۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰

دعوت‌ازجهانگیری‌به‌مراسم‌بزرگداشت‌حافظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:‌مراسم یادروز حافظ امسال با حضور رئیس جمهور برگزار نشده و از این رو کنگره حافظ میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می شود.
کد خبر : ۱۳۵۵۴۸

صراط: احمد همتی  از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در برپایی زیبنده آئین های یادروز حافظ خبر داد و اظهار کرد: باشکوه برگزار شدن آئین های یادروز حافظ نه تنها گرامی داشتن مقام یک شخصیت ادبی جهان‌شمول است، بلکه شاخصی برای بالا بردن شأن خطه ادب پرور فارس نیز محسوب می شود.

مدیر کل فرهنگ ارشاد فارس افزود: در دو سال گذشته این اداره کل محور برپایی بزرگداشت یادروز حافظ نبوده و تنها به عنوان عضو ستاد بزرگداشت این شاعر بلندآوازه همکاری می‌کند.

وی محدودیت های اعمال شده در سال های اخیر که سبب شد عموم مردم از شرکت در یادروز حافظ محروم شوند را تایید و عنوان کرد: انتظار این است که مردم برای حضور در این مراسم با مانع روبرو نشوند و موجبات محرومیت آنها از این بزرگداشت به بهانه نبود امکانات و مسائل حفاظتی فراهم نشود.

همتی تصریح کرد: زیبنده نیست با وجود داشته های غنی فرهنگی در فارس از داشته های دیگر نقاط کشور در این موضوع استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: دستگاه های متولی فارس در برگزاری برنامه های فرهنگی، فضاسازی مناسبی در این رابطه انجام نمی دهند چراکه همکاری بین بخشی در این مورد وجود ندارد.

همه ساله به مناسبت 20 مهر ماه، کنگره یادروز خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی، برنامه های ادبی و فرهنگی با حضور شاعران، ادیبان و فرهیختگان ایران و جهان در آرامگاه وی در شیراز برگزار می شود.

منبع: تسنیم