۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
مصر روی آتش ناآرامی

51 کشته در درگیری‌های دیشب مصر

وزارت بهداشت مصر ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در ادامه درگیریها میان حامیان محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر و مخالفان آنها در نقاط مختلف این کشور 51 نفر کشته شده اند و 268 نفر دیگر زخمی شده اند.
کد خبر : ۱۳۶۱۰۹
صراط: وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: در درگیریهای روز گذشته در این کشور که در ادامه بحران سیاسی میان حامیان اخوان و و مخالفان آنها رخ داد، 51 نفر کشته و 268 نفر دیگر زخمی شده اند.

به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، وزارت بهداشت مصر ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در ادامه درگیریها میان حامیان محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر و مخالفان آنها در نقاط مختلف این کشور 51 نفر کشته شده اند و 268 نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت بهداشت مصر همچنین اعلام کرد: اکثر کشته شدگان روز گذشته مربوط به دو استان قاهره و الجیزه بوده اند. بر این اساس، از میان 51 کشته در درگیریهای روز گذشته 33 نفر در این دو استان کشته شدند.

بنابراین گزارش، شب گذشته اکثر بیمارستانهای قاهره و دیگر شهرها پر از اجساد کشته شدگان و مجروحین درگیریها شده بود.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی مصر روز گذشته در مجموع، 423 نفر را بازداشت کردند.

ارتش مصر روز شنبه گذشته با صدور بیانیه ای از مردم خواسته بود از برگزاری تظاهرات علیه ارتش خودداری کنند، اما هواداران اخوان المسلیمن بدون توجه به این هشدارها به خیابانها آمدند و اعتراضات خود را شدت بخشیدند. این در حالی است که فعالیتها و اجتماعات اخوان المسلمین از سوی دستگاه قضایی مصر ممنوع شده است.

وزارت کشور مصر نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درگیریهای اخیر تلاشی از سوی اخوان المسلمین برای از بین بردن خوشحالی مردم در جشنهای ملی (جشنهای اکتبر) است.

پلیس مصر نیز از بازداشت 25 نفر از اعضای اخوان المسلمین در استان القلیوبیه خبر داد. پلیس مصر 51 بمب دست ساز نیز محل اقامت این افراد کشف و ضبط کرد.

منبع: مهر