۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

تشکر لاریجانی از مواضع دولت اکوادور

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی بین ایران و اکوادور گفت: فعال کردن گروه‌های دوستی پارلمانی زمینه گسترش فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.
کد خبر : ۱۳۶۵۱۲
صراط: علی لاریجانی امروز (چهارشنبه 17 مهرماه) در حاشیه یکصد و بیست و نهمین اجلاس بین‌المجالس جهانی در دیدار با خانم گابریلا ریوادنی‌را با بیان اینکه ما اکوادور را دوست خود می‌دانیم، بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارلمان ایران علاقه‌مند به گسترش روابط با پارلمان اکوادور است، گفت: برای توسعه روابط هم گروه‌های دوستی پارلمانی را می‌توان فعال کرد و هم سفرهای کمیسیون‌های مربوطه را برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد همکاری‌های اقتصادی دو کشور را قوی‌تر کنیم، افزود: ما از مواضع کشور اکوادور در صحنه بین‌الملل در حمایت از ایران به ویژه در مسئله هسته‌ای تشکر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای تلاش داشتند با فشار و تحریم ایران را در حوزه پیشرفت دانش هسته‌ای منصرف کنند، گفت: ولی در عمل متوجه شدند که در توسعه دانش هسته‌ای ایران اخلالی ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه ما بارها اعلام کرده‌ایم که ایران به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود، یادآور شد: اما عده‌ای بدون توجه به اظهارات ایران به دنبال مسائل دیگری بوده است که اخیراً متوجه شدند با زورگویی نمی‌توانند مسائل هسته‌ای را پیش ببرند و بر این اساس دور جدید مذاکرات آغاز شده است.

لاریجانی با یادآوری برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران در چند روز آینده در ژنو تاکید کرد: اینجا میدانی است که مشخص می‌شود چقدر طرف مذاکره‌کننده به دنبال عملکرد واقعی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با تشکر از مسئولان کشور اکوادور در حمایت از مواضع سوریه گفت: عده‌ای تلاش کردند با توطئه اوضاع داخلی این کشور را متشنج کنند اما متوجه شدند با راهکار نظامی نمی‌شود کاری از پیش برد.

در ادامه این نشست رئیس مجلس ملی اکوادور با بیان اینکه پارلمان اکوادور به اقتدار ایران علاقه‌مند است، گفت: ما به هیچ عنوان دخالت‌های سایر کشورها در امور داخلی ایران را قابل قبول نمی‌دانیم و تلاشمان بر این است که همواره سیاست‌هایی به نفع ایران به کار گیریم.

گابریلا ریوادنی‌را با بیان اینکه برای گسترش روابط پارلمانی معتقدیم گروه‌های دوستی پارلمانی باید فعال‌تر شوند، گفت: در چنین شرایطی قادریم فعالیت‌های اقتصادی خود را افزایش دهیم.
رئیس مجلس اکوادور در پایان تاکید کرد: ما بسیار مایل به بهبود روابط با ایران هستیم تا روابط خود را با پارلمان این کشور افزایش دهیم.
منبع: خانه ملت