۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

آنچه‌درجلسه‌کمیسیون آموزش‌بافانی‌گذشت

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش با رییس دانشگاه آزاد گفت: میرزاده تأکید کرد دانشگاه آزاد نباید به هیچ عنوان تبدیل به یک حزب سیاسی شود و مسیر علمی خود را باید ادامه دهد.
کد خبر : ۱۳۶۰۲۳
صراط: عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: امروز آقایان علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و حمید میرزاده رئیس دانشگاه‌ آزاد در این جلسه حضور یافتند.

وی افزود: موضوع مشترک این دو مسئول در این کمیسیون شروع سال تحصیلی و برنامه‌های این دو نهاد آموزشی برای سال جاری است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در جلسه با آقای میرزاده بر ضرورت همکاری متقابل کمیسیون آموزش مجلس و دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شد و البته آقای میرزاده نیز خود بر همکاری بهتر و ارتباط متقابل بین دانشگاه آزاد و این کمیسیون تأکید کرد.

فیاضی گفت: همچنین در این جلسه بر ضرورت ارتباط متقابل بین نمایندگان مجلس و مسئولان محلی و دانشگاه آزاد تأکید شد و قرار شد تا ارتباط متقابل این دو تحکیم شود.

وی افزود: بحث توسعه کیفی دانشگاه آزاد افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی دانشگاه آزاد نیز از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین آقای میرزاده بر این نکته تأکید کرد که دانشگاه آزاد نباید به هیچ عنوان تبدیل به یک حزب سیاسی شود و مسیر علمی خود را باید ادامه دهد.

فیاضی در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این کمیسیون با فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی چالش‌های امروز آموزش و پرورش برنامه کتاب‌های درسی اضافه‌کاری کارمندان اداری آموزش و پرورش که چندین ماه است معطل شده است و مدیریت منابع انسانی و عدم دریافت شهریه از دانش‌آموزان و تأمین سرانه مدارس از سوی دولت مهمترین مسائلی بودند که در این جلسه مطرح شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این جلسه مباحثی نیز درباره برکناری آقای دانشجو و انتصاب آقای میرزاده به این سمت مطرح شد یا نه،‌ گفت: خیر در این جلسه چنین مسئله‌ای مطرح نشد چرا که این مسئله باید از  هیئت امنا پرسیده شود.
منبع: فارس