعت خودمان را اصلاح کنیم اما اگر به جای ریشه یابی، مشکلات را به گردن چیزهای دیگر بیاندازیم، مقصر اصلی را که همانا خودمان هستیم، از یاد می‌بریم.

استاد عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنرانی‌های این روزهای سازمان ملل، تصریح کرد: رییس جمهور و دیگران، به این سخنان اکتفا نکنند بلکه این حرف‌ها باید در عمل ثابت شود و از فشارهایشان به طور عملی بکاهند تا تحولی در اوضاع صورت گیرد.

وی افزود: سخن گفتن به تنهایی کافی نیست و باید اتفاق علمی بیفتد تا مشخص شود که صداقت در بین است. گام عملی غربی‌ها، نشان صداقتشان است و گرنه مثل همیشه الفاظ فریبنده به کار برده‌اند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم،  به دولتمردان جمهوری اسلامی اظهار کرد: در دنیا بحث تعارفات دیپلماتیک رواج دارد و باید متوجه آن‌ها باشیم. آنچه مهم است، اقدام عملی است و دشمن بعد از تجربیات مختلف فهمیده است که قادر به حذف نظام اسلامی نیست و نقش ایران در منطقه، انکار نشدنی است.

آیت الله مکارم تصریح کرد: آنها نمی‌خواهند امتیازی بدهند و تنها می‌خواهند اقل امتیاز را در هر حالت به ما بدهند. گفتند که ایران باید از سوریه کنار بکشد تا ابتدا سوریه و بعد حزب الله و در نهایت ایران را مورد حمله قرار بدهند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: غرب حوزه صراط