۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

پای صحبت‌های بازیگر معروف طنز

جواد عزتی بازیگر سریال‌های «باغ مظفر» و «قهوه تلخ» با بیان اینکه تئاتر همیشه در زندگی من است،‌ گفت: فعالیت تئاتری‌ام را با تئاتر خیابانی آغاز کردم و در ادامه آن در تمام بوستان‌های شهر تهران، مرز ایران و عراق و ... اجرا داشته‌ام.
کد خبر : ۱۳۶۲۹۰
صراط: جواد عزتی بازیگر سریال‌های «باغ مظفر» و «قهوه تلخ» با بیان اینکه تئاتر همیشه در زندگی من است،‌ گفت: فعالیت تئاتری‌ام را با تئاتر خیابانی آغاز کردم و در ادامه آن در تمام بوستان‌های شهر تهران، مرز ایران و عراق و ... اجرا داشته‌ام.


جواد عزتی از جمله بازیگران موفق تئاتر است که طی چند سال اخیر توانسته در عرصه سینما و تلویزیون به خوبی ظاهر شود. حضور سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نتیجه فعالیت موفقیت آمیز این هنرمند برخواسته از تئاتر است.

جواد عزتی این روزها بر صحنه تئاتر پر کار بوده به طوری که چندی پیش در نمایش «پسران آفتاب» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی سیامک صفری در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفت و حال در نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی رحمان سیفی‌‌آزاد در تماشاخانه ایرانشهر حضور دارد.

به همین منظور دقایقی را با این هنرمند تئاتر به گفت‌و‌گو نشستیم که در ادامه آن را می‌خوانیم:

* 8 سال مستمر تئاتر خیابانی کار کردم/ از دریای خزر گرفته تا مرز ایران و عراق/ در تمام بوستان‌های شهر تهران تئاتر اجرا کردم

 

فارس: فعالیت تئاتر خود را چگونه آغاز کردید؟ گویا در تئاتر خیابانی سبقه طولانی دارید؟

سال 75 گروه تئاتر خیابانی «جاودان» را تشکیل دادیم که به صورت تخصصی کارهای خیابانی انجام می‌دادیم اما در کنار آن کارهای صحنه‌ای را با کارگردانان مختلف انجام می‌دادم. من سال‌ها  تئاتر خیابانی کار کردم. تقریباً در تمام بوستان‌های تهران و جاهای کشور تئاتر اجرا کردم. کنار دریا خزر، در مرز ایران - عراق در شرایطی که آن طرف عراقی‌ها نشسته بودند و این طرف ایرانی‌ها اجرا رفتم. سال 76 مرکز هنرهای نمایشی همایشی را به نام کار راه انداخت که انجام نشد اما گروه‌هایی که دور هم آمدند و به تولید اثر دست زدند خروجی بسیار خوبی داشتند که از همان جا بود که تئاتر خیابانی روند رو به رشد آغاز کرد.

 

 

 

* نقش‌های جدی‌ام در تئاتر برابر با نقش‌های کمدی‌ام است

 

فارس: چرا بیشتری نقش‌هایی که انتخاب می‌کنید کمدی است؟

در تئاتر اگر بخواهم این دو را کنار هم بگذارم نقش‌های کمدی‌ام بیشتر از نقش‌های جدی‌ام نیست. شاید الان به واسطه اینکه مردم کار کمدی طنز را بیشتر دوست دارند و با دیدن آنها حالشان خوب می‌شود کارگردانان سراغ آثار طنز می‌روند و در آن از بازیگرانی که تجربه موفقی داشتند استفاده می‌کنند. به هر حال در کارنامه کاری من وزنه کمدی سنگین نسبت به آثار جدی‌ام ندارد.

 

فارس: آیا اگر نقش جدی به شما پیشنهاد شود بازی می‌کنید؟

بله این کار را کردم سال آینده نمایشی را بازی خواهم کرد که نقشم در آن جدی است.

 

 

 

 

* نیل سایمون را به خوبی می‌شناسم/ او دوست دارد تماشاگر بخندد

 

فارس: در خصوص دلیل حضورتان در دو متن از نیل سایمون طی چند ماه اخیر بفرمائید.

 

شاید این چهارمین اثری است که از نیل سایمون کار می‌کنم و در حال حاضر آشنایی کاملی نسبت متون و خواسته‌های نیل سایمون دارم و آن چیزی که ما امروز در نمایش «شایعات» به کارگردانی رحمان سیفی‌ آزاد در ایرانشهر اجرا می‌کنیم بسیار وفادار به آنچه که نیل سایمون می‌خواهد، است. در واقع احتیاج است که آثار این نویسنده به این شکل اجرا شود که کار سیفی آزاد ریتم و شوخی‌های نیل سایمون را در بردارد.

نیل سایمون علی‌رغم اینکه می‌خواهد تماشاگر فکر کند و بیاندیشد، دوست تماشاگر بخندد. نگاه کارگردان به متن نیل سایمون و انتخاب بازیگران بسیار امر مهمی است که رحمان سیفی آزاد توانسته آن را به خوبی انجام دهد.

البته در این نمایش قبل از اینکه نمایشنامه را بخوانم، پذیرفتم حضور داشته باشم زیرا کارگردان اثر را به خوبی می‌شناختم.

 

* تئاتر همیشه در زندگی من است/ امسال برای اینکه حالم خوب شود پیاپی تئاتر کار کردم

 

فارس: مدتی از صحنه تئاتر فاصله گرفته بودید،‌ دلیل آن چه بود؟

تئاتر همیشه در زندگی من است؛ من هر سال تئاتر کار می‌کنم اما پیش می‌آمد که اثری رد می‌شد، یا اجرای جشنواره‌ای داشت و ... حس کردم این کافی نیست و دوستان تئاتری‌ام فکر می‌کنند که من از تئاتر فاصله گرفتم، در صورتی که این طور نبود من هر سال تئاتر کار کردم. امسال تلاش کردم که پیاپی تئاتر کار کنم که این امر بیش از هر چیز برای خودم خوب است.

 

* اهالی تئاتر همیشه دعاگو هستند

 

فارس: وضعیت تئاتر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما همیشه دعاگو هستیم هر گاه بچه‌ها را می‌بینم دعا می‌کنند که یک اتفاق خوب در تئاتر رخ دهد. اتفاق خوب رخ می‌دهد اما یک موج نیست. بچه‌هایی که تئاتر کار می‌کنند فقط به خاطر علاقه‌ به خود تئاتر است و طبیعی است که همیشه امیدوار باشند.

بر اساس این گزارش وی در مجموعه‌های باغ مظفر، قهوه تلخ، چاردیواری، دودکش و ... به عنوان بازیگر حضور داشته و این روزها نیز در نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی رحمان سیفی‌ آزاد در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه تئاتر است.

منبع: فارس