۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
وزیر دادگستری:

ایران جان‌نثاران زیادی دارد

ایران کشور بزرگی است که دوستان و دشمنان فراوانی دارد اما دوستانش فدایی و حاضر به جان نثار هستند.
کد خبر : ۱۳۵۹۷۳
صراط: وزیر دادگستری گفت: ایران کشور بزرگی است که دوستان و دشمنان فراوانی دارد اما دوستانش فدایی و حاضر به جان نثار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پورمحمدی روز یکشنبه در نخستین گردهمایی فرماندهان یگانهای حفاظت از سازمان های دولتی، پلیس راه آهن و فرودگاه ها اظهار داشت: نهاد انتظامی کشور امروز قوام و سامان شایسته ای پیدا کرده است و این یگان از جایگاه ممتاز و برجسته ای برخوردار است.

وی ادامه داد: امنیت به ویژه امنیت عمومی و اجتماعی در پی مسئولیت پلیس مقتدر و هوشمند و تلاش آن ها برقرار شده است. امروز نیروی انتظامی دارای مسئولان هوشمند و افسران بسیار خوبی است و مسلح به ابزار روز و نیازهای جامعه است.

به گفته وی باید امروز شاکر باشیم که در دریای پرتلاطم و پرخطر و جنایت دنیا ایران در جایگاه امنی قرار دارد البته این امنیت به سادگی به دست نیامده است و تلاش های انبوهی برای آن صورت گرفته است. بزرگترین نعمت خدا امنیت است. امروز جامعه بدون امنیت معنای زندگی و جایگاه والای انسان را نمی فهمد و انسانی که استقرارش مورد تهدید است نمی تواند به راحتی زندگی کند.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مفهوم عدالت تصریح کرد: همه عدالت می خواهند و برای تحقق امنیت عدالت نیاز است. هیچ کسی از امنیت فراگیر و پایدار بدون عدالت بهره مند نمی شود و تقدم امنیت بر عدالت توسط تمامی جامعه شناسان پذیرفته شده است عدالت زمانی جاری می شود که امنیت برقرار باشد. در رابطه با امنیت باید بگوییم ممکن است یک حاکمی عدالت را اجرا نکند اما امنیت را برقرار کرده باشد که چنین فردی ارجع است. ایجاد امنیت از اجرای عدالت و احکام الهی نیز مقدم تر است و امنیت و عدالت از مواهب الهی است.

وی با اشاره به این که زبان امنیت سخت است اظهار داشت: اگر زبان عدالت سخت است به این دلیل است که طبیعتش این گونه است و باید بستر های مناسب را برای برقرار امنیت فراهم کنیم. اگر روابط اجتماعی، مناسبات امنیتی و اعمال قانون، محبت و دلسوزی و اشتیاق باشد این حرکات ماندگار و تاثیرگذار و هزینه های امنیتی نیز کاهش می یابد ضمن این که تمامی حساسیت ها از بین می رود. برای این که هزینه های کارهای انتظامی را کم کنیم باید محبت انجام دهیم و در روابطمان منصف باشیم. امروز وقتی نیروهای انتظامی و خدماتی مورد اعتماد مردم هستند دلیلش جلب اعتماد و دلسوز بودن آن هاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع نگاه دولت در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: نگاه دولت بسیار اهمیت دارد و ما باید بتوانیم کشور را در فضای مطلوب اداره کنیم.

وی با اشاره به این که ایران کشوری بزرگ است و دوست و دشمنان فراوانی دارد تاکید کرد: دوستان ما فدایی و جان نثار هستند که کمتر در دنیا پیدا می شود. ما دوستانی داریم که با آن ها پیمان در خون بسته ایم و تا بی نهایت در آرمان ها با یکدیگر مانده و همکاری می کنیم.

امروز ایران به دلیل پیروی از اهل بیت و راه امیر المومنین در جایگاه بالایی قرار گرفته و دوستان وفاداری داریم. امروز دفاع از مظلومان در برابر دشمنان اسلام ماموریتی است که بر دوش جمهوری اسلامی قرار دارد و ما وظیفه داریم از حقوق بشر واقعی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: نه این که عده ای به راحتی انسان را می کشند و به حقوقشان تجاوز می کنند و اموالشان را غارت می کنند و بعد مدعی حقوق بشر نیز هستند. امروز 800 میلیون نفر در دنیا گرسنه هستند و ایران تنها به دلیل دفاع از حق مورد هتاکی قرار می گیرد اما ما باید کشور را بسیار خوب مدیریت کنیم.

وی بر لزوم استفاده مناسب از منابع کشور تاکید کرد و گفت: باید مشکلات جامعه را کم کنیم و نیازمندی ها را مورد بازنگری قرار دهیم. دولت فصل جدیدی را با نگاه تخصص گرا آغاز کرده است که به هیچ وجه سطحی نیست البته دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند و دولتی موفق است که بتواند به خوبی مدیریت را انجام داده و مسئولیت ها را واگذار کند.

به گفته وزیر دادگستری امروز مهمترین مسئله امنیت است که به سادگی برون سپاری می شود. در امور دیگر که تصدی گری نیز هست به راحتی می توان امور را واگذار کرد.

وی با اعلام این که دولت امروز پرهزینه اداره می شود تصریح کرد: باید با منابع موجود هزینه ها کم شود و از فضای شعار و تبلیغات و ماجرا جویی در کشور پرهیز شود. مدیریت کشور جای مبارزه، شعار و جنگاوری نیست بلکه این مکان محل تدبیر، تفکر و اقدامات عقلانی است ضمن این که یکی از مسائل مهم و اساسی آینده نگری است.

وی با بیان این که در جهت گیری ها باید اصول انقلاب و آرمان مورد توجه و حفاظت قرار گیرد ادامه داد: امروز فصل نوینی در روابط خارجی کشور باز شده است و اگر چه دشمنان سرسختی داریم که به راحتی دست از تجاوزطلبی بر نمی دارند و یک رژیم نامشروع را 70 سال است در منطقه مستقر کرده اند با رویکردهای جدید و آگاهانه می بینیم که حتی رسانه های بین المللی رئیس رژیم صهیونیستی را به گرگ تنها تشبیه می کنند این رویکرد با واقع بینانه و نگاه اخلاق مدارانه به دست آمده است ضمن این که باید مسیر را درست انتخاب کنیم چرا که این مسیر پر از سنگلاخ است و دشمن دست از سر ما برنداشته و به راحتی دروغ می گوید. باید تقوا داشته باشیم و باید هوشمندانه در سیاست خارجی طبق اصول رفتار کنیم.

منبع: مهر