۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
مشکلات این‌روزهای بوکس

چرا مشت‌های ایرانی‌ها بی‌رمق شد؟

بوکس اين روزها مثل همیشه در بلاتکلیفی و تعطیلی به سر می برد .البته قرار است از چند روز دیگر اردوی تیم ملی شروع شود ولی مشکلات بوکس همچنان به نوبه خود ادامه دارد.
کد خبر : ۱۳۴۹۱۶
صراط: بوکس اين روزها مثل همیشه در بلاتکلیفی و تعطیلی به سر می برد .البته قرار است از چند روز دیگر اردوی تیم ملی شروع شود ولی مشکلات بوکس همچنان به نوبه خود ادامه دارد.

روزها و شاید سال ها است که بوکس با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند. مشکلاتی که دیگر جزئي از بدنه این رشته ورزشی شده است و گویا حالا حالاها حل شدنی نیست.

همین مشکلات مالی در حقیقت جلوی برنامه ریزی مسئولان را می گیرد و بسیاری از برنامه ها را بر هم می زند.
برنامه تمرینات اردوها و معادلات نه چندان پیچیده تیم ملی بر هم خورد تا بوکس در یکی از بدترین دوران خود به سر ببرد.

*ماجرای تفکیک کادر فنی

کادر فنی تیم ملی علی رغم گفته های مسئولان به نوعی در دوگانگی به سر می برد .دوگانگی که در یک طرف آن اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی جوانان و در طرف دیگر غلامرضا کریمی سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان حضور داشتند.

واژه ی سرمربی هم در تیم ملی با نوسانات زیادی همراه بود.
به هر حال این کادر شورایی در حالی تیم ملی بوکس ترکیبی از جوانان و بزرگسالان را اداره می کند که مشخص نبود چه کسی مرد اول تیم ملی است.
به علاوه مشخص بود که برخی از اعضای این کادر فنی چندان علاقه مند به همکاری در کنار هم نیستند.
شاید همین باعث شد تا مسئولان تیم ملی با یک تصمیم جدید سرمربیانی جدا برای دو تیم بزرگسالان و جوانان انتخاب کنند کاری که مي بایست خیلی زودتر از این ها انجام می شد.

*پروژه به بن بست خورده سرمربی خارجی

جذب سرمربی خارجی یکی از برنامه های دیرین تیم ملی بوکس بوده است که البته به نظر نمی رسد با این پشتوانه و بودجه انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی تصمیم درستی باشد.
سرمربی خارجی در تیم های پایه شاید بتواند به بوکس ما کمک کند اما برای جذب چنین گزینه ای باید مواردی از کشورهای صاحب سبک بوکس انتخاب شوند و همچنین جیب مسئولان فدراسیون خالی نباشد.
بوکس ما به پشتوانه نیاز دارد به دانش روز دنیا و به کار اصولی، حالا نیز مدت هاست عنوان می شود که قرار است در تیم ملی بزرگسالان سر مربی خارجی آورده شود.
جواب گرفتن از فعالیت سر مربی خارجی زمان بر است و نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت دارد.
به هر حال درگذشته شنیدیم که قرار است با هزینه کمیته ملی المپیک سر مربی خارجی به تیم جذب شود.
سر مربی که با آمدنش کادر فنی تیم ملی را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

*جای خالی مشت زنان ایران در مسابقات جهانی

مسابقات جهانی قزاقستان یکی از رقابت هایی بود که مشت زنان ما می توانستند تمام پتانسیل خود را در آن به نمایش بگذارند .البته باید بپذیریم با این شرایط موجود حتی اگر ملی پوشان ما در 10 وزن هم به مسابقات می رفتند ما شانس موفقیت در آن را نداشتیم .حریفان ما آن هم در سطح جهانی سال های طولانی روی بوکس سرمایه گذاری کرده اند.

مشت زنان رقیب ورزشکاران ما در مسابقات مختلف خود را محک زده اند و ما نباید هم انتظار داشته باشیم که تیم ملی ما بتواند در مسابقات جهانی نتیجه بگیرد.
عدم شرکت در مسابقات جهانی یک پوئن منفی برای ملی پوشان تیم ملی بوکس بود اما برای فدراسیونی  که می تواند با این مشکلات مالي هزینه سالن غذاخوری ملی پوشانش را هم بدهد طبیعی است که هزینه اعزام ملی پوشان به مسابقات جهانی غیر ممکن خواهد بود.
ناکامی در مسابقات آسیایی می توانست به نوبه ی خود رنگ هشداری برای تیم ملی باشد.
تورنمنت رومانی به بهانه مشکل روادید کنسل شد تا در ادامه شرکت در مسابقات جهانی هم لغو شد و مدتی بعد اردوهای تیم ملی به حالت تعطیل در آمد.
از 10 مهر ماه دوباره اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد و این بار بازی های آسیایی اینچئون هدف آمادگی ملی پوشان است.
حالا باید منتظر باشیم و ببینیم تیم ملی با ترکیب جدیدش چه می کند و آیا بحران این تيم به نقطه پایان خود رسیده یا همچنان ادامه دارد./آق