۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

درخواست اصلاح طلبان قم از رئیس جمهور

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در جلسات احمدی‌نژاد در ساختمان لادن شرکت نمی‌کنم.
کد خبر : ۱۳۵۵۸۲

صراط: روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز چهارشنبه خود نوشت:

*به جلسات لادن نمی روم

شنیده شد که وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: در جلسات احمدی‌نژاد در ساختمان لادن شرکت نمی‌کنم. حمیدرضا حاجی‌بابایی با ابراز بی‌اطلاعی از جزئیات جلسات ساختمان لادن عنوان کرد: من به این جلسات نمی‌روم و از آن خبری ندارم. حاجی بابایی همچنین درخصوص احتمال لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت جدید عنوان کرد: وقتی که ما روی کار بودیم این مساله قانون بود و آن را انجام می‌دادیم حالا هرکس بخواهد می‌تواند آن را نگه دارد یا آن را ادامه ندهد.

*درخواست اصلاح طلبان قم از رئیس جمهور

شنیده شد که جمعی از اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی قم در نامه‌ای به رئیس جمهور چند گزینه برای استانداری قم معرفی کردند. آنها معتقدند این افراد دارای مشی میانه و همراه با سیاست‌های دولت یازدهم هستند. در این نامه گلایه شده است که چرا برخی درصددند افرادی را برای تصدی استانداری قم تحمیل کنند که نه سوابق آنها با مشی اعتدالی همخوانی دارد و نه در دوران تبلیغات انتخابات هیچ کمکی به رئیس جمهور یازدهم نکرده‌اند. در این نامه از رئیس جمهور تقاضا شده است به لیست ارائه شده از سوی اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی قم توجه شود و فردی بر اساس شاخصه‌هایی که دولت یازدهم در انتخاب استانداران تعیین کرده، انتخاب شود.

*جایزه صلح نوبل را به روحانی بدهید

شنیده شد که یک کارشناس مصری خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران شد. «محمد محسن أبوالنور»، روزنامه‌نگار و کارشناس امور ایران در دانشگاه الازهر مصر خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری کشورمان به خاطر احیای روند سازش و صلح بین غرب و ایران شد. ابوالنور گفت: روحانی همانند «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا که اکتبر سال 2009 و در آغاز دوران ریاست جمهوری خود حائز جایزه صلح نوبل شد، مستحق دریافت این جایزه در سال 2013 است. وی افزود: من از هیات نوبل می‌خواهم این جایزه را برای تشویق وی به پای نهادن بیشتر در راه احیای مذاکرات به وی اعطا کنند.

*بانک قرض‌الحسنه زنان

شنیده شد که رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران از نامه نگاری این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی برای تاسیس بانک زنان خبر داد و گفت: متاسفانه تا کنون جوابی نگرفته‌ایم. تسنیم نوشت؛معصومه فرهمند با اشاره به اینکه حدود یک سال و نیم است که پیگیر راه‌اندازی بانک قرض الحسنه زنان هستیم و بارها این موضوع را از طریق اتاق تعاون ایران نیز پیگیری کردیم افزود: بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی مخالفت بسیاری با افتتاح بانک قرض‌الحسنه زنان کرد. وی ادامه داد: تفکیک جنسیتی یکی از دلایل محکم بهمنی برای راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه زنان بود.

*تجمع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مقابل مجلس

شنیده شد که تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مقابل مجلس تجمع کردند. افکارنیوزنوشت؛ تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در آزمون پیش‌کارورزی و علوم پایه شرکت کرده بودند، به علت عدم طراحی سوالات استاندارد و رسیدگی نکردن به اعتراضاتشان عصر دیروز مقابل مجلس تجمع کردند. این دانشجویان به گفته خودشان بیش از ده روز است که در مقابل وزارت علوم و نیز مجلس تحصن کرده‌اند و خواستار این هستند که حدنصاب نمره قبولی برای رفتن به دوره بالاتر و تخصصی از 75 به 100 ارتقا یابد.

*سفر استانی وزیر اطلاعات

شنیده شد که حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، در دیدار با امام جمعه اصفهان به ارزش کار نیروهای اطلاعاتی اشاره و اظهار کرد: زمانی که یک نیروی اطلاعاتی ثمره کار خود را در ثبات و عزت نظام و آسایش مردم می‌بیند همه سختی‌های کار را فراموش می‌کند و با جان و دل به استقبال خطر می‌رود. وی در بیان جایگاه وزارت اطلاعات گفت: فعالیت این وزارتخانه باید مبنای تصمیم گیری‌های خرد و کلان در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد لذا باید جایگاه این وزارتخانه را در تصمیم سازی کشور بالا ببریم.

*بابک زنجانی به مجلس رفت

شنیده شد که بابک زنجانی برای ادای پاره‌ای توضیحات در خصوص بدهی نفتی خود به وزارت نفت به کمیسیون انرژی مجلس رفت. کمیسیون انرژی مجلس در ادامه بررسی پرونده بابک زنجانی که سال گذشته با هدف دور زدن تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران نسبت به فروش نفت ایران در برخی بازارهای جهانی اقدام کرده است، جلسه‌ای ویژه را با وی ترتیب داده است. بیژن زنگنه پیش از این از بدهی دو میلیارد دلاری وی به وزارت نفت خبر داد. برخی دیگر از مسئولان بدهی وی را بیش از این رقم دانسته‌اند‌؛ چنانکه جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی، بدهی وی را 8/2 میلیارد دلار اعلام کرده است. پیش از این دو بار کمیسیون انرژی وی را برای بررسی در خصوص این پرونده دعوت کرده بود اما این اولین جلسه رسمی وی با اعضای کمیسیون انرژی تلقی می‌شود. گفته می‌شود سید مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت دهم و رئیس کمیسیون انرژی مجلس در این جلسه حضور نداشته است.


برچسب ها: نوبل صلح صراط