۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

آماری که این فرمانده ازتهاجم‌فرهنگی داد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت عقیدتی سیاسی در افزایش سطح ارتقاء بصیرت بر جامعه و نیروهای مسلح گفت: جایگاه نیروی دریایی صرفا نظامی نیست و این نیرو می تواند در سیاست های کلان کشور اثر گذار باشد.
کد خبر : ۱۳۷۰۴۵
صراط: امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین همایش باستانی ماموریت های عقیدتی سیاسی ارتش که امروز دوشنبه در مسجد الغدیر نیروی دریایی برگزار شد، گفت: جایگاه نیروی دریایی صرفا نظامی نیست و می تواند در سیاست های کلان کشور اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه من از دو زاویه متفاوت به عقیدتی سیاسی نگاه می کنم ، ادامه داد: ما نظامیان دنبال توان رزمی و ارتقاء توان نظامی هستیم اما برای ارزیابی توان رزمی هر کشوری عوامل مختلفی در نظر می گیرند مثلا برای مقایسه توان رزمی دو کشور عوامل فیزیکی مثل تعداد نیروها، ناوها و بالگردها بسیار مهم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به توان غیر فیزیکی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: بالا بودن سطح آموزش، روحیه بالای نیروها، انگیزه، انضباط و تعداد حضور در رزمایش های مختلف از جمله توان غیر فیزیکی نیروهای مسلح است.

دریادار سیاری با بیان اینکه وقتی عراق به ما حمله کرد رتبه پنجم ارتش های دنیا را داشت، ادامه داد: اما من یک سئوال دارم اگر در زمان 8 سال دفاع مقدس بر همین مبنای توان فیزیکی  و غیر فیزیکی وارد کارزار می شدیم آیا می توانستیم موفق باشیم؟ قطعا نمی شدیم چون عدد و رقم ما خیلی پائین تر از آنها بود.

وی ادامه داد: اما ما در جمهوری اسلامی یک مولفه دیگر را تعریف می کنیم و می گوییم تکیه بر این مولفه ها باعث پیروزی می شود، مولفه ای که ما روی آن حساب می کنیم مولفه برترساز است این مولفه در همه جای دنیا وجود ندارد مثل شهادت طلبی، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد یا مثل پای کار بودن، ولایتمداری، ایثار.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه آنچه ما را در دفاع مقدس به پیروزی رساند مولفه های برترساز بود افزود: شکست دشمن به خاطر وجود تجهیزات و تسلیحات نبود بلکه مولفه های برترسازی بودند که با فرمان امام شکل گرفته بود.

دریادار سیاری ادامه داد: محور ایجاد مولفه های برترساز و ارتقاء این مولفه ها در نیروی انسانی و همه نیروها به عهده عقیدتی سیاسی است.

وی به 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: پس از اتمام جنگ از سال 1367 حضرت آقا بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند پس از این تاکید به شبیه خون فرهنگی اشاره کردند و بعد از آن ناتوی فرهنگی و سپس در سال 84 و در سفر به سمنان بحث جنگ نرم را اعلام کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه الان در جنگ نرم هستیم و ناتوی فرهنگی در جهان حاکم است ادامه داد: زمان و شرایط نسبت به جنگ 8 ساله خیلی تغییر کرده بنابراین ما هم باید تغییر کنیم چون از کار عقب می افتیم لذا توجهی که ما به ویژگی های برترساز داریم با گذشته تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم مولفه های برترساز را نهادینه کنیم تصریح کرد: ما برای دفاع از کشور در برابر استکبار جهانی باید به کارهای ویژه توجه کنیم زیرا هدف جنگ نرم تسلط بر افکار است و وادار کردن انسان به کارهایی که دشمن می خواهد آن هم نه از روی اجبار بلکه از روی اقناع.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه جنگ نرم در نخستین مرحله روی باورهای انسانی تاثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه روی باور اثر گذاشت افکار را در سیطره خود قرار می دهد و تغییر در افکار باعث تغییر رفتار و تغییر ساختار می شود که این روند جنگ نرم با سه روش گفتاری ، شبکه ای و رفتاری انجام می شود.

وی به ابزار جنگ نرم اشاره کرد و ادامه داد: صنایع فرهنگی، رسانه ها ، فناوری های نوین ارتباطی، مطبوعات، فناوری های نوین ارتباطی، اینترنت، سایت های خبری، فیسبوک، ایمیل، تلفن همراه، بلوتوث، ام ام اس و اس ام اس از جمله ابزارهای جنگ نرم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با ارائه آماری در مورد تهاجم دشمنان با روش جنگ نرم گفت: برابر بررسی های انجام شده در سال 87، چهار میلیون سایت مروج فساد طراحی شده که در کشورهای جهان سوم قابل دریافت است. همچنین امکان دریافت 6 هزار شبکه ماهواره ای در ایران وجود دارد که علاوه بر آن 9 هزار شبکه ماهواره ای دیگر به صورت کارتی قابل دریافت است.

وی ادامه داد: 900 شبکه ماهواره ای در فرهنگ غربی کار تبلیغات را انجام می دهند که 35 شبکه فارسی زبان مستقیما علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت دارند.

دریادار سیاری به آماری دیگری از تهاجم فرهنگی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: حدود 380 شبکه موسیقی مبتذل، 74 شبکه لوازم آرایشی، 235 شبکه غیر اخلاقی، 273 شبکه تبلیغ ادیان ساختگی و مجموعا حدود 3 هزار شبکه علیه ما فعالیت می کنند.

وی در پایان گفت: هجمه ای که علیه کشور ما آغاز شده بسیار زیاد است و نمی توانیم بگوییم این هجمه  بر روی ملت و جوانان تاثیر نمی گذارد ولی برای برخورد با این تهاجمات به یک مولفه برتر ساز احتیاج داریم و آن مولفه بصیرت است همانطور که حضرت آقا فرمودند بصیرت پست نمای ما نسبت به اوضاع پیچیده و غبارآلود امروز است و ارتقاء سطح بصیرت به عهده همه است با محوریت عقیدتی سیاسی.

منبع: مهر
برچسب ها: دریادار ارتش صراط