۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹

خبری درباره سفر رهبرانقلاب به عسلویه

مدير طرح‌هاي مهندسي سازمان منطقه ويژه اقتصادی پارس گفت: وزارت نفت به تعهدات خود در قبال طرح‌های مصوب سفر رهبری به عسلویه و کنگان عمل کرده است.
کد خبر : ۱۳۶۹۴۶
صراط: محي الدين جعفري  یکشنبه شب در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های سفر مقام معظم رهبری به عسلویه و کنگان با بیان اینکه تعهدات وزارت نفت برای اجرای طرح‌های سفر 245 میلیارد ریال است گفت: این اعتبار برای اجرای 60 طرح عمرانی اختصاص یافت که هرسال با توجه به سهمیه ابلاغی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 154 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها پرداخت شده است افزود: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در بخش‌های مختلف پرداخت شده است و تعهدات وزارت نفت در سال گذشته 70 میلیارد ریال بود که کامل پرداخت شد.

مدير طرح‌هاي مهندسي سازمان منطقه ويژه اقتصادی پارس افزود: امسال تعهد وزارت نفت 30 میلیارد ریال بود که این اعتبار هم در نیمه اول امسال بطور کامل پرداخت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان اینکه 170 طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به کنگان و عسلویه است گفت: این طرح‌ها با توجه به اینکه سه سال از آغاز اجرای آنها می‌گذرد امسال تکمیل خواهد شد.

شاپوررستمی  با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌هاخاطر نشان ساخت: این طرح‌ها در راستای رفع محروميت از شهرها و روستاهای شهرستان‌های کنگان و عسلویه اجرا می‌شود و طولانی شدن اجرای آنها هم افزایش هزینه در بردارد و هم اینکه مردم در زمان معین نمی‌توانند از آنها بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها  موجب عمران و آبادي  مناطق محروم می شود افزود: اجرای برخی طرح‌ها با کندی روبه‌رو است که باید سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به پرداخت اعتبارات با توجه به تعدیل‌‌های سال جاری اقدام کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در سفر مقام معظم رهبری به عسلویه و کنگان در سال 1390 یکصد و 70 طرح مصوب شد  که لازم است در پرداخت اعتبارت آن تسریع شود.

 

منبع: مهر