۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۴
وزیر خارجه اعلام کرد:

دیدار جلیلی با یک مقام آمریکایی

محمدجواد ظریف در برنامه گفتگوی خبری سیما اعلام کرد که دیدار او با کری اولین دیدار دوجانبه یک مقام ایرانی با یک مقام آمریکایی در حاشیه جلسه با 5+1 نبوده است.
کد خبر : ۱۳۵۹۴۶
صراط: رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به ملاقاتش با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این اولین ملاقات دو جانبه ایران و آمریکا در جریان جلسات 3+3 یا 1+5 نبود، بلکه پیش از این نیز دکتر جلیلی با آقای ونس که معاون سیاسی آمریکا بود دیدار کرده‌اند و ریاست هیئت ایرانی در آن دور از جلسات به عهده آقای جلیلی و ریاست طرف آمریکایی را آقای ونس برعهده داشتند.  
 
ظریف تصریح کرد: این بار تنها تفاوت آن بود که رئیس هیئت آمریکایی در سطح وزیر بودکه این امر در جلسات بین المللی امری طبیعی به شمار می‎رود بنده در این جلسه از میان 5، 6 کشور حاضر با تمامی وزرا دیدار کرده بودم.  
 
وی ادامه داد: وزیر خارجه چین را در بیشکک در سطح سران دیده بودم و آقای لابو وزیر خارجه روسیه را که از دوستان قدیمی بنده هستند در نیویورک به طور مفصل دیدار و ملاقات کرده بودم و از سوی دیگر با سه وزیر خارجه کشورهای دیگر به صورت تک تک دیدار کرده و راجع به بحث هسته ای صحبت کرده بودم و تنها کسی که مانده بود رئیس هیئت آمریکایی بود. 
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم