۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
نمی خواهند عاملان سرقت مجازات شوند

سارق حافظ پیدا شد

با ورود رسانه ها و اطلاع رسانی سریع از سرقت مجسمه حافظ در جمعه شب، عوامل امنیتی به مسئله ورود کردند و این تندیس پیدا شد.
کد خبر : ۱۳۵۹۶۳
صراط: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز از پیدا شدن تندیس ناپدیده شده «حافظ» در این شهرستان خبر داد.

ارسلان شهنی درباره ناپدید شدن مجسمه حافظ گفت: با ورود رسانه ها و اطلاع رسانی سریع از سرقت مجسمه حافظ در جمعه شب، عوامل امنیتی به مسئله ورود کردند و این تندیس پیدا شد.

وی افزود: مجسمه هنوز تحویل سازمان زیباسازی نشده و به محض تحویل دوباره در محل خود در فلکه دانیال کوی ملت نصب خواهد شد.

شهنی با تاکید بر اینکه این مجسمه سرقت شده بود، اظهار کرد: عده ای قصد دارند مفقود شدن تندیس حافظ را نتیجه ناهماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و جانمایی اشتباه جلوه دهند اما این صحیح نیست و از نظر ما مجسمه به سرقت رفته بود.

وی اضافه کرد: این افراد که نمی خواهند عاملان سرقت مجازات شوند پیش از این سعی داشتند؛ برخی نهادهای نظامی را عامل برداشتن تندیس معرفی کنند اما با تکذیب صریح این دو نهاد به ناچار ناهماهنگی را بهانه قرار داده اند.

شهنی با بیان اینکه طبق دستور شهردار وقت (کتانباف) تمامی میادین، آذین بندی و نصب المان ها در اختیار سازمان زیباسازی است، تاکید کرد: تمام هماهنگی ها با شهرداری منطقه صورت گرفته و طی مکاتباتی نصب مجسمه اطلاع رسانی شده بود.

بر اساس این گزارش، تندیس حافظ با ارتفاع 180 سانتی متر بر روی پایه 150 سانتی متری چهار روز پیش در فلکه دانیال کوی ملت نصب شده بود. این مجسمه 600 کیلوگرمی که از سنگ یکپارچه ساخته شده جمعه شب به سرقت رفت.

دیروز در پی انتشار خبر سرقت، نیروی انتظامی آن را تکذیب کرده و گفته شركت سازنده تنديس با همكاري عوامل شهرداري نسبت به جابجايي اين تنديس اقدام كرده است.
منبع: مهر