۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸

عرضه «انگری‌برد» و «باب‌اسفنجی» در فروشگاه‌های کانون!+تصاویر

چند روز گذشته برای بازدید از برخی فروشگاه‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مراکز کانون در خیابان خالد اسلامبولی، خیابان فجر و حجاب سری زدیم که با دیدن کیف‌های مدرسه با تصاویر و برندهای غربی همانند «انگری برد» و «باب اسفنجی» متعجب شدیم.
کد خبر : ۱۳۶۰۹۸
صراط: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد دولتی آغازگر تولد نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی در کشور به شمار می‌رود اما اکنون مراکز و فروشگاه‌های آن ترویج دهنده برندهای غربی نظیر باب اسفنجی و انگری برد شده‌اند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد دولتی از سال‌های گذشته تاکنون به تعلیم و تربیت نونهالان، کودکان و نوجوانان این مرز و بوم به ایفای نقش پرداخته است و در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه فرهنگی توانست تولیدات خوبی در راستای فرهنگ ایرانی _ اسلامی به ثمر برساند.

در ماه‌های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی فراخوانی از گرافیست‌ها و تصویرگران ایرانی دعوت به عمل آورد تا در مسابقه‌ای برای تولید تصاویر ایرانی _ اسلامی لوازم‌التحریر شرکت به عمل آورند که خوشبختانه این مهم صورت گرفت و تصاویری هم به عنوان تصاویر برگزیده بر روی دفاتر تحریر کودکان و نوجوانان این مرز و بوم قرار گرفت.

 

جریان‌سازی تولید نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی از سوی کانون از استقبال خوب مخاطبان و تولیدکنندگان برخوردار شد به گونه‌ای که بخش خصوصی هم وارد عمل شده و به تشکیل کارگروه‌های مختلف به تولید تصاویر ایرانی با سبک زندگی ایرانی _ اسلامی پرداختند که از جمله آنها می‌‌توان به روشنا، قاصدک، ایام، نجیب‌پوشان، شکرستان و پویا اشاره کرد.

چند روز گذشته برای بازدید از برخی فروشگاه‌‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مراکز کانون در خیابان خالد اسلامبولی، خیابان فجر و حجاب سری زدیم که با دیدن کیف‌های مدرسه با تصاویر و برندهای غربی همانند «انگری برد» و «باب اسفنجی» متعجب شدیم. 

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چند سال گذشته قبل از اینکه ارگان و یا نهاد دولتی و غیردولتی به فکر تولید نوشت‌افزار ایرانی _ اسلامی بپردازد با تولید برند ایرانی به نام «دارا و سارا» پا به عرصه تولید لوازم‌التحریر گذاشت که از استقبال خوب مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان برخوردار شد.

 

بعد از مدتی به مرور زمان شاهد عدم تولید نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی با برند دارا و سارا بودیم به گونه‌ای که تا سال گذشته هم کیف‌هایی از تصاویر این برند ایرانی در مراکز و فروشگاه‌های کانون با قیمتی بسیار مناسب 5000 تومان یافت می‌شد اما امسال نه تنها کیف مدرسه بلکه دفاتر و لوازم‌التحریر دارا و سارا در هیچ یک از مراکز کانون یافت نمی‌شود.

با یکی از فروشندگان فروشگاه و نمایشگاه مرکزی کانون زبان ایران واقع در خیابان مطهری، فجر که علاقه‌ای به عنوان کردن نام‌اش در گزارش را نداشت به گفت‌وگو پرداختیم، وی می‌گوید: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته گذشته کیف‌هایی با تصاویر «انگری برد» و «باب اسفنجی» را برای فروش به این فروشگاه آورده است.

وی اضافه می‌کند: ما فروشنده هستیم و از چگونگی خرید و پخش لوازم‌التحریر و یا حتی دیگر محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ بی‌اطلاع هستیم.

به مرکز دیگری از کانون در خیابان خالد اسلامبولی سری زدیم، قفسه‌های کیف مدرسه آن هم مملو از کیف‌هایی با تصاویر کارتونی بابا اسفنجی و انگری برد بود؛ وقتی از فروشنده‌ها جویای این مهم شدیم آنها نیز سخنان فروشنده قبلی را تکرار و تأیید کردند.

این موارد در زمانی رخ می‌دهد که تولیدکنندگان ایرانی از چندی پیش به تولید نوشت‌افزارهای ایرانی _ اسلامی در قالب کیف مدرسه «ثنا و ثمین» کیف مدرسه «روشنا» و اسامی مختلف ایرانی اهتمام بسیار داشته‌اند اما متأ‌سفانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جاری خرید از برندهای ایرانی به فروش و ترویج فرهنگ غربی پرداخته است.

منبع: فارس