۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸

آیت‌الله‌مکارم :نظام‌ودولت‌به‌حوزه‌بدهکاراست

یکی از مراجع تقلید قم گفت: نظام و دولت به قم و حوزه بدهکار هستند و ما همیشه باید از دولت به صورت طلبکارانه مطالبات خود را مطرح کنیم.
کد خبر : ۱۳۶۳۵۹

  صراط: آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به ریشه ریشه دینی و اسلامی شورا اظهار کرد: نباید بین اعضای شورا شاید بروز اختلاف نظرهای شخصی و یا تضاد بر سر منافع باشیم.

وی با اشاره به انتخاب شهردار قم از سوی شورای شهر در دوره چهارم با رای بالا بیان کرد: باید شورای شهر به گونه‌ای عمل کند که مردم از اقدامات ایشان خاطره خوشی داشته باشند؛ در انتخاب شهردار نیز مردم نسبت به اقدامات انجام شده در گذشته خوشبین بوده و امیدواریم که در دوره جدید نیز کارهای مهم‌تری انجام شود.

این مرجع تقلید ضرورت برنامه ریزی دقیق از سوی شورای شهر قم در دوره چهارم را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید برنامه‌های شورای شهر کاربردی، شفاف و جامع باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل واقع شدن حرم حضرت معصومه، حوزه علمیه،‌ مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن مذهبی و فرهنگی دارای موقعیت بسیار ویژه‌ای است تاکید کرد: باید شهر مقدس قم از نظر عمران و آبادانی و همچنین مسائل فرهنگی در بین دیگر شهرها سرآمد باشد.

آیت الله مکارم شیرازی قم را یک کلانشهر مهم اسلامی دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه نسبت به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نیمه تمام اهتمام داشته باشیم.

وی اجرای بلوار پیامبر اعظم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد دینی و فرهنگی در این پروژه مهم تصریح کرد: نباید مشکلات اقتصادی موجب شود که این پروژه دینی و فرهنگی به گونه‌ای پیش رفته و به دست برخی افراد بیافتد که با جایگاه و موقعیت قم سازگاری نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ضرورت  دقت نظر اعضای شورای شهر در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید به وسیله رایزنی با مسئولان کشوری نسبت به تامین بودجه‌های لازم اهتمام داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: نظام و دولت به قم و حوزه بدهکار هستند و ما همیشه باید از دولت به صورت طلبکارانه مطالبات خود را مطرح کنیم.

وی گفت: در قم نیازهای نظام را در عرصه‌های مختلف تامین می‌شود و در قبال این اقدام دولت موظف است بدون منت حق قم را ادا کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در حوزه علمیه قم با هزینه مراجع تقلید نسبت به تربیت ائمه جمعه، قضات و مسئولین سیاسی و عقیدتی و... اقدام شده و این نیروهای ارزشمند در اختیار نظام قرار می‌گیرند.

وی در خصوص اجرای پروژه مونوریل قم گفت: عبور پروژه منوریل از مقابل حرم مطهر حریم قدسی این مکان مقدس را خدشه دار خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین اظهار کرد: در منطقه پردیسان کمبودهای بسیاری وجود داشته و مشکلات متعدد است و باید نسبت به حل مشکلات این منطقه اهتمام جدی داشته باشید.

وی در پایان پیشنهاد کرد که نسبت به برگزاری کنگره‌ای با هدف بررسی تاریخچه و موقعیت قم شد.

منبع: فارس