۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹

مقایسه دریافتی معلمان با اساتید دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است افزایش حقوق معلمان نسبت به حقوقی که اساتید دانشگاه و سایر مراکز آموزشی دریافت می کنند بسیار کم و ناعادلانه بوده است زیرا در حال حاضر دریافتی معلمان کمتر از نصف حقوق اساتید دانشگاههاست.
کد خبر : ۱۳۵۱۲۴
صراط: عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است افزایش حقوق معلمان نسبت به حقوقی که اساتید دانشگاه و سایر مراکز آموزشی دریافت می کنند بسیار کم و ناعادلانه بوده است زیرا در حال حاضر دریافتی معلمان کمتر از نصف حقوق اساتید دانشگاههاست.

جبار کوچکی نژاد با بیان این مطلب گفت: اگرچه حقوق معلمان در هشت سال گذشته روند افزایشی را طی کرده است و درحال حاضر معلمان به جای 600 تا 700 هزار تومان از حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانی و یا بیشتر برخوردار هستند، اما این افزایش حقوق در مقایسه با دیگر واحدهای آموزشی قابل قبول نیست.

وی افزود: در حال حاضر اساتید دانشگاهی از حقوق بالای دو میلیون و 500 هزار تومانی برخوردار هستند. این در شرایطی است که معلمان با همان مدارک و سابقه کاری که استاد دانشگاه دارد، حداکثر یک میلیون و 300 هزار تومان حقوق ماهانه دریافت می کند.

به گفته کوچکی نژاد، حقوق معلمان در شرایطی بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان نمی شود که وضعیت کاری و تلاش آنها در کلاسهای درس به ویژه در مقطع ابتدایی بسیار دشوار بوده و معلم مجبور است تا با حقوق اندک، مباحث درسی را به دانش آموز آموزش دهد.

وی نظر خود را درباره تشکیل تیم اقتصادی به منظور بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان اینگونه بیان کرد: تشکیل تیم اقتصادی در آموزش و پرورش باید زودتر از اینها اتفاق می افتاد، اما امروز نیز خوشحال و امیدوار به تشکیل این تیم هستیم. چرا که در سال های اخیر ،اقتصاد آموزش و پرورش همه سلایق را تحت تاثیر قرار داده و حتی مسائل آموزشی تحت الشعاع مسائل اقتصادی قرار گرفته است.

تعهد فانی به مجلس برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان

این نماینده مجلس ادامه داد: این روزها مدیران مدارس نگران وضعیت آموزشی دانش آموزان نیستند، بلکه عمده دغدغه آنها پرداخت پول آب و برق مدارس است.قطعاً وقتی مدیر مدرسه نگران آموزش دانش آموز نباشد، وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل، آمار بی سوادی و ...همگی تحت تاثیر قرار می گیرد و گاه نیز خسارات جبران ناپذیری به سیستم آموزشی کشور وارد می شود.

وی درباره صحبت های فانی برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان توضیح داد: تشکیل تیم اقتصادی در آموزش و پرورش از سوی سرپرست کار پسندیده ای بود و امیدواری را در میان فرهنگیان افزایش داده است. در صورت معرفی علی اصغر فانی به مجلس برای وزارت آموزش و پرورش، فانی باید تعهد لازم را به مجلس برای اجرایی شدن وعده های خود در بحث معیشتی فرهنگیان بدهد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
دکتر در آموزش و پرورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
متاسفانه نظا هماهنگ در بین خود فرهنگیان فقط اجرا می شود و اینگونه می شود که کاردانی از دکترا دریافتی بیشتری دارد.واقعا جای بسی تاسف است که ما بالتفاوت کارشناسی ارشد و دکتری تنها 26000تومان است.