۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸

لاریجانی:مشکلات با زبان هنر حل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه با استفاده از زبان هنر و فرهنگسازی دینی قابل برطرف شدن خواهد بود.
کد خبر : ۱۳۵۰۲۴

صراط: دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره فیلم اشراق،با بیان اینکه استفاده از زبان هنر می تواند تاثیرات بسیار زیادی در جامعه داشته باشد، اظهار داشت:ما اگر می خواهیم که جامعه رشد و تعالی داشته باشد باید از تمام ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کنیم که یکی از مهمترین آنها استفاده از زبان هنر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه با استفاده از زبان هنر قابل برطرف شدن خواهد بود، یادآور شد: خوشبختانه مردم استقبال بسیار خوبی از سریال های تاریخی نشان دادند و این نشان از تاثیرگذاری زبان هنر در فرهنگ سازی در جامعه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه ما باید مفاهیم اسلامی را از طریق زبان هنر در جامعه فرهنگ سازی کنیم، تصریح کرد: امروز فیلم های بلند و تلویزیون بخشی از زندگی  در جامعه ما محسوب می شود و ما نمیتوانیم این دو بخش را از زندگی مردم در جامعه حذف کنیم و خوب است که در این راستا بهترین استفاده را از این بخش ها در حوزه نهادینه کردن مفاهیم اسلامی در جامعه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات امروز در حوزه محصولات فرهنگی، کم توجهی به بازار فرهنگی است، خاطرنشان کرد:ما باید فکری اساسی برای چرخه اقتصادی محصولات فرهنگی کنیم و در کنار کمک های دولت از بازار محصولات فرهنگی بهترین استفاده را داشته باشیم تا محصولات کمتر به کمک های دولتی متکی شوند و  خودکفا شوند.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه تشکیل شد و از همان ابتدا نیز توجه بسیاری به حوزه فرهنگ و هنر داشته است.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با سابقه 20 ساله که از تاسیس آن می گذرد توانسته است نقش موثری در فرهنگ سازی دینی در جامعه ایفا کند و برنامه های متنوعی در جامعه اجرا کند که می توان تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری را یکی از  مهمترین این اقدامات نام برد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تاکنون شش انجمن تخصصی در این مرکز تشکیل شده است، یادآور شد: خوشبختانه این انجمن ها فعالیت های بسیار زیادی داشته اند و برگزاری جشنواره های هنری در سطح کشوری و بین المللی یکی از اقدامات این انجمن ها بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هنری اشراق توسط مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار داشت:جشنواره فیلم اشراق در روزهای هفتم،هشتم و نهم آبان ماه سال جاری برگزار  خواهد  شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی طلاب هنرمند مواجه شده است.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم