۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
بازنگری نحوه آمارگیری از گردشگران خارجی

بی‌خبری نجفی از مجوز ساخت یک اثر تاریخی

وی با بی اطلاعی از ارائه مجوز ساخت و ساز به مالک سرای دلگشا تا ارتفاع 27 متر توضیح داد: در جریان این موضوع نیستم ولی به طور حتم معاونت میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
کد خبر : ۱۳۵۹۶۲
رئيس سازمان ميراث فرهنگي از بازنگری در اعلام بازارهاي هدف گردشگري ايران و نحوه آمارگیری از گردشگران خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در حال ارائه تعاريف جديد از بازارهاي هدف هستيم.

محمدعلي نجفي در جمع خبرنگارانی که عصر روز شنبه به همایش گردشگری و آب در دانشکده مدیریت رفته بودند به سوالاتی درباره کشورهای هدف گردشگری، آمار گردشگران خارجی و خدشه به حریم کاخ گلستان توسط بخش خصوصی پاسخ داد.

وی با بی اطلاعی از ارائه مجوز ساخت و ساز به مالک سرای دلگشا تا ارتفاع 27 متر توضیح داد: در جریان این موضوع نیستم ولی به طور حتم معاونت میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازارهای هدف گردشگری گفت: در حال ارائه تعاريف جديد از بازارهاي هدف هستيم براي نمونه جلسه اي خاص چين با حضور سفير ايران در اين كشور برگزار كرديم. چين در سال گذشته ۱۰۰ ميليون گردشگر خارجي به دنيا فرستاده است و اين كشور بزرگترين بازار هدف ماست. حتي اگر بتوانيم نيم درصد بازار چين را هم جذب كنيم سالانه ۵۰۰ هزار نفر را در بر مي گيرد. بازارهاي هدف گردشگري را بايد بر اساس فاكتورهاي مختلفي از جمله جمعيت گردشگرفرست آن كشور و نيز وضعيت اقتصادي شهروندان آن بازار انتخاب كرد.

نجفي با اعلام اینکه بازارهاي هدف را بر اساس ملاك هاي تازه انتخاب شده ارزيابي مي كنيم ادامه داد: اينكه چقدر خودمان مهمان گردشگران شويم چندان مهم نيست و فكر مي كنم اگر گردشگران ايراني از زيبايي ها و قابليت هاي گردشگري در ايران با خبر باشند،به خارج از كشور نمي روند.

وی همچنین درباره تشكيل كميته مشترك با وزارتخانه هاي اطلاعات و خارجه  توضيح داد: اين جلسه  در حد كارشناسان دو وزارتخانه و اين سازمان تشكيل شد و براي تشكيل جلسه اي در حد وزرا منتظر بوديم كه آقاي ظريف وزير امور خارجه به كشور بازگردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره اینکه مخالف نحوه آمارگیری از گردشگران است توضیح داد: مراحل آمارگیری از گردشگران خارجی باید دوباره بازنگری شود.

منبع: مهر