۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
روایت‌ تحلیلگر لبنانی‌

خدمت ویژه بشاراسد به بشریت چیست؟

یکی از تحلیلگران لبنانی با اشاره به تاثیرات منفی اوضاع سوریه بر لبنان مبارزه نظام بشار اسد گروه های وابسته به القاعده را خدمتی به بشریت توصیف کرد.
کد خبر : ۱۳۴۹۹۰
یکی از تحلیلگران لبنانی با اشاره به تاثیرات منفی اوضاع سوریه بر لبنان مبارزه نظام بشار اسد گروه های وابسته به القاعده را خدمتی به بشریت توصیف کرد.

به نقل از پایگاه الشرق الاوسط، جوزف ابوفاضل تاکید کرد: اوضاع سوریه بر لبنان تاثیر منفی دارد و اوضاع داخلی آن را پیچیده می کند.

وی افزود: سلاح پیشرفته و استراتژیک در سوریه اگر تحت کنترل نظام سوریه نباشد باری بر دوش این نظام خواهد بود.

ابو فاضل بیان کرد: مخالفان سوری در عرصه تحولات میدانی حرفی برای گفتن ندارند و وضعیت آشفته ای ندارند و جبهه النصره هیچ طرفی را به رسمیت نمی شناسد.

وی افزود: نظام سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نمی کند زیرا روند تحولات میدانی به گونه ای پیش رفته است که نیازی به استفاده از این سلاح وجود نداشته است.این که گفته می شود نظام سوریه تضعیف شده است صحت ندارد زیرا همچنان شواهد از حضور قوی آن حکایت دارد.

ابوفاضل تاکید کرد: آمریکا با اسرائیل همانند که فرزند لوس نگاه می کند اما روسیه چنین رفتاری با سوریه ندارد و روس ها جنگ جهانی را به خاطر سوریه نمی پذیرند.

وی افزود: منافع ملی سوریه سبب پذیرش توافق نامه روسیه-آمریکا از سوی دمشق درباره سلاح شیمیایی شده است. درظاهر گمان می رود که سوریه بازنده است اما واقعیت به گونه ای دیگر است زیرا با توجه به شرایط که سوریه مورد هجوم صد کشور قرار گرفته است دمشق چه کار باید می کرد؟درست است که سلاح شیمیایی نوعی بازدارندگی در برابر اسرائیل ایجاد می کرد اما به مثابه گنج نبود زیرا نظام سوریه موشک های مهمتری در اختیار دارد.نه رژیم اسرائیل با سلاح هسته ای سوریه را هدف قرار می دهد و نه سوریه می تواند از سلاح شیمیایی خود علیه این رژیم استفاده کند.استفاده از سلاح هسته ای از سوی رژیم اسرائیل علیه سوریه به مثابه خودکشی خواهد بود.سوریه با تحویل سلاح شیمیایی بیمه نامه خود را از دست داده است.

ابوفاضل گفت: نظام سوریه به منظور جلوگیری از تهاجم خارجی به کشورش با تحویل سلاح شیمیایی اش موافقت کرده است و تمام تمرکز نظام گرفتن بهانه غرب برای توجیه حمله به سوریه است آیا ما باید سوریه را به این خاطر سرزنش کنیم؟

وی تاکید کرد: نظام سوریه کشورش را به خاطر سلاح شیمیایی به آتش نکشیده است.سوریه امکان استفاده از این سلاح را در منطقه نداشت. درست است که این سلاح نوعی بازدارندگی ایجاد می کرد اما سلاح های دیگری نیز وجود دارد که سوریه علیه رژیم اسرائیل و دیگر متجاوزان می تواند از آن ها استفاده کند.هر فردی که از سلاح شیمیایی استفاده کند در برابر دادگاه بین المللی لاهه مجازات می شود و بشار اسد اسلوبودان ملوشویچ رئیس جمهوری یوگسلاوی سابق یا صدام حسین دیکتاتور سابق عراق نیست.بشار اسد جایزه نوبل دریافت نکرده است و کسانی مانند باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی که این جایزه را دریافت کرده است به دنبال جنگ طلبی هستند.

تحلیلگر لبنانی بیان کرد: نظام سوریه سلاح دریافت نکرده است بلکه سلاح خود را تحویل داده است.181 کشور عضو سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی هستند.رژیم اسرائیل این معاهده را امضا کرده است اما به آن نپیوسته است برخی کشورها مانند آنگولا، کره شمالی،مصر و سودان جنوبی این معاهده را امضا نکرده اند.بشار اسد موافقت با توافق روسیه با آمریکا را بر نابودی کشورش ترجیح داد.هدف رژیم اسرائیل،آمریکا، فرانسه و برخی کشورهای دیگر اروپایی تجزیه سوریه و سایکس-پیکوی جدید در منطقه هستند اما این محقق نخواهد شد.

وی افزود: سوریه به زانو در نخواهد آمد.اگر مخالفان سوری در پشت پرده به کارگیری سلاح شیمیایی باشند چه؟ کمیته حقیقت یاب برای تحقیق درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در خان العسل که عدنان سنو سرتیپ جدا شده از ارتش سوریه مسئول آن است به این کشور آمده بود.این سرتیپ متخصص گاز سارین است و در ترکیه ساکن است.دو روز پس از ورود بازرسان سازمان ملل به سوریه جنایت غوطه رقم خورد تا اولویت با این منطقه باشد.

ابوفاضل تاکید کرد: حزب الله برگه ای در دست کسی نیست.خط مقاومت شامل حزب الله،سوریه،عراق و ایران با حمیات روسیه موجود است.

وی گفت: آمریکا به همپیمانان خود پشت کرده است و گواه آن نیز زین العابدین بن علی در تونس، حسنی مبارک در مصر، اخوان المسلمین و  محمد مرسی هستند.

ابوفاضل بیان کرد: القاعده ساخته آمریکا یی ها و اسرائیلی هاست و هنگامی که نظام اسد آنها را می کشد در واقع به انسانیت خدمت می کند.دولت جنایتکار آمریکا خواهان نفت است و جرج بوش جنایتکار جنگی است.بشار اسد باقی خواهد ماند.

وی در ادامه از مواضع سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تمجید کرد.
منبع: تسنیم