۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹

ظریف با کاترین اشتون هم‌سفره می‌شود

عضو نزدیک به هیئت مذاکره‌کننده ایرانی با بیان اینکه وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست ژنو گفت‌وگوی دوجانبه خواهند داشت،‌ گفت: دیدار دوجانبه ظریف با اعضای ۱+۵ بعید است.
کد خبر : ۱۳۶۹۳۰

صراط: یکی از اعضای نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به این سؤال که آیا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که ریاست هیئت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد در حاشیه این نشست با هیئت‌های مذاکره کننده به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد؟ اظهار داشت: آقای ظریف در این مذاکرات با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات دو جانبه خواهد داشت و بعید است که ایشان با نمایندگان گروه 1+5 ملاقات دوجانبه‌ای داشته باشد.

وی عنوان کرد که هیئت ایرانی که قرار است بعد از مراسم افتتاحیه به ریاست سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه مذاکرات با 1+5 را ادامه دهد، همچون سابق در حاشیه مذاکرات اصلی با اعضای گروه 1+5 ملاقات و گفت‌وگو خواهد داشت.

قرار است کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب با ظریف بر سر میز شام در اقامتگاه سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل در ژنو به گفت‌‌وگو و رایزنی بپردازد.

منبع: فارس