۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

چرادرمقابل‌این‌سوال‌لبخنددیپلماتیک‌می‌زنند؟

مصطفی حضوری گفت: هر رفتاری که خلاف قانون در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور صورت گرفته است و شعارهایی که برخلاف قانون نظام اسلامی مطرح شده و یا اهانت به رئیس‌جمهور محکوم می‌کنیم.
کد خبر : ۱۳۵۱۵۸
صراط: مصطفی حضوری عضو کمیته صیانت از منافع ایران عصر امروز(یکشنبه) در نشست خبری اعضای این کمیته با خبرنگاران در سالن کوثر اتحادیه‌های دانشجویی با بیان اینکه آقای روحانی نماینده مردم، نظام و انقلاب اسلامی در تمام جهان محسوب می‌شود، گفت: نظام اسلامی نماد حمایت از مستضعفان جهان است و رئیس‌جمهور ما نیز باید به نوعی خود را نماینده همه مظلومان جهان بداند.

وی ادامه داد: ما باید منافع جهان اسلام را در نظر بگیریم و بدانیم نماینده جهان اسلام به شمار می‌رویم. 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه آقای روحانی جلسات و سخنان خوبی را در نیویورک داشتند، افزود: خدا را شکر می‌کنیم نماینده ایران در جلسات مختلف شرکت و مواضع ایران را به شکل خوب مطرح کرد.

حضوری با بیان اینکه این سفر حواشی‌ای را نیز به همراه داشت که بسیار جدی به نظر می‌رسد، گفت: از ابتدای حضور دولت تیم موجود به دنبال این بود که بسیاری از مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم و عدم ارتباط با آمریکا بیاندازد.

وی با طرح این سوال که آیا منطقی است همه مشکلات را بر گردن تحریم‌ها و اینکه تیم قبلی عرضه برطرف کردن آن را نداشت بیاندازیم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در این بین تحریف معنوی جدی سخنان امام و رهبری صورت گرفته است.

عضو کمیته صیانت از منافع ایران در ادامه افزود: باید از دولتمردان سوال کرد آیا از نظر آنها آمریکا شیطان بزرگ است یا نیست؟ اگر هست خب بگویند است و اگر نیست صراحتا آن را اعلام کنند. چرا در مقابل این سوال لبخند دیپلماتیک می‌زنند.

حضوری با بیان اینکه آیا این افراد حمله به سفارت آمریکا را قبول دارند یا نه و آیا با سخنان امام در این زمینه موافق هستند و اینکه تعبیرشان از سخنان رهبری دربار نرمش قهرمانانه چگونه است، تصریح کرد: ما به عنوان دانشجو چند سوال در ذهن داریم. اینکه آیا آمریکا نظام سلطه است، یا نه؟ و آیا ماهیت این نظام در عرض سال‌های گذشته تغییر کرده یا نه؟ 

وی با بیان اینکه درست است رئیس‌جمهور ما فرهنگ و تاریخ‌دان نیست و حقوقدان است، گفت: هولوکاست و مواضع رئیس‌جمهور سابق در این زمینه محل بحث نیست اما کسی که نماینده ایران است باید در این زمینه نظری داشته باشد و آن را به طور شفاف در خارج از کشور مطرح کند، نه اینکه عنوان کند که نظری در این زمینه ندارد. 

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه برخی مطالب مهم باید در این سفر گفته می شد، اما به شکل نرم از کنار آن گذشته شد، اظهار داشت: نفرت از آمریکا طبق آمار موجود، روز به روز در حال افزایش است؛ آیا ما با این اقدام می‌توانیم منافع و خواسته‌های خود را به دست آوریم؟

عضو کمیته صیانت از منافع ایران با بیان اینکه مهم نیست تماس تلفنی از سمت چه کسی گرفته شده است، گفت: ما در این زمینه نیز از دولت آمریکا و فضای تبلیغات گسترده آن رودست خورده‌ایم زیرا نمی‌توانیم حتی یک تماس تلفنی را مدیریت کنیم و آنها حتی در این زمینه نیز در برابر ایران با تناقض‌گویی رفتار می‌کنند. هرچند قطعا حرف رئیس‌جمهور ما مبنی بر تماس از سوی آنها برای ما سند است.

حضوری تاکید کرد: من اگر جای رئیس‌جمهور بودم مساله مذاکره با آمریکا را در همین ابتدا با عدم صداقت آنها، قطع می‌کردم.

وی در ادامه سخنان خود با این پرسش که آیااقدام دانشجویان در این زمینه تندروی و افراطی‌گری است،گفت: حذف کردن افراد و منتقدان بر مبنای تندرو بودن، خلاف قوانین انقلاب اسلامی و اخلاقی است و برخی از کنکاش‌ها در این زمینه به یک نوعی تفتیش عقاید محسوب می‌شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم فضای دانشگاه‌ها برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و بررسی آماده کنیم، گفت: به عنوان عضوی از این کمیته، هر رفتار خلاف قانونی که در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور صورت گرفته است و همچنین شعارهایی که برخلاف قانون نظام اسلامی مطرح شده و یا اهانت به رئیس‌جمهور را محکوم و اعلام می‌کنیم که در چارچوب دیدگاه‌های این کمیته نبوده است.

حضوری در ادامه با اشاره به اینکه در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور دانش‌آموزان برخی از مدارس حضور داشتند، گفت: اینکه برخی از دانش‌آموزان را به بهانه استقبال از رئیس‌جمهور به میدان بیاوریم و علم را در این زمینه تعطیل کنیم، اقدام نادرستی است اما متاسفانه رسانه‌ها تنها به بحث مسائل صورت گرفته از سوی دانشجویان و حضور آنها که مسالمت‌آمیز هم بوده، می‌پردازند.

منبع: تسنیم