۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

مصوبه ای که ابتکار از کابینه گرفت

رئیس سازمان محیط زیست گفت: وعده می‌دهم که بعد از تهران در اراک حضور یابم و در خصوص اجرای کارگروه کاهش الودگی هوا اقدام شود.
کد خبر : ۱۳۴۷۴۷
صراط: معصومه ابتکار در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و قدیم محیط زیست استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در هیئت دولت مصوبه استقرار صنایع صورت گرفت که اصلاحاتی در نظر گرفته و ابهامات گذشته برطرف شد در واقع شفاف سازی صورت گرفت که صحبت کردیم تمرکز صنایع بیشتر بر استان‌های دیگر باشد.

وی در ادامه گفت: تصمیم گرفتیم جهت‌گیری صنایع بیشتر به سمت استان‌های دیگر باشد و ما استقرار صنایع را در تهران کمتر داشته باشیم که زیرساخت‌های آن فراهم شده و تصمیم گرفته شد تا در تهران و اصفهان استقرار صنایع محدودتر شود و ما تاکید کردیم که جهت‌گیری در شهرهای دیگر صورت گیرد. 

ابتکار با بیان اینکه سیاست‌ها در این زمینه مشخص شده است،‌ افزود: تنها برخی از صنایع آن هم در برخی شهرک‌ها مصوب شد که طبق ضوابط در تهران باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برای محیط‌بانان چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: برای محیط بانان برنامه‌های خوب و موثری خواهیم داشت.

وی در خصوص کمیته کاهش آلودگی هوا،‌افزود: پیشنهاد دادیم که کمیته کاهش آلودگی هوا مانند سابق کارگروه اش برگزار و در معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گیرد که مقدمات این امر فراموش شده است.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به بازگشایی مدارس ما شاهد آلودگی هوا خواهیم بود در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: ما حتما کارگروه کاهش آلودگی را اجرایی خواهیم کرد و به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در تهران و 8 کلانشهر موضوع کاهش آلودگی‌ هوا را با جدیت دنبال خواهیم کرد و حتی در شهرهای بزرگ نیز حضور یافته و بر تشکیل این کارگروه‌ها تاکید خواهیم کرد.

ابتکار در ادامه اظهار داشت: همین جا وعده می‌دهم که بعد از تهران در اراک حضور یابم و در خصوص اجرای کارگروه کاهش آلودگی هوا اقدام جدی صورت گیرد. 

از ابتکار برای برداشتن این بار سنگین تشکر می‌کنم

اشرفی‌ پور مدیرکل سابق محیط زیست استان تهران در این مراسم گفت:‌ تعداد ایستگاه‌های هوا به 21 ایستگاه ارتقا یافته همچنین ما مرکز پایش مانتورینگ هوا را راه‌اندازی کردیم که این اقدام بسیار مهم بوده است.

وی ادامه داد: بیش از 3.5 سال در اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران خدمت کردم و همین جا از خانم ابتکار تشکر می‌کنم که ادامه مسئولیت و بارسنگین را از روی دوش بنده برداشته است.

اشرفی‌پور بیان کرد: پست سازمانی را از 244 پست به 618 پست ارتقا دادیم. همچنین اقدامات مهمی مانند 34 دستگاه خودروی کمک‌دار صورت گرفت و 40 درصد به موتورسیکلت‌ها افزوده شد که این اقدامات مهم است.

منبع: تسنیم