۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳

انتقادنائب رییس‌مجلس ازاظهارات‌اخیر اوباما

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران جنگ هیچ مفهومی ندارد از این رو آمریکا و غرب باید بدانند که دکترین نظامی ما برپایه اصل کلیدی صلح و دفاع از منافع ملی استوار است.
کد خبر : ۱۳۶۰۴۴
صراط: حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد عصر امروز در آئین نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ‌محمد باقر محیی‌الدین انواری در همدان اظهار کرد: ما اصل و دکترین خود را بر دفاع مقتدرانه استوار کرده‌ایم که این اصل یک قدرت شیطانی و آمریکایی را در جنوب غربی آسیا مهار کرده است. 

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما در نطق خود اعلام کرد که همچنان گزینه نظامی روی میز است اما آمریکا این جسارت را ندارد که از چنین گزینه‌ای استفاده کرده و اقدام نظامی کند چرا که زمان آن گذشته که عنصر بی‌خردی همچون صدام به مرزهای ایران اسلامی حمله کرده و بخواهد استان‌های ایران را جدا کند. 

ابوترابی تصریح کرد: امروز سربازان و جوانان ایران اسلامی با اقتدار تمام به ‌گونه‌ای عمل کردند که نیروهای آمریکا در گل فرو نشسته‌اند، اوباما یکی از چالش‌های امروز آمریکا را حضور 180 هزار نیروی آمریکایی در نقاط آسیب‌پذیر دنیا می‌داند. 

وی گفت: دنیا می‌داند که حمله به عراق و افغانستان برای قراردادن ایران در گازنبر سخت سیاسی در دکترین نظامی آمریکا قرار داشت اما امروز شاهد هستیم که آمریکا در حال فرار از هر دوی این کشورها بوده که این امر به برکت وجود رهبری با فقاهت، عدالت و امامت است. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در جامعه ایران وجود دارد اظهار کرد: ایران اسلامی در آینده‌ای نزدیک به یک قدرت اقتصادی بزرگ در منطقه و جهان تبدیل می‌شود که این امر به برکت وجود مقام معظم رهبری است. 

ابوترابی گفت: اقتدار هر ملتی از درون آن می‌جوشد و هیچ قدرت خارجی نمی‌خواهد و نمی‌تواند عامل اقتدار آن ملت باشد.

وی افزود: عامل اقتدار ما ایرانیان در دستیابی به عوامل و ابزار خلق قدرت در درون کشور است که این امر با پیوند ناگسستنی ملت با رهبری و تکیه دین در متن سیاسی جامعه محقق می‌شود. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمیزه‌‌های قرآن کریم در ارتباط با هدایت جامعه خاطرنشان کرد: از آموزه‌های قرآن کریم سیره پیامبر خاتم(ص)، همچنان پیشوایان معصوم(ع) اینگونه برمی‌آید که برای هدایت و مدیریت جوامع بشری و تربیت انسان باید در کنار مشعل پرفروغ عقل و خرد گزینه‌ای به نام رهبری وجود داشته باشد. 

ابوترابی تصریح کرد: عقل به تنهایی چاره‌ساز نیست چرا که اگر اینگونه بود وضعیت جهان امروز به این صورت درنمی‌آمد، بنابراین باید برای هدایت جامعه و رسیدن انسان به سعادت و تعالی از نعمت رهبری، فقیه، مدیر، مدبر و عادل بهره‌مند شد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امنیت، آرامش، آسایش روحی و روانی گمشده انسان است، انسان عاقل نمی‌تواند تنها با گزینه عقل گره‌های مختلف را باز کند، اگر انسان عاقل و خردمند به معنی واقعی کلمه به حیات عقلایی رسید می‌تواند این عجز و ناتوانی خود را تشخیص دهند و با سرسپردن به آستان خداوند متعال به سعادت دست یابند. 

وی گفت: همیشه وجود یک رهبر در جوامع مختلف احساس می‌شود اما هر رهبر و مدیری شایسته ساماندهی امور را ندارد، کارها را باید به دست تواناترین انسانی سپرد که شایسته‌سالاری به معنی واقعی کلمه به عنوان اصل استثناناپذیر در همه امور زندگی حاکم شود. 

ابوترابی افزود: انجام هر کاری در هر عرصه‌ای مسئله رهبری و زعامت را به عنوان مهمترین و حساس‌ترین مسئله در جوامع بشری مطرح می‌کند و کسی شایستگی امامت و رهبری دارد که از همه تواناتر باشد و با توجه به اینکه کشور ایران اسلامی یک کشور اسلامی بوده و پیامبر و قرآن را به عنوان یک اصل قطعی پذیرفته است باید اصل مهم رهبری را نیز بپذیریم.

منبع: تسنیم