۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶

نظرمعاون روحانی درباره‌آلودگی‌هوای تهران

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوای تهران به شرایط اضطرار نرسیده، بنابراین کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل نمی‌شود گفت: مشکل آلودگی هوای تهران با اقدامات نمایشی حل نمی‌شود.
کد خبر : ۱۳۶۴۶۶
صراط: معصومه ابتکار امروز در همایش کودک، شادی و طبیعت که در محل پارک پردیسان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط اضطراری آلودگی هوا اظهار داشت: هنوز آلودگی هوای تهران  در شرایط اضطرار قرار نگرفته است و در عرض چند ساعت نمی‌توان برای این موضوع اقدام کرد. 

وی افزود: اقدامات برای تغییر شرایط هوای تهران باید بلندمدت باشد. البته باید بگویم که وضعیت هوا هنوز به شرایط اضطرار نرسیده و طبق اعلام سازمان هواشناسی وضعیت هوا بهتر خواهد شد. بنابراین نیازی به تشکیل کمیته اضطرار نداریم. 

رئیس سازمان محیط زیست  بیان کرد: برای حل مشکل آلودگی هوا تهران به اقدامات نمایشی نیاز نداریم، بلکه باید اقدامات بلندمدت صورت بگیرد.

وی در خصوص برگزاری جشن کودک، شادی و طبیعت عنوان کرد: بچه‌ها باید از همان سنین کودکی بدانند که  مفهوم محیط زیست چیست، همچنین موضوعات مربوط به محیط زیست باید از طریق والدین و آموزش و پرورش برای کودکان بیان شود تا آنها به سطحی از آگاهی برسند که بتوانند در رابطه با موضوعات مربوط به محیط زیست از والدین و مسئولان انتظار و مطالبه داشته باشند.

منبع: تسنیم